Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ALT FOR MYE kaffe 🙄 er inne i en vond sirkel med at jeg stresser - drikker mye kaffe - sover dårlig og er trøtt hele dagen -- drikker mer kaffe og stresser.... 

Da jeg ble gravid i høst mistet jeg lysten på kaffe. Likte det ikke og klarte ikke lukta. Så det var ingen sak å kutte det ut. Men det endte i MA.  

Nå har jeg jobbet 100%++ i noen uker, pelmer nedpå med kaffe gjennom hele arbeidsdagen og er generelt stresset. Jobben er stress, og jeg stresser over at jeg ikke har kommet inn i skikkelig syklus igjen, for ønsker virkelig å bli gravid igjen. 

Så kaffe hjelper ikke her - den må erstattes med noe annet. Liker grønn te, men har hørt den hemmer opptaket av folat? Drikker selvsagt mye vann, men er godt med noe varmt å drikke innimellom også.. Andre som har måttet erstatte kaffe med noe annet?

Anonymkode: c6d41...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet fra "vanlig" pulverkaffe til koffeinfri pulverkaffe og syns det funker veldig bra. Savner ikke koffeinen. 

• Liker 1
Skrevet

Koffeinfri pulverkaffe, te, koffeinfrie "urteteer" som nypete og ørten andre sorter su kan finne på helsekost/innvandrersjappe.

Anonymkode: 64423...3da

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, n0mdeplume said:

Jeg byttet fra "vanlig" pulverkaffe til koffeinfri pulverkaffe og syns det funker veldig bra. Savner ikke koffeinen. 

At det finnes koffeinfri kaffe tenkte jeg ikke på i hele tatt! 🙉 Huff.. Ja det er jo selvsagt et godt alternativ jeg burde prøve. 

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Koffeinfri pulverkaffe, te, koffeinfrie "urteteer" som nypete og ørten andre sorter su kan finne på helsekost/innvandrersjappe.

Men etter hva jeg har hørt skal ikke gravide drikke hva som helst av te? Er ikke ekspert, jeg vet ikke hvilke teer som inneholder koffein og hvilke som ikke er bra osv.. 🤔 har ikke lyst å finne en te jeg plutselig liker kjempegodt for så finne ut jeg bør slutte med den når jeg blir gravid igjen. (Eller er jeg hysterisk nå?)

Ts

Skrevet

Jeg liker rooibos-te med en skvett melk! Samt annen type te uten koffein, London herb and fruit company frukt-te er veldig god, men da uten melken da! Grønn te inneholder en god del koffein det også om det er det du vil unngå... 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det finnes koffeinfri kaffe tenkte jeg ikke på i hele tatt! 🙉 Huff.. Ja det er jo selvsagt et godt alternativ jeg burde prøve. 

Men etter hva jeg har hørt skal ikke gravide drikke hva som helst av te? Er ikke ekspert, jeg vet ikke hvilke teer som inneholder koffein og hvilke som ikke er bra osv.. 🤔 har ikke lyst å finne en te jeg plutselig liker kjempegodt for så finne ut jeg bør slutte med den når jeg blir gravid igjen. (Eller er jeg hysterisk nå?)

Ts

Svart te inneholder cav35 mg koffein pr del, og du kan trygt drikke flere kopper daglig. Grønn te bør gravide holde seg unna av andre årsaker jeg ikke husker. 

Rooibos er trygt og koffeinfritt (og strengt tatt ikke te). 

Såkalte urteteer inneholder ikke te, og er koffeinfrie. Men det er diverse urter og andre ting man bør unngå. Kamille og lakrisrot skal man være forsiktig med. Med nype, andre frukter og bær, ingefær, peppermynte,  er helt ok. 

Google ingrediensene og graviditet, så finner du ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...