AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Det er ikke jeg. Vurderer å kutte ut til begge 1 klassingene. Eks. De voksne fremstår uengasjert, uinteressert i barnas ve og vel. Kjefter høylydt. Tar de hardt i armen ved tilsnakk. Blir sendt på gangen om de ikke sitter i ro ved måltid. Spiser «lunsj» halv 3(!) til 3- der ryker middagen.. osv. Hvordan er det hos dere andre? Anonymkode: de6df...89f 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Nei, jeg er ikke fornøyd. Barna er utakknemlige, frekke og ufyselige. Hilsen ansatt på sfo Anonymkode: 8e490...e83 19
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Elsker SFOen vår. ❤️ Anonymkode: 86b68...ca5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 I år er vi veldig fornøyd, ungen stortrives! Og at de spiser rundt 15.00 går bra, skjeden middag på bordet her hjemme før rundt 17.00 Anonymkode: 1d10c...2c9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Sånn passe. Tror de ansatte er greie med ungene, men det skjer altfor ofte at de kutter ut det som står på månedsplanen pga for lite personale. Forstår at det kan skje en gang i blant, men når det er et vedvarende problem bør man jo prøve å gjøre noe med det, eller evt legge lista litt lavere i utgangspunktet. Uansett vil min førsteklassing gjerne ha mer fritid og klarer fint å være alene hjemme, så vi har gått ned til halv plass. Anonymkode: 23f12...690
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Kjempefornøyd med vår SFO. Mange valgfrie aktiviteter, godt, engasjert og stabilt personalet og alltid et hilsen eller smil når man henter! Ungene her liker SFO og da er det kanskje ikke rart at f.eks 95% av alle elvene på 1.trinn går på sfo. Anonymkode: a9add...faa
Høsta Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 100% fornøyd. Godt planlagt, pedagogisk opplegg uansett om det er vanlig uke, jul/påske/ferie osv. Når jeg ringer forstår de hvem/hva det gjelder og ungen snakker om personal i en positiv tone. Ungene må kunne irettesettes i atferd, men høylydt kjefting uten grunn vet jeg ikke om forekommer og mistenker ikke.
Zienna Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke fornøyd. Barna er utakknemlige, frekke og ufyselige. Hilsen ansatt på sfo Anonymkode: 8e490...e83 Du bør søke på ny stilling. 10
moho Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 Vi har flyttet siden de to eldste gikk på sfo og den sfo'en vi har nå er fantastisk. Engasjerte voksne, månedsplan med masse gøy, de er på turer og har bål og spikker og spinner og utforsker og bruker naturen masse og på spennende måter. De går til og med ungene til og fra skolen etter en fast rute. Kan ikke lovprise det nok etter to unger på bråkete og uoversiktlige sfoer med kontant utskifting av personale. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke fornøyd. Barna er utakknemlige, frekke og ufyselige. Hilsen ansatt på sfo Anonymkode: 8e490...e83 Ja, sånn fremstår du sikkert også. For dette merkes godt på vår sfo. Desverre. Men godt å høre at vår sfo heller er unntaket. 😊 Anonymkode: de6df...89f 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Nei, har sagt opp plassen vår. Barna på trinnet må være ute omtrent hele tiden, fordi etter sammenslåing med en annen skole er det ikke plass til alle inne. 1 trinn får være inne, mens resterende må være ute. unntaket er storm og verre. Bor i nord... Mat i 13.30-tiden her. De voksne er kun tilskuere og får utrolig lite med seg. Jeg har altfor mange ganger måtte ta tak i situajsoner i skolegården (mobbing) fordi de ansatte ikke er der eller ikke følger med. Og ja, jeg rapporterer alltid til de ansatte når jeg har grepet inn. Anonymkode: ed137...08d 3
Zienna Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 SFO her i kommunene er kun en ren oppbevaring. Barna leker i skolegården mens to førskolelærere passer på dem. Det gis ingen leksehjelp. Fordi leksehjelp ikke var etterspurt ble den flyttet til 9.klasse, fortalte skolesjefen.. Det koster 3.200 kr pr. måned med fulldagsplass, altså fra skoleslutt til kl. 16. Prisen står ikke i forhold til hva man får. Jeg mener det er på høy tid at foreldre begynner å sette krav til kvalitet på SFO! 5
moho Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 Glemte å nevne at sfo'en vår ikke er kommunal, den er privat og drives i kombinasjon med barnehage i et idrettsanlegg i nærheten av skolen. Det finnes en vanlig sfo på skolen også.
Zienna Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 10 minutter siden, Macaroni skrev: Glemte å nevne at sfo'en vår ikke er kommunal, den er privat og drives i kombinasjon med barnehage i et idrettsanlegg i nærheten av skolen. Det finnes en vanlig sfo på skolen også. I min kommune finnes det private barnehager, men ikke privat SFO. Kvaliteten på kommunale og private barnehager er den samme, og det er prisen også. Hva koster det i den private SFO? Jeg spør fordi kommunens pris er etter såkalt selvkost. Men interessant å vite hva dere som bruker privat SFO betaler.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #15 Skrevet 23. januar 2018 Ikke fornøyd her. Barna kommer hjem med en stabel tegninger - det eneste de gjør er å sitte inne og tegne. Og så ddyrt det er! I en ideell verden kunne barna ha gjort litt lekser når de kommer fra SFO. Det kunne være kulturskoleaktiviteter på skolen i SFO-tiden. Men både lekser og kulturskole/fritidsaktiviteter må skvises inn på noen få timer ettermiddagen. Gleder meg til barna er store nok til å være hjemme etter skoletid, og i vinterferie/høstferie. Da sparer vi temmelig mye penger! Anonymkode: a8770...015 3
Harlekin Skrevet 23. januar 2018 #16 Skrevet 23. januar 2018 Jeg er fornøyd med vår SFO. Min datter trives godt og vil ikke slutte (går i 3. klasse). De får varm mat (og er med og lage) en gang i uken, ellers får de smørelunsj. Det er endel aktiviteter som er i regi av / finner sted innenfor SFO-tiden, der følger de ansatte til aktiviteten (ungene går hjem selv eller blir hentet av foreldre). Jeg hadde ønsket meg at de kunne gjøre lekser der, men man kan ikke få alt
Alvario Skrevet 23. januar 2018 #17 Skrevet 23. januar 2018 Personalet på sfo her er flotte folk som gjør alt for at barnet vårt får en fin ettermiddag. Lederen er derimot vanskelig og er ikke fleksibel overhode. Det utvikles ingen aktiviteter foruten å gå tur/perle og dårlige tilbakemeldinger blir ikke tatt tak i. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #18 Skrevet 23. januar 2018 Ja, er fornøyd ( en aks i Oslo). Flinke (syns jeg), kule(syns barna) folk som jobber der, aktiviteter man kan melde seg på nesten daglig, med gode planer og mye informasjon (sjakk, gitar, håndarbeid, organisert gym, matlaging, dans). Lederen er dyktig og erfaren, de ansatte ser barna godt og er aktivt tilstede og forebygger problemer og hjelper barna med det sosiale. De samarbeider tett med lærerne. Selv fjerdeklassingen min kjeder seg ikke og klager ikke over noe. Det eneste er at før hadde de matservering med varmmat i kantine med egen kokk hver dag, det ble det slutt på, det er veldig synd. Men mat så sent som mulig er bra syns jeg, ofte barna ikke kommer hjem før 16.30, og middag deretter, å spise brødskivene sine kl.14.30 er perfekt. Anonymkode: 2fda8...390
Vera Vinge Skrevet 23. januar 2018 #19 Skrevet 23. januar 2018 Jeg har ikke skolebarn før til høsten, men kjenner flere som har 1.klassinger på SFO her, og de er ikke spesielt fornøyd. SFO her er visst veldig opptatt av "frilek", noe som på en måte høres bra ut. For jeg syns på den ene siden det er fint at ikke barnas tid utenom skoletimene er gjennomorganisert. Men når foreldrene opplever at frileken brukes som en unnskyldning for at de voksne ikke skal være til stede over hodet, virker det litt rart for meg. Jeg vet også om flere alvorlige episoder mellom barn i SFO-tiden, som ingen voksne har fått med seg (de kan selvsagt ikke få med seg alt) og som de heller ikke tar på alvor når foreldre melder fra. Ingen lekser gjøres, ingen mulighet for å å gjennomføre fritidsaktiviteter i SFO-tiden. Med så få skoletimer de har første året, undres jeg igjen på hvorfor 1. klassingene ikke kunne fått et år til i barnehagen i stedet, hvor personalet er mye bedre pedagogisk skolert enn SFO-ansatte... 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #20 Skrevet 23. januar 2018 5 timer siden, Vera Vinge skrev: . Med så få skoletimer de har første året, undres jeg igjen på hvorfor 1. klassingene ikke kunne fått et år til i barnehagen i stedet, hvor personalet er mye bedre pedagogisk skolert enn SFO-ansatte... Amen! Anonymkode: a8770...015 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå