AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Jeg lurer på hvordan det fungerer i det offentlige dersom det er en internt ansatt som søker på en stilling. Må vedkommende komme på intervju til tross for at bedriften trolig allerede kjenner vedkommende godt? Hvordan fungerer det egentlig? Jeg vet jo at en del offentlige stillinger som lyses ut i realiteten er skrevet for en-eller-annen internt ansatt... Anonymkode: 00740...2e2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Hos oss blir også interne kandidater intervjuet hvis det er flere kvalifiserte søkere til stillingen. Anonymkode: ddf17...b83
Ullvott Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Hos begge de kommunene jeg har vært ansatt i har interne søkere vært på intervju, også i de tilfellene der stillingsutlysningen har vært skreddersydd til vedkommende. Det koster så lite å gjøre prosessen «riktig» sammenliknet med hva det potensielt vil koste dersom det avdekkes uregelmessigheter i ansettelsesprosessen. Dessuten: i det offentlige er det flere enn leder som er involvert i en ansettelsesprosess. Tillitsvalgte/ansattrepresentanter skal også involveres, og denne representanten er ikke nødvendigvis fra samme arbeidsplass som den utlyste stillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå