AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Hvordan er vanlig prosedyre på fly? Jeg nikker av og til om det kommer en sidemann å setter seg, sier hei en sjelden gang i blandt. Bare 1-2 ganger har jeg slått av en kort prat. Føler det blir anderledes om det er ett sete i mellom en, altså et tomt sete i mellom, og jeg sitter innerst og det kommer en å setter seg ytterst og vi ikke får blikk kontakt. Da hilser jeg ikke, men er det uhøflig? Hvordan er dere på fly? Anonymkode: 27b31...de8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Som ellers i livet har jeg ingen oppskrift for sosiale interaksjoner. Anonymkode: 2d7e8...c31 6
chouette Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Hilser ja. Føler det er naturlig når sistemann setter seg. Småprater gjerne om vedkommende virker interessert i det. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Om det er naturlig. Snakker med alle jeg om det passer seg sånn.. Anonymkode: bcd17...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Hilser, men ikke mer enn det. Anonymkode: af9a4...d10 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Nei. Hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 0ead3...803 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Hvis det bare er et par timers flytur nøyer jeg meg med å smile og hilse dersom jeg får blikkontakt med naboen når jeg setter meg. Snakker ikke noe mer hvis ikke den som sitter ved siden av meg tar initiativ til det. På langtur er det en annen kutyme. Der opplever jeg at folk gjerne både håndhilser og presenterer seg, og skravler litt underveis. Anonymkode: 532c4...2f1
hjertesukka Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 Som regel ikke. Muligens litt forskjell på kort og lang reise som nevnt her. Men ikke alltid jeg hilser på lange reiser heller.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Jeg hilser som regel, og dersom det er naturlig kan jeg småprate litt. Det er ganske sjelden jeg starter en samtale, ofte har jeg med meg en bok eller rett og slett bare dupper av litt, og da har jeg det veldig greit i min egen lille boble. Anonymkode: e2943...aa9
ajarRun Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 Sannsynligheten for at jeg snakker med andre på flyet øker drastisk dersom hun er pen og dersom jeg er full. Dess fullere og penere dess mer sannsynlig. 2
cleangal Skrevet 23. januar 2018 #12 Skrevet 23. januar 2018 Smiler og sier hei når jeg setter meg. Synes det er nok når det er folk jeg sannsynligvis aldri kommer til å se igjen.
Elaine Marley Skrevet 23. januar 2018 #13 Skrevet 23. januar 2018 Jeg har kun opplevd å snakke med sidemannen en gang, og det var på en lengre flyreise. Det var bare småprat i begynnelsen. Jeg synes også at det er forskjell på når jeg er alene og når jeg flyr sammen med noen. Når jeg flyr sammen med noen så blir det de jeg fokuserer på. Alene er man gjerne mer åpen for det. Allikevel så er ikke det noe jeg gjør selv om jeg flyr alene ganske så ofte, men jeg er kanskje ikke den mest åpne personen og blir kanskje ekstra innadvendt siden det å fly stresser meg.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #14 Skrevet 23. januar 2018 Jeg snakker alltid litt med sidedamen. Hvis det passer seg sånn, kan jeg godt samtale hele veien. Kommer jo an på slitenhet og kjemi, men har blitt kjent med mange trivelige folk på flytur. Skjønner at mange vil slappe av eller lese, men synes det er veldig uhøflig ikke å snakke litt. Anonymkode: 6e091...170
bortebra Skrevet 23. januar 2018 #15 Skrevet 23. januar 2018 Møtte eksen min på flyet. Men det er vel heller unntaket som bekrefter regelen; jeg jobber som regel mens jeg flyr, så er ikke så interessert i å småsnakke. Angrer ikke på at jeg snakka med han da. Det var en forrykende historie så lenge det varte.
Gjest N-Nøff Skrevet 23. januar 2018 #16 Skrevet 23. januar 2018 Nei... Jeg er skikkelig nordmann i den forstand at jeg helst vil være i fred. Særlig når jeg flyr, har flyskrekk og tar en beroligende før jeg flyr.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #17 Skrevet 23. januar 2018 Jeg kan gi et nikk og et smil, og iallefall om de må reise seg for å slippe meg inn. Ellers hater jeg om folk prøver snakke til meg på fly/tog/buss og andre transportmidler hvor det er lite mulighet for å bare reise seg og gå om man virkelig bare ønsker å være i fred. En av de verste flyturene jeg har vært utsatt for var da en amerikansk middelaldrende dame satt ved siden av meg og skulle prate hele veien fra LA til London.... Anonymkode: 8f3c6...2ad 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #18 Skrevet 23. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er vanlig prosedyre på fly? Jeg nikker av og til om det kommer en sidemann å setter seg, sier hei en sjelden gang i blandt. Bare 1-2 ganger har jeg slått av en kort prat. Føler det blir anderledes om det er ett sete i mellom en, altså et tomt sete i mellom, og jeg sitter innerst og det kommer en å setter seg ytterst og vi ikke får blikk kontakt. Da hilser jeg ikke, men er det uhøflig? Hvordan er dere på fly? Anonymkode: 27b31...de8 Fører samme praksis som når jeg tar offentlig transport i Norge. Snakker med; - utlendinger, ja. - nordmenn, nei. Anonymkode: b540b...1b1
Gjest Tom Bäcker Skrevet 23. januar 2018 #19 Skrevet 23. januar 2018 Helst ikke. Til daglig er jeg så utadvendt at kone og unger blir flaue (jeg blir mer og mer lik fattern som døde for 28 år siden), men på flyet hører jeg ingen ting.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #20 Skrevet 23. januar 2018 Om det sitter en pen dame ved siden av meg så. En gang gikk praten så bra at jeg ble medlem av 10000 meters klubben på den flyturen.. Anonymkode: 6fe9e...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå