Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år og er gift med min samboer på 24. Vi ønsker å bli besøkshjem for barn via barnevernet, men jeg er usikker på om vi er for unge til dette.

Vi elsker barn, og passer både tantebarn og søsken når dette lar seg gjøre. Vi har begge erfaring med vanskeligstilte barn.

Vi eier hus, og har stabil økonomi. Jeg jobber som lærling og han er ferdig utdannet.

Jeg er veldig klar over at det å være besøkshjem ikke er en enkel oppgave, men det er noe vi virkelig har tenkt igjennom, og ønsker å gjøre.

Det jeg da lurer på, er det noen som har erfaringer med at så unge par kan bli besøkshjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring barnevernet i din kommune og spør! Det varierer veldig hva de trenger og ønsker av besøkshjem  

Anonymkode: c725d...425

• Liker 1
Skrevet

Så bra å lese om unge par som ønsker dette. Alder bør ikke brukes mot dere, dmdet er omsorgsevne som bør telle (i tillegg til stabile rammer) og etter det du skriver har dere mer erfaring enn mange godt voksne. Og som unge har dere jo energi og krefter. 

Blivende fosterforeldre før pride-kurs, og jeg antar personer som skal bli besøkshjem også får kursing. Lykke til, der er jo stort behov for slike som dere. Håper selv å kunne bli besøkshjem når vår minste på to måneder er blitt større.

Anonymkode: dc75c...4d4

Skrevet

Jeg vil tro du er litt ung enda, dessverre. Som mor hadde jeg reagert om jeg skulle sende barnet mitt på avlastning til en tenåring. 

Men hør med bv.tj i kommunen!

Anonymkode: 1b236...d21

Skrevet

Jeg tror ikke alderen deres er noen hindring. Ikke hadde jeg hatt noe i mot å bruke dere som avlastningshjem heller, så lenge kjemien stemte. Det er viktigere enn alder. 😊

Hilsen "gammel dame"

Anonymkode: 7a199...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...