AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Jeg driver for tiden og blir kjent med en fyr. Vi lærer hverandre å kjenne, og hadde etter først 1.5 uken en liten diskusjon over telefon. Kan jeg uansett si i etterkant av diskusjonen at det ikke var meningen å snakke høyt/ heve stemmen eller liknende? I og med at han har hatt en mislykket forlovelse pga en ex med overraskelser, ville han hindre at han skulle gå i samme fellen. Dermed er det søtt når han sier at jeg virker for opptatt og ikke svarer med en gang osv. Det er jo slettes ikke meningen, det er i tilfeller hvor jeg ikke har tlf i nærheten, og jeg trodde jo at det er bedre for en jente å ikke virke så altfor tilgjengelig heller. Så han fryktet at jeg pratet med andre menn da jeg ikke svarte han da. Og det er jo helt feil. Jeg snakket kanskje mer utifra mine følelser enn han gjorde og det tok kanskje det beste av meg litte grann... bør jeg dermed si "at det ikke var meningen" ? Anonymkode: 0657f...04a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Det går sikkert greit det om dere fikk roet dere ned i etterkant og ellers har pratet om andre ting på en normal måte, tenker jeg. Anonymkode: e11c9...a99
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver for tiden og blir kjent med en fyr. Vi lærer hverandre å kjenne, og hadde etter først 1.5 uken en liten diskusjon over telefon. Kan jeg uansett si i etterkant av diskusjonen at det ikke var meningen å snakke høyt/ heve stemmen eller liknende? I og med at han har hatt en mislykket forlovelse pga en ex med overraskelser, ville han hindre at han skulle gå i samme fellen. Dermed er det søtt når han sier at jeg virker for opptatt og ikke svarer med en gang osv. Det er jo slettes ikke meningen, det er i tilfeller hvor jeg ikke har tlf i nærheten, og jeg trodde jo at det er bedre for en jente å ikke virke så altfor tilgjengelig heller. Så han fryktet at jeg pratet med andre menn da jeg ikke svarte han da. Og det er jo helt feil. Jeg snakket kanskje mer utifra mine følelser enn han gjorde og det tok kanskje det beste av meg litte grann... bør jeg dermed si "at det ikke var meningen" ? Anonymkode: 0657f...04a Dere har møttes i 1,5 uke... NEI det er ikke søtt. Anonymkode: a7927...fb3 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Hva sa du da du hevet stemmen? Anonymkode: a7927...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Om du synes at det er søtt at han er mistenksom, håper jeg at du snart forstår mer av hvor vanskelig og ødeleggende forhold med mistenksomme mennesker er. Anonymkode: a7927...fb3 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har møttes i 1,5 uke... NEI det er ikke søtt. Anonymkode: a7927...fb3 Du har rett. Det er faktisk ikke søtt. For jeg viser jo hensyn når han sier at han vil slappe av med serie pga mas fra niesebarn en hel dag. Da tekster jeg han ikke i det hele tatt med mindre han tekster. Han har sine dager. Og når jeg var på jobb, hadde jeg sjanse til å tekste han mens han da hadde fri, og da prøvde han å tease litt med å si "er du på jobb i det hele tatt ? " Jeg chattet ikke en gang med han da jeg jobbet, jeg ville bare vise at når jeg først har muligheten, så sender jeg han gjerne en melding. Og det forklarte jeg han jo,- og han bare "nei du må ikke slutte med det, det er jo bare hyggelig og koselig" Greit nok. Men igjen. Når jeg da viser at jeg er opptatt, så er det en dårlig ting. etter allerede kun 1.5 uke. Og oppå der igjen sier han i tillegg at han ikke har krav på å vite noe om hvem andre jeg snakker med fordi vi "ikke er sammen" sa han. Gud.. han er jo 29 år,- det er bare teit å skrive på denne måten til en jente nå til dags.. Anonymkode: 0657f...04a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver for tiden og blir kjent med en fyr. Vi lærer hverandre å kjenne, og hadde etter først 1.5 uken en liten diskusjon over telefon. Kan jeg uansett si i etterkant av diskusjonen at det ikke var meningen å snakke høyt/ heve stemmen eller liknende? I og med at han har hatt en mislykket forlovelse pga en ex med overraskelser, ville han hindre at han skulle gå i samme fellen. Dermed er det søtt når han sier at jeg virker for opptatt og ikke svarer med en gang osv. Det er jo slettes ikke meningen, det er i tilfeller hvor jeg ikke har tlf i nærheten, og jeg trodde jo at det er bedre for en jente å ikke virke så altfor tilgjengelig heller. Så han fryktet at jeg pratet med andre menn da jeg ikke svarte han da. Og det er jo helt feil. Jeg snakket kanskje mer utifra mine følelser enn han gjorde og det tok kanskje det beste av meg litte grann... bør jeg dermed si "at det ikke var meningen" ? Anonymkode: 0657f...04a Dette trenger ikke å være sant. En stor del av de menneskene som er mistenksomme