Nilla Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Hei dere! Hva syns dere om bryllupsmidddag av kalkun? Vi har det "dilemmaet" at brudens mor ikke spiser annet kjøtt enn svin og fugl. Og vi har ennå ikke funnet noen retter med svinekjøtt som vi har lyst på. (Det finnes sikkert, men her i området blir det da som regel røkt svinekam eller lignende. Godt, men ikke det vi vil ha den dagen.) Vi gifter oss 30.07.05, og syns kalkun høres ut som et tgodt sommermåltid, ikke for mektig, og et nøytralt kjøtt som "alle" liker. Noen som har vært i bryllup hvor de serverte kalkun? Hvordan likte gjestene det? Hva ble servert som tilbehør? Hvordan ble det servert?
Arwen Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Jeg hadde elsket å fått kalkun. Det er noe av det beste jeg vet. Med rosenkål, babygullerøtter og god saus. Mmmmm...
linky Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 jeg hadde ivertfall blitt kjempeglad. kalkun er jo såååå godt...
Augustbrud02 Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Kalkun er jo kjempegodt, og f.eks kalkunbryst er jo ypperlig å servere da!
kristine75 Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 et annet alternativ er jo indrefilet av svin, det er også veldig godt
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Kalkun er jo absolutt festmat så det syns jeg absolutt dere kan servere i ett bryllup
Annie78 Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Jeg synes og kalkun høres helt supert ut!!!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 8. februar 2005 #9 Skrevet 8. februar 2005 Kalkun høres nydelig ut! Om du er usikker, så har jeg et forslag til meny med svinekjøtt her. Dette er en av menyene som vi fikk som forslag der vi skal ha festen: Forrett: Urtemarinerte skalldyr på salat med eplevinaigrette Hovedrett: Dijonstekt svinefilet med champignonsaus, urtestekte poteter og sesongens friske grønnsaker Dessert: Lime fromage med bringebærcoulis
Huldra:) Skrevet 8. februar 2005 #10 Skrevet 8. februar 2005 Kalkun er jo skikkelig godt. Dessuten er det noe de aller fleste liker! lett og god mat er det også.
Catzy Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 Kalkun er veldig godt og lett. Men det er kanskje litt vanskeligere å beregne enn svin. Hvis dere skal lage maten selv, så ville jeg snakket med en proff kokk. Hvis dere skal ha proffe kokker til å lage maten, så blir det sikkert helt strålende! Jeg tror foresten det er flere som liker kalkun enn svin, hvis man først har preferanser på kjøtt. Så det er nok en suksess for flere enn moren. Catzy
Gjest the imp Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 Kalkunfilet er kjempegodt, og jeg hadde blitt kjempeglad hvis jeg hadde fått det. Gjerne sammen med hvitvinssaus, gode poteter og grønnsaker. Lett og fin sommermat, og ikke det aller vanligste å få i bryllup.
Blueberry Skrevet 8. februar 2005 #13 Skrevet 8. februar 2005 Kalkun er namnam. Har faktisk vurdert det selv. Jeg har lyst på, men mannen har ikke lyst på. Svinestek er jo en vanlig bryllupsrett. Eller indrefilet av svin. Det er kjempegodt.
Nilla Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2005 Kalkun er veldig godt og lett. Men det er kanskje litt vanskeligere å beregne enn svin. Hvis dere skal lage maten selv, så ville jeg snakket med en proff kokk. Hvis dere skal ha proffe kokker til å lage maten, så blir det sikkert helt strålende! Catzy Vi har leid inn kokk ja, som er hovmester på en båt over til England, så han kan nok sine saker. BLe så glad for at dere er positive jeg, jeg syns også kalkun må være et glimrende alternativ, og som en av dere sa: ikke det vanligste en får servert i bryllup. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå