Gå til innhold

Er jeg masete???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg anser meg som ei rolig dame med litte grann  snev av kontrollfrik.  Dette pga jeg har 2 unger 100 % . Og de har sine utfordringer begge to men funker kjempe bra viss ting blir lagt til rette. Får har samvær rett  . Etter avtale 2 helger i mnd.  Her kommer problem 1 opp. Han sier ikke fra at han ikke kan ha de før fredag kl 14 .. Jeg får nemlig ikke lov å ringe å spørre han fordi da maser jeg så jævlig . Altså er det for mye å be om å få vite hva planer er for ungene.  Greit å vite om jeg må kjøre de bort eller han henter , litt før fredag kl 14 ..  problem 2 . Jeg kjenner min eks er det ting han ikke liker eller som er vanlig han blir en øster.  Svarer ikke på sms eller noe. De siste mnd har barne bidraget blitt mindre  . Han betaler meg forlite av det vi avtalte.  Denne gangen fikk jeg ikke noe.  Når lyst å sende den sure grinete meld. Men det gjør jeg ikke .vet ikke helt hvordan jegvskal takle det  ..     Har noen tips og råd til meg i denne saken. Fk jan vi bare glemme. Han  Dukker ikke opp der. 

Anonymkode: 5f55a...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er å navkalkulere fars bidragsplikt: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/beregn-barnebidrag--90659 Har han lav nok inntekt, kan ikke nav kreve at han skal bidra. Fedrene til mine barn bidrar aldri med annet enn bråk og mas, men her kommer det vel an på personlige anlegg. Men så gikk jeg heller ikke under dynen med dem på grunn av eiendommene deres, men fordi de hadde andre kvaliteter, som jeg på den tiden satte pris på. Ungene er heldigvis av høy kvalitet, og jeg er dermed glad for at jeg gikk etter denne typen kvaliteter, og ikke etter penger :) Dersom navkalkulatoren peker mot et mindre beløp enn dere har avtalt dere imellom, så lønner det seg å beholde avtalen du har. I motsatt fall, kan du vise til kalkuleringen (skriv et formelt brev til fars postkasse. Da får han tid på seg til å lese budskapet, og han kan evt. kontakte deg når det passer. Da kan du ikke beskyldes for masing) I brevet viser du til navkalkuleringen, og foreslår et fast beløp i amme størrelsesorden.

Alle kan gjøre feil. Om han bare har unnlatt å betale en gang, ville jeg ha oversett det.

• Liker 1
Skrevet

900 kr betaler han i mnd ..  mest symbolsk.   Greit han kan ha mnd han sliter men si i fra da. Så jeg kan legge om budsjett etter det. Er ikke stein rik selv men klarer meg .  Er bare det at han svikter . De kr er barnas . 

Skrevet

Men skal jeg ikke si noe . Da tror han vel at dette gikk jo bra , hun merket ikke dette..  ????

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sendt en hyghelog påminnelse 2 uker etter pengene skulle vært på konto. "Kan ikke se å ha mottatt pengene. Kan det ha skjedd en feil i banken din?". Det er ikke masing. Jeg ville også krevd å enten ha fast avtale på henting/levering (f.eks. far henter på skolen og leverer søndag kl 16 ) eller at det ble sendt mld seinest mandag kl 19. Si gjerne at du ønsker denne avtalen fordi du nå føler at du maser, og det vil du helst unngå.

Anonymkode: a67ec...ced

Skrevet

Tar dere bidrag gjennom nav? Om ikke, gjør det! 

Avtal fast avtale om at en henter fredag og en annen henter søndag. Så slipper dere å ha så mye kontakt med mindre det er noe spesielt. 

Sånne personer er helt håpløst å samarbeide med. Prøv å få time med fvk noen ganger, de loggfører om han møter eller ikke.. kan hjelpe deg senere om ting ender i rettsak eller lignende.. 

Anonymkode: 67881...fc7

Skrevet

Vi har en fast avtale (egentlig)  men han kan lett forandre på den, jobben kom i veien , syk , blank. Osv  osv. Ungene jan klare å komme til han på egenhånd viss men de får ikke lov å komme før han er hjemme.  Og han sier ikke fra til de Når han er hjemme. Kun meg.  Rettsak har vi hatt, jeg " vant"  han er bare vanskelig.  Nei ikke nav privat. Vet den er dum men prøver ikke irriter han så mye.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...