Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har etter en tøff periode greid å skaffe meg en hel del forbrukslån/kredittgjeld som jeg nå sitter å vurderer om det lønner seg å refinansiere.

Lånene jeg har i dag:

15 000 Kredittkort ( effektiv 24,5% nom 19,5%)

8000 Kredittkort (21% rente)

20 000 Forbrukslån (Usikker, finner ikke renteoversikten i efaktura)

Vill det være lurt økonomisk å refinansiere dette i et lån på 50 000 via f.eks Lendo? Noen som har erfaring? Tenker det vill være lettere å forholde seg til 1 enn å ha 3 forskjellige.

Anonymkode: fb06e...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 eller 3 lån gjør ikke så mye fra eller til. Det som lønner seg er å få betalt ned gjelden så fort som mulig. Det du du bør gjøre nå er å kutte ALT av unødvendige utgifter. Lev på havregryn i et par måneder og bli kvitt den tullete gjelden før påske.

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken rente du får:)Det er vel gebyr på hvert av lånene så hvis du betaler like mye rente ved refinansiering så tjener du uansett litt på det. Lønner seg stort sett å samle lånene ja, men sørg for at du får en lavere rente, sjekk skandiabanken eller noen sammenligningsside på nettet f eks https://www.coolfinans.com/lan/sambla. Sørg også for at den avtalte låneperioden ikke vil bli lengre enn nå. Når du finner noen som kan samle lånene dine og som virker å ha gode betingelser så be om en nedbetalingsplan. Den vil den vise hvor mye du betaler totalt i renter og avdrag.

Anonymkode: fb06e...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...