ol93 Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Sliter litt med dette. Jeg spiser dette i løpet av en dag: frokost: 35-40g havregryn (lettkokte) med vann. Lunsj: 2 husmann knekkebrød m/leverpostei eller 35 g havregryn, 5g chiafrø med vann. Brunsj: 1 brødskive med skinke og tomat eller 2 husmann knekkebrød m/leverpostei. Middag: tomatsuppe eller kyllingsalat eller hjemmelaget gryte eller laks m/ ovnsstekte grønnsaker. Kvelds: yoghurt (med evt noe frukt). Ser dette greit ut? Er det noe jeg burde legge til, ta bort? Jeg er moderat aktiv (trener 3 ganger i uka), kvinne på 24 år, veier 61kg.
Pringle Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Du må få i deg tilstrekkelig, men ikke for mange, kalorier, over tid - du vet at du gjør det når du holder en normal vekt stabil (normale svingninger er opptil 2-3 kilo), eller, hvis du er overvektig, går ned 1/4 til 1/2 kilo per uke i gjennomsnitt. Du kan også beregne ditt kaloriforbruk med en BMR-kalkulator og logge matinntaket ditt, begge deler kan gjøres gratis på nett. Du må få i deg alt du trenger av en lang rekke næringsstoffer. Det gjør du enklest ved å spise et variert utvalg av matvarer fra alle matvaregruppene hver dag, forskjellige ting gjennom dagen og fra dag til dag. Du vet at du spiser sunt når du er opplagt og energisk, ikke spesielt sulten annet enn til måltidene, og i generelt godt humør. Du bør spise mat du liker og i en rytme som passer inn med din timeplan.
Anjatapinjata Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 synes det så lite ut og med veldig lite variasjoner. Er meningen å gå ned i vekt eller forbli der du er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå