Gå til innhold

Blitt innstilt på jobb - Når vente arbeidsavtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Mandag i forrige uke fikk jeg vite at jeg var innstilt til en stilling utlyst. Leder sa videre at det skulle gjennom et "innstillingsorgan/ komite" før eventuelt arbeidsavtale ble laget. Jeg har ikke hørt eller mottatt noe ennå. Er det tidlig? Begynner å bli litt utålmodig med å ville si opp, men å ringe leder igjen blir vel å mase? 

Hva tenker dere? :question:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt. Det er ikke å mase når det har gått over en uke. 

Anonymkode: 6ae15...a67

• Liker 2
Skrevet

Mener å huske at det tok ca to uker fra jeg ble innstilt av leder, til innstillingskomiteen hadde avgjort saken. 
Deretter tok det vel 2-3 dager før jeg fikk kontrakten tilsendt. 
Men det varierer nok litt fra sted til sted hvor ofte innstillingskomite møtes. 
Med mindre leder er inhabil eller noe lignende, så kan du være ganske trygg på at du får jobben om du er innstilt :) 

Men det er bare å ringe leder, å si at du ikke er helt sikker på hvordan prosessen er, og på grunn av oppsigelsestiden så lurer du på når du kan forvente ett svar :) Det er helt legitimt spørsmål! :) 

Anonymkode: 69861...2db

Gjest padawan
Skrevet

er det statlig eller kommunal arbeidsplass er det ansettelsesrådet som tar seg av slikt og de har møter type en gang i måneden.

Skrevet

Det kommer an på når ansettelsesrådet har møte igjen. 

Det er heller ikke garantert at de velger den som et innstilt som nr 1.

Anonymkode: 291fd...07a

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg var innstilt 9/1, møtet i innstillingsutvalget var 15/1 og i går fikk jeg tilsettingspapirer i posten. Som flere skriver har de trolig møte bare en gang i mnd, og så skrives papirene etter det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...