Hildamaria Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Hei! Vi er på flyttefot og ser etter leilighet som passer både i pris og areal. Vi vil helst ha leilighet, ikke hus. Og det er vanskelig nok å finne leilighet med fem soverom. Vi har fire barn, og jeg lurer på om vi må ha ekstra stue til barna hvis alle får egne rom m plass til det de trenger? Vi har loftstue nå, og den brukes lite, men det kan jo endres. Deling av rom er ikke aktuelt, mest pga aldersforskjell.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, Hildamaria skrev: Hei! Vi er på flyttefot og ser etter leilighet som passer både i pris og areal. Vi vil helst ha leilighet, ikke hus. Og det er vanskelig nok å finne leilighet med fem soverom. Vi har fire barn, og jeg lurer på om vi må ha ekstra stue til barna hvis alle får egne rom m plass til det de trenger? Vi har loftstue nå, og den brukes lite, men det kan jo endres. Deling av rom er ikke aktuelt, mest pga aldersforskjell. Slitsomt med fire barn i leilighet da gitt. Tenk å bare kunne åpne dørene og la dem løpe fritt på plenen. Anonymkode: 7ff1f...0bd 3
Hildamaria Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2018 Ja, men vi skal flytte til et område med flotte gressområder rundt, og mange barn, så det går greit likevel☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Nei, barn og ungdom sitter helst på sine egne rom så får de fred fra masete foreldre og irriterende søsken. Anonymkode: dbf6d...a54 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Jeg har ikke fire, men tre. Og min tanke er at enten har vi en ekstra stue til ungdommen (som er små barn ennå) eller så må de har egne rom med grei til stor størrelse og plass til litt besøk uten å måtte gå ut på gangen for å tenke. Anonymkode: a03e6...977 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Seks barn her, to og to deler rom. Aldri hatt behov for loftsstue/kjellerstue. Vi har spisestue og stue med tv-krok. Anonymkode: 6569a...3da
Hildamaria Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2018 Hei du som har seks barn☺️ Har dere atskilt spisestue og tvstue slik at det blir to oppholdsrom?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 Er ikke alle som har råd til det. Så nei man MÅ ikke. Hadde absolutt ønsket det Anonymkode: 29862...b8f 3
Hildamaria Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2018 Ja, det freser jo opp prisen, så det er mye derfor jeg lurer på om det er nødvendig☺️ Vil jo helst unngå å låne opp til øra, men samtidig dumt å kjøpe noe som føles klaustrofobisk. Når og hvorfor er det du ønsker at du hadde ekstra stue da?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 Dere trenger ikke ekstra stue. Anonymkode: bbffd...6cd
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Vi hadde loftstue da jeg vokste opp med tre søsken- men den ble aldri brukt! Eget rom var bra nok å ha venner på, og ellers vil man jo være der det er folk som var stue og kjøkken. Anonymkode: 8d492...bbe
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 Vi har en tenåring og to små. Største bruker kjellerstua mye og har venner på besøk og overnatting. Vi har tre soverom oppe men der kan hun ikke ha besøk eller bråke når de to minste har lagt seg. Jeg tror ikke vi hadde greid oss uten kjellerstua. I såfall hadde det blitt lite besøk på tenåringen og det er i å for seg ganske trist. Anonymkode: ca45a...d8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 Bruker ikke loftstua i det heletatt, de tar alltid venner inn på rommet for å kunne få være ifred fra søsken. Men de har god størrelse på rommene hvor det er plass til tre-fire stykker uten at det føles trangt. Ungdommene holder seg for det meste på rommet og de minste vil heller på lekeplassen enn å være i hagen. Så vi kunne godt hatt en leilighet uten problemer. Anonymkode: d947d...105 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 Vi var 4 søsken med hver vårt rom, ingen kjellerstue. Vi var mye ute og lekte til vi ble tenåringer, da brukte vi mye tid enten hos venner eller på egne rom Anonymkode: ea921...2f3
Hildamaria Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 22. januar 2018 Takk for svar alle sammen☺️ Utfra det dere svarer tenker jeg at ei ekstra stue kanskje ikke er et must. Er det for å kunne se på tv eller game, er det jo faktisk mye billigere at de største får egen tv på rommet enn å bruke en halv million på en stue til. Men hva er stort nok rom til tenåringer tenker dere? Må de være mye over ti kvm for å kunne ha plass til gjester? 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #16 Skrevet 22. januar 2018 Vi var fem barn, kjellerstuen her ble veldig sjeldent brukt, hvis vi ikke var på rommene være ville vil helst være i stuen. Anonymkode: 79178...863
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 Nei. Dere må ikke. Ungene har vært sitt rom. Ekstra areal koster. Mine unger er vokst opo med hvert sitt soverom og mamma på sofaen. Det siste satte noen grenser. Gikk helt fint. Anonymkode: 6675f...84f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #18 Skrevet 22. januar 2018 Vi har loftsstue oppe sammen med barnerommene, utrolig deilig. Jeg syns ikke det skal mye til før det føles trangt på rommene deres når de har 4-5 venner på besøk og så blir det bare til at de kommer ned i stua vår, det er jeg litt ferdig med kjenner jeg. Anonymkode: d2a09...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #19 Skrevet 22. januar 2018 Hvis man har den ekstra stua i en helt annen ende av huset enn barnerommene så blir den brukt mye mindre, det er jeg enig i. Kjellerstuer er ofte ikke så hyggelige å være i. Anonymkode: d2a09...2eb
Hildamaria Skrevet 23. januar 2018 Forfatter #20 Skrevet 23. januar 2018 Ser på en leilighet nå, hvor soverommene er ca ti kvm. Dere med tenåringer, blir det for små rom etterhvert? Nå sitter de jo gjerne på gulvet og oppå hverandre, men jeg tenker at det kan endre seg når de blir lange tenåringer😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå