AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Hei, Jeg har etter en tøff periode greid å skaffe meg en hel del forbrukslån/kredittgjeld som jeg nå sitter å vurderer om det lønner seg å refinansiere. Lånene jeg har i dag: 15 000 Kredittkort ( effektiv 24,5% nom 19,5%) 8000 Kredittkort (21% rente) 20 000 Forbrukslån (Usikker, finner ikke renteoversikten i efaktura) Vill det være lurt økonomisk å refinansiere dette i et lån på 50 000 via f.eks Lendo? Noen som har erfaring? Tenker det vill være lettere å forholde seg til 1 enn å ha 3 forskjellige. Anonymkode: fb06e...894
prt90 Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 1 eller 3 lån gjør ikke så mye fra eller til. Det som lønner seg er å få betalt ned gjelden så fort som mulig. Det du du bør gjøre nå er å kutte ALT av unødvendige utgifter. Lev på havregryn i et par måneder og bli kvitt den tullete gjelden før påske.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Det kommer helt an på hvilken rente du får. Det er vel gebyr på hvert av lånene så hvis du betaler like mye rente ved refinansiering så tjener du uansett litt på det. Lønner seg stort sett å samle lånene ja, men sørg for at du får en lavere rente, sjekk skandiabanken eller noen sammenligningsside på nettet f eks https://www.coolfinans.com/lan/sambla. Sørg også for at den avtalte låneperioden ikke vil bli lengre enn nå. Når du finner noen som kan samle lånene dine og som virker å ha gode betingelser så be om en nedbetalingsplan. Den vil den vise hvor mye du betaler totalt i renter og avdrag. Anonymkode: fb06e...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå