AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Heisann! Jeg er ei jente på 70 kg/170 cm som prøver å komme inn i en kjole jeg skal ha på meg om tre uker. For å klare dette må jeg nok gå ned ca 1,5-2 kg. I dag spiste jeg for eksempel: Frokost: et knekkebrød med ost Lunsj: bygglunsj og en liten skål med tomatsuppe med litt brød ved siden av (spiste ikke alt, bare noen biter ) Lunsj nr 2: Liten barneporsjon med seifilet og potetmos Middag: To pizzaer laget av fullkorns tortillalefser med salsa, linser, vårløk, spinat og ost! Jeg har regnet ut at dette ligger på et sted mellom 1500-1600 kcal. Dersom jeg spiser slik fremover, kan det være noen sjanse for at jeg når målet? Jeg prøver å trene 2-3 ganger i uka! Godteri spiser jeg ikke særlig mye av lenger! Dersom jeg ikke når det: hva skal til for at jeg når det? Enda en treningsdag? Har etter så enormt mange år endelig funnet noe som fungerer, selvom det går i sneglefart.. Anonymkode: 7d7f5...806
Pringle Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 (endret) Du må beregne kaloribehovet ditt (for vedlikehold; se trening.no/bmr). Trekk så fra antallet kalorier i 1,5-2 kg kroppsfett (10 500 - 14 000), og del det på antall dager (21), det blir 500-666. Så hvis ditt kaloriforbruk er minst 2000-2266, så skal det i teorien gå. Husk også på at 1,5 til 2 kilo er innenfor normal vektvariasjon (vannvekt) og hva du kan få til av varig endring på tre uker er minimalt. Endret 22. januar 2018 av Pringle
Gjest Lilli My Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Minimerer karbohydrater (absolutt ingen søtsaker). Ta f.eks en omelett istedenfor brødskiver/knekkebrød til frokost. Ikke drikk kaffe, te, alkohol (binder vann). Kun vann som drikke. To økter med tung styrke og tre økter med intervalltrening på høy intensitet i uka. Voila.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Mindre karbohydrater, mer protein. Ost er kaloribombe, unngå pizza eller andre matvarer med mye ost. Ostesmørbrød er også versting. Bytt det ut med protein og grønnsaker. Det kostholdet du har skrevet opp vil gjøre deg sløv og slapp fordi det er mye raske karbohydrater og lite protein Frokost: Havregryn med melk. http://fitnessbloggen.no/frokost-med-havregryn/ Lunsj: Tomatsuppe har som regel mindre kalorier, så det er ikke der du trenger spise mindre. Det er gjerne mye vann. Når det er sagt, om det er ferdig posesuppe er det ganske næringsfattig og jeg ville nok spist noe mer næringsrikt om mulig. Middag: 3/4 grønnsaker, en proteinkilde. Ikke ketchup, dressinger eller annen dritt. Du kan evt lage en liten hjemmelaget saus, men ikke mer enn noen spiseskjeer. Krydrer du grønnsakene og proteinkilden godt trenger du ikke særlig med saus. Du kan spise deg god og mett dersom du spiser en slik middag, det er veldig vanskelig å spise så mye grønnsaker at du kommer opp i mange kalorier. Du kan spise en halv kilo grønnsaker og en stor fiskebit uten å komme opp i 600 kalorier Kvelds: Kommer an på hvor mye du har spist i løpet av dagen. Har du allerede spist mye trenger du ikke spise kvelds. Men har du en trenedag kan du ihvertfall spise en liten bit av noe til. Personlig bruker jeg spise en liten middagsrest til kvelds, da jeg ikke er så begeistret for brødmat Anonymkode: 4c6e8...d32 3
VET Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psmf diett Anonymkode: 0b883...572 Perfekt for de som takler det kjøret, men katastrofe dersom det ikke går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå