Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Roundup- hvordan bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke roundup? Står at det kan brukes på stubber?! Er det bare å helle på? Og til hekk, eks Tuja- kan jeg bare helle det på noen av grenene? Helt "grønn" på dette området😏

Anonymkode: c6039...956

Skrevet

Ja blandet det med vann i en stor dunk som jeg hadde på ryggen med reimer sånn at det blir en slags ryggsekk og med slange og spray sånn at jeg kunne gå rundt og spraye da. Har ikke prøvd å ta tuja med den, men man sprayer en dæsj på en høymol og da dør den ihvertfall. 

Kanskje du har ferdig utblandet roundup og ikke til en stor tank, ikke vet jeg, men det er meningen å drepe hele planta med den da. Det er ganske sterke saker. Får du det på plenen dør gresset. 

Anonymkode: bc9b2...070

Skrevet

Kan fint brukes på stubber og bladverk, er systematisk virkemiddel så går inn i hele systemet til plantene. Men du bør vente til våren, for middelet virker best når plantene har begynt veksten igjen. På gras er det når de 3-4 bladene er ferdig utviklet, mens på tre er det på høsten. (Før den tid har plantene/treet brukt alle sine krefter for å få frem bladverk, men etter det trekker det en del næring ned til røttene igjen. Bruker en plantevernmiddel da, har en størst effekt). Ved bruk av Roundup bør en ha min. 12 graders temperatur i vindstille overskyet vær. Det bør heller ikke regne de neste timene etter påføring av middelet. Søk opp navnet på produktet så finner du sikkerhetsdatabladet for produktet. Der står det blandingsforhold og hvordan du skal bruke produktet.

Skrevet

Ikke bruk roundup! Det er svært skadelig for naturen.

Anonymkode: 60a9d...4b0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...