Gå til innhold

La eksen, en vagabond, sove her par netter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst være anonym nå. En jeg var sammen med i tolv år, har visst prestert å bli vagabond og har ingen steder å bo.

Han sov over par netter for tre år siden. Ingen romantikk i lufta. Vi er venner.

I går kveld etter at jeg hadde lagt meg, sendte han en melding om at han sover her og der. Jeg tolket det som et spørsmål, om han kan få komme hit noen dager og slappe av. Men greia er at jeg føler jeg ikke har noe overskudd nå.

Er redd for å bli mer sliten. Som vagabond kan han prestere å ta med seg en mengde pils og litt hasj. Det har jeg ikke lyst til.

Kunne jeg satt han til å gjøre husarbeid, ville saken kanskje vært enklere, men jeg er bare så sliten nå. Og det er ikke mye å gjøre rent husarbeidmessig.

Jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke drar til familien sin. Han har ikke svart på det på meldingen jeg sendte.

Samtidig føler jeg meg egoistisk som ikke tilbyr han gjesterommet. Vel, jeg skrev at han kan komme og slappe av her par dager i siste melding. Men vet ikke om jeg mener det. For jeg er så sliten. Det har vært for mange inntrykk i det siste, ikke minst i går.

Hva ville dere gjort om en eks tok kontakt på den måten?

Anonymkode: d81d4...597

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom du allerede har sendt en melding om at han kan komme, ville jeg skyndet meg med å sende en ny melding med beskjed om at noe kom opp slik at han dessverre ikke kan komme.

Nei, du er ikke egoistisk om du sier nei til han. Du har ikke ansvar for han.

Anonymkode: 33206...3fd

• Liker 7
Skrevet

Han er ikke ditt ansvar. 

Du høres ut som en person som vil gjøre alle glade og vil at alle skal ha det bra, og denne eksen høres ut som han kan fint utnytte det til sin egen fordel. Hold avstand, si NEI! 

Anonymkode: 8c9df...0ab

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ettersom du allerede har sendt en melding om at han kan komme, ville jeg skyndet meg med å sende en ny melding med beskjed om at noe kom opp slik at han dessverre ikke kan komme.

Nei, du er ikke egoistisk om du sier nei til han. Du har ikke ansvar for han.

Takk for svar. Da skal jeg gjøre det.

Ts

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Da skal jeg gjøre det.

Ts

Det er fint. Ta godt vare på deg selv :hug:

• Liker 1
Skrevet

Bare si nei. 
Det er mange som har et gjesterom, det betyr ikke at de er ledige for hasjrøykende øldrikkende ekser som dukker opp etter 12 år når de bor på gata. 

Han kommer ikke til å ta tak i livet sitt så lenge folk hjelper han. La han treffe bunnen så han kan begynne å karre seg oppover. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde sagt nei om jeg ikke hadde overskudd, hør på magefølelsen selv om "dårlig samvittighet" vil presse deg til å si ja.

Anonymkode: 12e81...326

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde sagt nei om jeg ikke hadde overskudd, hør på magefølelsen selv om "dårlig samvittighet" vil presse deg til å si ja.

Anonymkode: 12e81...326

Jeg sa nei, og det kom frem at han var hos familien sin nå. Før han flytter tilbake og skal prøve å få kjøpt seg hus. Har ikke vært i form, kastet opp og sovet. Du har rett i at jeg har lett for å si ja. Men har ikke dårlig samvittighet. Vet han har masse venner og venninner han kan sove hos. Vi er ekser, men venner. Han var vel min store kjærlighet, men hans drikkemønster gjorde at jeg en dag etter tolv år sa at dette ikke gikk mer, selv om det var forferdelig trist. Det er noen år siden, og har kommet over det.

Takk for svar fra dere alle i tråden.

Ts

• Liker 3
Skrevet

du er ikke forplikta til å ta vare på han. han er voksen og kan skaffe seg tak over hodet på annet vis. man kan ikke la andres ulykke gå utover eget vel og ve, så jeg hadde sagt at jeg hadde fått samboer så det ikke hadde passet seg, eller at jeg var bortreist, eller bare unngått å svare på hintet hans.

Anonymkode: f4823...08e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...