Tinkiwinkiii Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Hvordan og hva trener dere som har problemer med knærene??Jeg har lyst til å komme i form,men kan feks ikke løpe,gå på ellipsemaskin,knebøy og utfall og diverse bøye knær øvelser.Tips til trening som kan være bra for meg?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Jeg ville tatt kontakt med en PT! Anonymkode: 2d288...5ca
Gjest moreno Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Jeg ville heller kontakter en fysioterapeut eller lignende. Ikke alle PTer har kompetanse på skader og smerter. Når det gjelder «kneproblemer» så er det et veldig vidt begrep. Kanskje er du svak og må trene opp svake muskler? Kanskje har du konkrete problemer hvor du må unngå konkrete øvelser? Kan du gjøre knebøy, bare med mindre dybde? Kan du bruke strikk istedenfor vekter? Kan du bruke apparater istedenfor frivekter (mer stabilt)? Dette er spørsmål en fagperson vil kunne hjelpe deg å finne svaret på. Sykkel pleier å være fint for vonde knær. Sliter du med å bøye leddet, prøv litt høyere sete. Anbefaler å se løsninger fremfor problemer - og god oppvarming gjør ofte leddet mykere og mer velvillig
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Hvilken kneproblemer har du? De fleste kan utføre knebøy, på tross av knesmerter. Det handler om hvordan du utfører den. Står du smalt, kan knærne peke innover og du vil få mer og mer smerter på sikt. Stå BREDT og press knærne utover. Men, du bør ta kontakt med en PT først og fremst. En erfaren PT. Altfor mange PT'er som ikke engang kan utføre en knebøy. Anonymkode: 3ccfd...861
Anjatapinjata Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Kommer jo an på hva som er galt med knærne dine. Trening kan løse de fleste vondter og problemer, så kontakt en fysioterapeut å få satt opp et program som fungerer med dine kne problemer. Svømming og sykling er i hvertfall noe som er bra for knærne. Og som andre skriver over her så er det utallige måter å utføre diverse øvelser på som gjør at det kanskje er muligheter for deg likevel=)
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Har legen sagt dette? Ellipsemaskin er jo skånsomt for knærne. Jeg brukte ellipsemaskin til å trene meg opp etter en alvorlig kneskade. Ellers er styrketrening viktig ved kneproblemer. Anonymkode: a29d3...3af 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 Gå til en fysioterapeut så du kan få en "diagnose" på kneproblemene. Jeg hadde jumpers knee da jeg var yngre, og da syklet jeg som trening. Syns dog det var så kjedelig at jeg sluttet med trening et halvt års tid, og da ble jeg faktisk helt bra. Anonymkode: 43dfc...3a6
Candiru Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Du kan sykle kanskje? Og forsøke en dyktig Pt som flere nevner her. Jeg har trent med Pt i et par måneder nå og har nesten ikke knesmerter lenger, selv om jeg tar beinpress, squats osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå