Gå til innhold

Er det noe næring i grønnsaksblandinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker mye ferdige grønnsaksblandinger og wokblandinger fra frysedisken. Mange av grønnsakene i disse blandingene er vel forvellet på forhånd, pluss at vi koker eller steker dem før bruk. Er det da noe særlig næringsstoffer igjen i dem, eller blir det mest "vomfyll"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på pakningen. Der finner du det du måtte ønske.

Skrevet

Jeg har hørt at næringsstoffene blir bevart i grønnsakene fordi de dypfryses rett fra forvellingen. Men, som Annie skrev - les på pakken for sikkerhets skyld. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

En bekjent av meg som er klinisk enæringsfysiolog (altså kostholdsekspert) trøstet meg en gang med at frosne grønsaker inneholder omtrent det samme som friske - men hun hadde også rett i at smaken ikke kan sammenlignes! Egentlig er det like kjapt å ta utgangspunkt i friske grønnsaker til middag (unntatt i wok'en, da bruker jeg wok-grønnsaker på boks, syns de er bedre), resten av maten må jo ofte ha en halvtime og da rekker du grønnsakene innimellom.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå om vinteren kan ofte frosne grønnsaker faktisk ha bedre kvalitet enn friske. Litt slappe gulrøtter etc har ikke mye næring i seg! I tillegg, hvis du unngår å overkoke de frosne grønnsakene, tilsetter litt salt (gir bedre smak), så går de fint til hverdags!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...