AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Kort sagt: hva legger dere i det å date og det å være kjærester? Hva er forskjellen? Anonymkode: 09130...aea
Gjest supernova_87 Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 for meg er forskjellen at man som kjærester er definert, vi vet hva vi er i forhold til hverandre. det er også andre forventninger til en kjæreste, om noe skjer forventer jeg at han stiller opp, jeg forventer at han er tilgjengelig på en annen måte og at han involverer meg i livet sitt og viktige beslutninger, en jeg bare dater ... ja han står jo lite til ansvar overfor meg man kan også være eksklusive med den man dater, men det betyr ikke at man er kjærester likevel, men med en kjæreste ville det være utenkelig å være noe annet enn eksklusive, der igjen kommer forventningene, man forventer å være "den ene", jeg vil etter hvert også være min kjærestes beste venn (en av de beste vennene) og hans fortrolige som kjærester har vi i større grad et slags "felles liv", mens som dater er det mer som at vi bor på hver vår øy og møtes ute i havet i blant
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Når man er kjærester så betyr det at man ønsker å være sammen med kun den andre. Man er forelsket og er ikke interessert i andre. Det er en forpliktelse. Når man bare dater så er det på en måte en utprøving, man tester om man kan passe sammen, og ser om man blir forelsket. Jeg forusetter at man er eksklusiv uansett etter 2-3 dater da, men der også er jo folk ulike. I det å være kjæreste legger jeg også litt i forhold til at man da er et offisielt par. Med mindre det er andre hensyn å ta (barn) som gjør at man ønsker å vente med å være offisiell med at man er sammen. Anonymkode: 1a222...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Når jeg og min nå kjæreste datet, så var det kun oss fra starten av, og vi merket begge at det gikk mot et forhold. Men, han var nøye med å spørre om vi nå skulle være sammen og kjærester, for det er en forskjell. For oss betyr det selvsagt at det kun er oss, men det betyr også at vi virkelig satser på hverandre. Vi er voksne nok (rett under 30 begge to) til at vi ønsker at dette skal fungere, og vi tror og håper at vi har funnet noe helt spesielt i hverandre. Så, følelsesmessig og praktisk er det en forskjell. For meg ble følelsene dypere i det at jeg visste at han ønsket det like mye som meg, usikkerheten forsvant. Praktisk kan jeg si at det er oss to, og ikke gå rundt og holde det hemmelig. Anonymkode: 58d15...110 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå