Gå til innhold

Familiemedlem som sprer løgner om meg. Så blir jeg ikke trodd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fetteren min har over tid løyet ganske drøyt om meg. Jeg har følt at enkelte i familien har behandlet meg rart siden før jul, men håpet at det bare var innbilning. Det har jobbet frem ganske store anklager og jeg har fått beskjed av besteforeldre og hans foreldre om å skjerpe meg. 

Men de innser ikke at det er han som lyver og de tror ikke på meg selv om alle vet at det lett kan bevises.

Det er så vondt at dette har pågått så lenge bak min rygg og gått til en veldig alvorlig grad. Da jeg konfronterte han ble jeg truet på livet av han. Hans foreldre mente at i den situasjonen hvor han truet meg så var jeg ufin og han ble angrepet. Altså løgner nok en gang. Gang nummer to som jeg ble angrepet verbalt og truet av fetter så er det heldigvis tre virker som sier noe helt annet og fikk med seg situasjonen. Det faren hans svarer med da var at jeg var ufin først.

Så jeg har blitt løyet om i mange måneder som har ført til at flere nære i familien min ikke ønsker å ha noe med meg å gjøre. I tillegg nå truet på livet.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c2333...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva ljuger han om da? Hva du har på brødskiva? Er dere 11 år?

Beklager men det hele virker absurd, og er en vanskelig å relatere til.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

Men hva ljuger han om da? Hva du har på brødskiva? Er dere 11 år?

Beklager men det hele virker absurd, og er en vanskelig å relatere til.

Han er rundt 30 og jeg midten av 20 åra. For teit å bli trua? 

Å spre løgner innenfor familien skjer ikke bare mellom barn. Dette er av drøy karakter og hvis du ikke har noe tips å komme med så trenger du ikke kommentere.

Løgnene kan være i den grad at jeg har stjålet noe eller trakassert han. Han føler ikke at han kan være i samme hus som meg lengre for det jeg skal ha gjort. 

En person med store psykiske problemer som ellers innrømmer at han ikke tar ting på samme måte som alle andre. En slik person blir trodd utenat noen stiller spørsmål. Han er kjent for å være ekstremt paranoid og voldelig fra tidligere. Så ikke kom her å reoater meg til 11 åringer for jeg har ikke ork til annet enn å få hjelp til å takle en ekstremt vond situasjon 

• Liker 14
Skrevet

Kanskje han håper å isolere deg i tilfelle det er noe arv på gang snart?

Anonymkode: 58f9d...979

Skrevet

Kjenner meg igjen. Broren min forandret seg aldri. Og stikker deg i ryggen når du minst venter det. Selvfølgelig blir han dillet med og trodd på av mor. Uansett hva han sier..

Anonymkode: 38ca8...6b8

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han håper å isolere deg i tilfelle det er noe arv på gang snart?

Anonymkode: 58f9d...979

Ingen arv å hente her.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. Broren min forandret seg aldri. Og stikker deg i ryggen når du minst venter det. Selvfølgelig blir han dillet med og trodd på av mor. Uansett hva han sier..

Anonymkode: 38ca8...6b8

Nettopp det han gjør. Jeg har faren min som vet alt fordi jeg hele veien kun har snakket med han. Så jeg har min person jeg og. Står ikke helt alene. Men det var en drøy telefon jeg fikk av en ekstremt sint bestefar i dag som hadde hørt fra fetteren min hvordan jeg holdt på. Da jeg fortalte hva som egentlig har foregått sa han at det var noe helt annet enn hva han hadde fått høre. Men jeg fikk ingen forklaring, ingen unnskyldning eller spørsmål. Kun beskyldninger og hard beskjed om å ta meg sammen. 

Bare at alt fetteren min drar med er kun løgn! 

• Liker 3
Skrevet

Du sier ingenting konkret om situasjonen så hvordan kan vi vite om det er løgn eller ikke? Uansett, Two wrongs doesn’t make a right. 

Anonymkode: 5a199...6f1

Gjest NotNaomi
Skrevet

Vet ikke helt hva du kan gjøre . Vet heller ikke hvorfor de velger å tro på ham . Kan du prøve å snakke med ham , eller vil det ikke hjelpe ? 

Hadde betrodd meg til en i familien utenom faren din kanskje . Sånn at de fikk litt annen informasjon som kunne " gått litt rundt " , men du må klare å si noe om det uten å sverte fetteren din . Noe om at du har hørt noen rykter og ble lei deg osv .Om det er en eller annen du føler du kan snakke litt med om det ?

Skrevet

Ta det opp på telefonen din! Ellers så pleier sånne ting å vise seg etterhvert. Du er neppe det eneste offeret hans.

Klem 

Anonymkode: 2036b...9f3

• Liker 9
Skrevet

Litt rart at familien tror på han hvis han er "kjent for å være ekstremt voldelig og paranoid fra tidligere".

Anonymkode: 38ba1...4d2

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ingenting konkret om situasjonen så hvordan kan vi vite om det er løgn eller ikke? Uansett, Two wrongs doesn’t make a right. 

Anonymkode: 5a199...6f1

Dere får stole på meg eller la være da. Jeg kan ikke gå mer inn på slikt i redsel for å bli gjenkjent. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, NotNaomi skrev:

Vet ikke helt hva du kan gjøre . Vet heller ikke hvorfor de velger å tro på ham . Kan du prøve å snakke med ham , eller vil det ikke hjelpe ? 

Hadde betrodd meg til en i familien utenom faren din kanskje . Sånn at de fikk litt annen informasjon som kunne " gått litt rundt " , men du må klare å si noe om det uten å sverte fetteren din . Noe om at du har hørt noen rykter og ble lei deg osv .Om det er en eller annen du føler du kan snakke litt med om det ?

Kan ikke snakke med han! Han er farlig! 

Jeg har ikke hørt rykter andre steder enn hva han har fortalt meg at alle andre mener om saken. Og når jeg spurte hvorfor de mener det og det så sa han at de gikk å sa sånn til han. Da spurte jeg "hvorfor sier du ikke at det er feil da?" Vi har felles familie og det er vondt for meg at de tror slikt om meg. Og lengre kom jeg ikke før han klikket og truet meg på livet i noe som startet i en rolig samtale. Faren hans bekreftet etterpå at alle har trodd det om meg i mange måneder. Da jeg pratet med bestefar dagen etter bekreftet også han at i følge min fetter så hadde jeg gjort disse handlingene i mange måneder. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart at familien tror på han hvis han er "kjent for å være ekstremt voldelig og paranoid fra tidligere".

Syr puter under armene på han. Han har en alvorlig diagnose innen personlighetsforstyrrelse. Og jeg vet at faren hans har i de siste par månedene vært veldig bekymret for han. 

Men hele livet og hver gang noen er i uenighet med gutten så er det alle andre sin skyld. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart i det hele tatt dersom familiemedlemmet er en flink manipulator.

Jeg har vært utsatt for det selv.
Et eksempel var at en kusine spredte løgner om en annen i familien, og da jeg sa at hun løy var det jeg som fikk et hel****. 
Til slutt kom sannheten frem gjennom et inngiftet familiemedlem, men til og med etter dette krevde de at jeg skulle be om unnskyldning for at jeg "skapte konflikter" ved å avsløre kusinens løgn.  Hun opplevde ingen konsekvenser av løgnene og manipuleringene.
Hun var, og er sikkert fremdeles, en mestermanipulator.

TS: den eneste løsningen på dette er dessverre å kutte kontakten.

Anonymkode: bab52...b6a

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er rundt 30 og jeg midten av 20 åra. For teit å bli trua? 

Å spre løgner innenfor familien skjer ikke bare mellom barn. Dette er av drøy karakter og hvis du ikke har noe tips å komme med så trenger du ikke kommentere.

Løgnene kan være i den grad at jeg har stjålet noe eller trakassert han. Han føler ikke at han kan være i samme hus som meg lengre for det jeg skal ha gjort. 

En person med store psykiske problemer som ellers innrømmer at han ikke tar ting på samme måte som alle andre. En slik person blir trodd utenat noen stiller spørsmål. Han er kjent for å være ekstremt paranoid og voldelig fra tidligere. Så ikke kom her å reoater meg til 11 åringer for jeg har ikke ork til annet enn å få hjelp til å takle en ekstremt vond situasjon 

Har du tatt vare på drapstruslene skriftlig? Jeg ville forsøkt å få noe på SMS/mail, og anmeldt forholdet. 

Så ville jeg enkelt og greit flyttet. Høres ikke ut som det er sunt for noen å bo i et sånt skada miljø. 

Anonymkode: 8f820...594

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart i det hele tatt dersom familiemedlemmet er en flink manipulator.

Jeg har vært utsatt for det selv.
Et eksempel var at en kusine spredte løgner om en annen i familien, og da jeg sa at hun løy var det jeg som fikk et hel****. 
Til slutt kom sannheten frem gjennom et inngiftet familiemedlem, men til og med etter dette krevde de at jeg skulle be om unnskyldning for at jeg "skapte konflikter" ved å avsløre kusinens løgn.  Hun opplevde ingen konsekvenser av løgnene og manipuleringene.
Hun var, og er sikkert fremdeles, en mestermanipulator.

TS: den eneste løsningen på dette er dessverre å kutte kontakten.

Anonymkode: bab52...b6a

Er det jeg tenker og. Kutte kontakten. Kjempe vondt!

Har opplevd en gang tidligere at bestefar og tante mente at min eks hadde rygget på en parkert henger midt på vinteren. De tok kontakt med meg i sinne og mente at han måtte gjøre opp for seg. Spurte han og det stemte ikke. Så ble de så sinte at de nektet å prate mer med meg da jeg sa at det ikke stemmer.

Da vennene deres som eide hengeren kom å skulle hente den så unnskyldte bestefar at den var blitt påkjørt. Eierne sier at den har hatt en slik bulk i alle år så ingen har skadet den.

Ingen som sa noe mer til meg om saken og plutselig var alt fint igjen. 4 mnd uten kontakt pga en hendelse som ikke stemte i det hele tatt. Ingen unnskyldning eller noe til verken meg eller min eks.

Når de tror noe så er det sånn og man tror aldri på andre sider av en sak 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt vare på drapstruslene skriftlig? Jeg ville forsøkt å få noe på SMS/mail, og anmeldt forholdet. 

Så ville jeg enkelt og greit flyttet. Høres ikke ut som det er sunt for noen å bo i et sånt skada miljø. 

Anonymkode: 8f820...594

Det har vært verbalt hver gang jeg har gått ut døren og møtt på vedkommende. Men siste gangen var det tre vitner til saken. 

Vi har ikke noe plass å gjøre av oss akkurat nå!! Skikkelig låst til situasjonen. Vi kommer til å jobbe ræva av oss for å få flyttet fortere enn planlagt. Med dyr og alt er det ikke lett å finne noe annet som passer. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg tenker og. Kutte kontakten. Kjempe vondt!

Har opplevd en gang tidligere at bestefar og tante mente at min eks hadde rygget på en parkert henger midt på vinteren. De tok kontakt med meg i sinne og mente at han måtte gjøre opp for seg. Spurte han og det stemte ikke. Så ble de så sinte at de nektet å prate mer med meg da jeg sa at det ikke stemmer.

Da vennene deres som eide hengeren kom å skulle hente den så unnskyldte bestefar at den var blitt påkjørt. Eierne sier at den har hatt en slik bulk i alle år så ingen har skadet den.

Ingen som sa noe mer til meg om saken og plutselig var alt fint igjen. 4 mnd uten kontakt pga en hendelse som ikke stemte i det hele tatt. Ingen unnskyldning eller noe til verken meg eller min eks.

Når de tror noe så er det sånn og man tror aldri på andre sider av en sak 

Men her er det jo noe rart med bestefaren din også....

Anonymkode: 8c6c5...d1c

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men her er det jo noe rart med bestefaren din også....

Anonymkode: 8c6c5...d1c

Sammen står de likevel sterkt. En som er paranoid og når han får for seg noe er han sikker på at det er slik. Akkurat det som har skjedd i denne situasjonen. Så har han to foreldre som tror blindt på han. Men de sier også at hvis de sier i mot sin sønn så blir han så sinna, så de kan jo være litt redd han og. Også de tre sammen prater med bestefar og tante er bestefars gullunge. Hva har jeg å stille opp med da liksom 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...