mot sin partner, er mistenksomme fordi de selv har svin på skogen. Og de tror at partneren gjør slik som de selv gjør. Anonymkode: a7927...fb3 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du synes at det er søtt at han er mistenksom, håper jeg at du snart forstår mer av hvor vanskelig og ødeleggende forhold med mistenksomme mennesker er. Anonymkode: a7927...fb3 Ja nei jeg begynner å innse det raskere enn lynet nå... Jeg hadde håpet å aldri bli kjent med en mann som har vært igjennom mislykket forlovelse for da har de alle øyne og ører åpne.. og det skaper bare unødvendig press på meg fordi jeg fortjener som alle andre unge kvinner å starte et nytt kapittel i livet mitt.. han vil det for den saks skyld han også,- men jeg er IKKE interessert i å høre om den EKSEN hans og at hun er grunnen til alt. Anonymkode: 0657f...04a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett. Det er faktisk ikke søtt. For jeg viser jo hensyn når han sier at han vil slappe av med serie pga mas fra niesebarn en hel dag. Da tekster jeg han ikke i det hele tatt med mindre han tekster. Han har sine dager. Og når jeg var på jobb, hadde jeg sjanse til å tekste han mens han da hadde fri, og da prøvde han å tease litt med å si "er du på jobb i det hele tatt ? " Jeg chattet ikke en gang med han da jeg jobbet, jeg ville bare vise at når jeg først har muligheten, så sender jeg han gjerne en melding. Og det forklarte jeg han jo,- og han bare "nei du må ikke slutte med det, det er jo bare hyggelig og koselig" Greit nok. Men igjen. Når jeg da viser at jeg er opptatt, så er det en dårlig ting. etter allerede kun 1.5 uke. Og oppå der igjen sier han i tillegg at han ikke har krav på å vite noe om hvem andre jeg snakker med fordi vi "ikke er sammen" sa han. Gud.. han er jo 29 år,- det er bare teit å skrive på denne måten til en jente nå til dags.. Anonymkode: 0657f...04a Jeg ville ikke blitt sammen med han. Anonymkode: a7927...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja nei jeg begynner å innse det raskere enn lynet nå... Jeg hadde håpet å aldri bli kjent med en mann som har vært igjennom mislykket forlovelse for da har de alle øyne og ører åpne.. og det skaper bare unødvendig press på meg fordi jeg fortjener som alle andre unge kvinner å starte et nytt kapittel i livet mitt.. han vil det for den saks skyld han også,- men jeg er IKKE interessert i å høre om den EKSEN hans og at hun er grunnen til alt. Anonymkode: 0657f...04a Det er bra at du innser det. I tillegg er det et stort rødt varselsflagg når noen snakker negativt om eksen/ ekser. Anonymkode: a7927...fb3 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nei jeg begynner å innse det raskere enn lynet nå... Jeg hadde håpet å aldri bli kjent med en mann som har vært igjennom mislykket forlovelse for da har de alle øyne og ører åpne.. og det skaper bare unødvendig press på meg fordi jeg fortjener som alle andre unge kvinner å starte et nytt kapittel i livet mitt.. han vil det for den saks skyld han også,- men jeg er IKKE interessert i å høre om den EKSEN hans og at hun er grunnen til alt. Anonymkode: 0657f...04a Finn en mann som ikke snakker om eksen, og som ikke skylder på andre for hvordan han er. Anonymkode: a7927...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett. Det er faktisk ikke søtt. For jeg viser jo hensyn når han sier at han vil slappe av med serie pga mas fra niesebarn en hel dag. Da tekster jeg han ikke i det hele tatt med mindre han tekster. Han har sine dager. Og når jeg var på jobb, hadde jeg sjanse til å tekste han mens han da hadde fri, og da prøvde han å tease litt med å si "er du på jobb i det hele tatt ? " Jeg chattet ikke en gang med han da jeg jobbet, jeg ville bare vise at når jeg først har muligheten, så sender jeg han gjerne en melding. Og det forklarte jeg han jo,- og han bare "nei du må ikke slutte med det, det er jo bare hyggelig og koselig" Greit nok. Men igjen. Når jeg da viser at jeg er opptatt, så er det en dårlig ting. etter allerede kun 1.5 uke. Og oppå der igjen sier han i tillegg at han ikke har krav på å vite noe om hvem andre jeg snakker med fordi vi "ikke er sammen" sa han. Gud.. han er jo 29 år,- det er bare teit å skrive på denne måten til en jente nå til dags.. Anonymkode: 0657f...04a Vil det si at han reagerer negativt hver gang du er opptatt? Glem denne mannen. Avslutt dette bekjentskapet før det utvikler seg til noe mer. Dette blir bare verre og verre med tiden. Anonymkode: a7927...fb3 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 Kontrollerende, og skylder alt på eksen, det er RØDE flagg! Slik var min eks, som er narsissist. Jeg snakket forøvrig med eksen hans etter en stund. Han hadde vært likedan med henne. Det var heller ikke hun som hadde løyet og vært utro. Det var han. Anonymkode: d9f2b...ea3 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 Du kan avbryte kontakten ved å gi han en kort beskjed om at du ikke er interessert i å fortsette å ha kontakt med han. Du trenger ikke å forklare om hvorfor, hvis han spør. Evt kan du si at du ikke synes at dere passer sammen. Anonymkode: a7927...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #15 Skrevet 22. januar 2018 Herregud, hvilken verden lever jeg i? Nei, ts skal overhodet ikke avbryte kontakten og gi han KORT beskjed om at man ikke er interessert uten å forklare noe. Empati..Skjerp dere. Anonymkode: 81268...79b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #16 Skrevet 22. januar 2018 Dette er veldig synd. For vi har faktisk en veldig god kjemi og god tone de første 3 datene. Han viser seg å være god mot sine foreldre osv. Men synd at alt det han er opptatt av er om jenta er jomfru eller ikke. Det er jo helt idiotisk og bak mål. Aksepter jenta for hvem hun er,- aksepter mannen for hvem han er, ikke døm noen for fortiden. Han virker veldig dømmende av karakter. Og han sier selv at han er veldig skeptisk av natur. Men se og voks opp da. Move on fra forlovelsen og prøv å se godt i andre. Nå vet han at familiene våre har felles kontakter, og det er bare godt som sies om meg og min familie.. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bli bedre kjent med han og han mener det samme.. Men jeg ønsker ikke å måtte gå på tærne for å ikke minne han om noen andre. Jeg er kun meg selv hele veien. Det rare er at jeg så aldri denne strenge siden ved han da vi møttes ansikt til ansikt. Jeg oppfattet han kun som vennlig og snill. Anonymkode: 0657f...04a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud, hvilken verden lever jeg i? Nei, ts skal overhodet ikke avbryte kontakten og gi han KORT beskjed om at man ikke er interessert uten å forklare noe. Empati..Skjerp dere. Anonymkode: 81268...79b Mener du at hun skylder han en større forklaring enn at hun synes at de to ikke passer sammen? Er ikke det forklaring nok? De har kun hatt kontakt i 1,5 uke! Det hadde vært noe annet om de hadde et lengre forhold bak seg. Anonymkode: a7927...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #18 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvilken verden lever jeg i? Nei, ts skal overhodet ikke avbryte kontakten og gi han KORT beskjed om at man ikke er interessert uten å forklare noe. Empati..Skjerp dere. Anonymkode: 81268...79b Med en slik mann, ville jeg vært svært forsiktig, og jeg ville absolutt ikke sagt noe kritiserende mot han. Det er bedre å avslutte det hele med å si at de ikke passer sammen (som jo er sant). Anonymkode: a7927...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #19 Skrevet 22. januar 2018 Nei du har ingenting å beklage, ikke underkast deg og la han ta fra deg standpunktet og sannheten din. Du hadde ikke snakket med andre menn, og han bør beklage for å anklage deg for det og tro noe sånt om deg. Og han bør beklage for å prøve å styre og underkue og shame deg, han har bare kjent deg i 1,5 uke så dette her er et stort rødt flagg i mine øyne. Levde med en ekstremt kontrollerende mann og han begynte med sånne ting i starten også. Syntes det var litt søtt og tegn på at han brydde seg, men det er bare ett av mange steg de bruker for å bryte deg ned så du ikke har ryggrad eller kan leve ditt eget liv og få kontrollen over deg. Anonymkode: 57f1d...aae 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #20 Skrevet 22. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er veldig synd. For vi har faktisk en veldig god kjemi og god tone de første 3 datene. Han viser seg å være god mot sine foreldre osv. Men synd at alt det han er opptatt av er om jenta er jomfru eller ikke. Det er jo helt idiotisk og bak mål. Aksepter jenta for hvem hun er,- aksepter mannen for hvem han er, ikke døm noen for fortiden. Han virker veldig dømmende av karakter. Og han sier selv at han er veldig skeptisk av natur. Men se og voks opp da. Move on fra forlovelsen og prøv å se godt i andre. Nå vet han at familiene våre har felles kontakter, og det er bare godt som sies om meg og min familie.. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bli bedre kjent med han og han mener det samme.. Men jeg ønsker ikke å måtte gå på tærne for å ikke minne han om noen andre. Jeg er kun meg selv hele veien. Det rare er at jeg så aldri denne strenge siden ved han da vi møttes ansikt til ansikt. Jeg oppfattet han kun som vennlig og snill. Anonymkode: 0657f...04a Han spilte skuespill i begynnelsen da. Så flott at han var så rask med å vise sitt sanne jeg. Anonymkode: a7927...fb3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå