AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Kan jeg anmelde? Gikk fra Torshov og hjem. To ganger ble jeg nesten påkjørt. Den ene gangen i lyskrysset. Jeg gikk på grønt og mannen i bilen stoppet rett ved føttene på meg oppå stripene med øyekontakt. Deretter rygget han i raseri og sprutet snø mot meg. Gikk så nedover og skulle krysse veien på nytt. Fikk øyekontakt og våget meg ut i veien for mannen kjørte sakte. Han stoppet ikke men kjørte mot meg og oppå stripene for så å tute på meg. Burde ikke ha gått. Men hva skjer om dagen? Var vitne til at en annen mann på Rodeløkka nesten ble nedkjørt fordi en bilist var rasende. Kom liksom etter han. Tok bilde av den ene bilens skilt i dag. Kan jeg anmelde? Anonymkode: 81361...75f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Du gjør det veldig enkelt og greit ved å faktisk vente til bilen står stille eller har kjørt forbi. Greit at de skal stopoe, men noe ansvar får du ta for deg selv. Hva skal du anmelde? Ikke noe straffbart har skjedd og politiet kaster ikke bort tiden på noe slikt. Anonymkode: 267c0...c31 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du gjør det veldig enkelt og greit ved å faktisk vente til bilen står stille eller har kjørt forbi. Greit at de skal stopoe, men noe ansvar får du ta for deg selv. Hva skal du anmelde? Ikke noe straffbart har skjedd og politiet kaster ikke bort tiden på noe slikt. Anonymkode: 267c0...c31 Ikke alltid så enkelt Går selv over et fotgjengerfelt når jeg går til studiestedet hver dag, bilen stopper, jeg går over fotgjengerfeltet, når jeg har nesten har kommet meg i bilens fil så gasser den på og rekker fingeren Opplever at 7/10 biler stopper ved fotgjengerfeltet og at rundt 3/10 av disse igjen synes det er fryktelig festlig å bare late som de stopper for å deretter gasse opp skikkelig for å råne i 60 km/t i 30-sone Anonymkode: 643cc...b4b 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjør det veldig enkelt og greit ved å faktisk vente til bilen står stille eller har kjørt forbi. Greit at de skal stopoe, men noe ansvar får du ta for deg selv. Hva skal du anmelde? Ikke noe straffbart har skjedd og politiet kaster ikke bort tiden på noe slikt. Anonymkode: 267c0...c31 Det var grønt lys i tilfelle nr.1 Anonymkode: 81361...75f 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Bilister kan være skumle. Det burde ikke overraske noen som har ferdes utendørs. Anonymkode: 35a1e...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilister kan være skumle. Det burde ikke overraske noen som har ferdes utendørs. Anonymkode: 35a1e...5c8 Ble så grundig opplært på kjøreskolen. Der lærte vi å signalisere med hele bilen hva vi tenker å gjøre. Det å stoppe for fotgjengere er det første man lærer. Anonymkode: 81361...75f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 Det gjør man, men man lærer også at noen fotgjengere går med hue under armen og armen i bind og bare valser ut uten å se seg for. Kanskje mann bare er dyktig lei slike fjottehuer. Hvem vet. Anonymkode: cd640...bdd 2
Gjest Axl Rose Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 Anmeld! Finnes nok av idioter som på veiene som ikke bør være der!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det gjør man, men man lærer også at noen fotgjengere går med hue under armen og armen i bind og bare valser ut uten å se seg for. Kanskje mann bare er dyktig lei slike fjottehuer. Hvem vet. Anonymkode: cd640...bdd Sikkert en som ble påkjørt i et overgangsfelt og som fremdeles er litt sosete i hodet som altså falt av under påkjørselen. Anonymkode: 35a1e...5c8 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Det er idiotisk oppførsel. Men det har nylig skjedd at jeg ikke så en fotgjenger fordi fotgjengeren havnet i blindsonen, så det var umulig for meg å se denne personen før jeg var midt på overgangsfeltet.. Det er viktig å påse at man ikke havner i blindsone til sjåfører og sånn som du gjør at du får øyekontakt. Jeg pleier ikke gå før bilen stopper jeg da. Anonymkode: 78923...d55
solmåneogstjerner Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe straffbart har skjedd Anonymkode: 267c0...c31 Jo faktisk så har det jo det 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg anmelde? Gikk fra Torshov og hjem. To ganger ble jeg nesten påkjørt. Den ene gangen i lyskrysset. Jeg gikk på grønt og mannen i bilen stoppet rett ved føttene på meg oppå stripene med øyekontakt. Deretter rygget han i raseri og sprutet snø mot meg. Gikk så nedover og skulle krysse veien på nytt. Fikk øyekontakt og våget meg ut i veien for mannen kjørte sakte. Han stoppet ikke men kjørte mot meg og oppå stripene for så å tute på meg. Burde ikke ha gått. Men hva skjer om dagen? Var vitne til at en annen mann på Rodeløkka nesten ble nedkjørt fordi en bilist var rasende. Kom liksom etter han. Tok bilde av den ene bilens skilt i dag. Kan jeg anmelde? Anonymkode: 81361...75f Biler har vikeplikt gor gotgjengere, men fotgjegerne må og oppføre seg i trafikken særlig slik føret er ute nå. Du dkriver mye om hvordan andre oppfører seg i trafikken men er totalt taus om din egen oppførsel. Du nemlig og vise fornuft og hensyn. Anmelde kan du alltids, men hvilke bevis har du? Stod det to politier og var vitne til hendelsen? Ikke det nei, da har du enord mot ord sak og en klar henleggelsessak. Anonymkode: 73209...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 Begynner det ikke å bli ganske lenge siden folk sluttet å bruke «hva skjer med....?» Anonymkode: 6bf0c...490
ajarRun Skrevet 22. januar 2018 #15 Skrevet 22. januar 2018 Et av probleme i Oslo er at ingen bruker refleks og at bilistene kjører for lite til å beherske trafikkmiljøet de kjører i. Men for all del, ring politiet når sånt skjer, og gi dem skiltnummeret. Da kan det hende en patrulje stopper dem (det kan være rus eller personer uten førerkort). De tar slike henvedelser veldig seriøst. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #16 Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Biler har vikeplikt gor gotgjengere, men fotgjegerne må og oppføre seg i trafikken særlig slik føret er ute nå. Du dkriver mye om hvordan andre oppfører seg i trafikken men er totalt taus om din egen oppførsel. Du nemlig og vise fornuft og hensyn. Anmelde kan du alltids, men hvilke bevis har du? Stod det to politier og var vitne til hendelsen? Ikke det nei, da har du enord mot ord sak og en klar henleggelsessak. Anonymkode: 73209...ba1 Jeg oppfatter i alle fall de aller fleste gående som hensynsfulle. Personlig ser jeg til høyre-venstre-høyre, venter til bilen synlig senker farten, og går i et normalt raskt tempo over veien. Mobilen er i lommen og blikket er aktivt rettet fremover og mot bilistene. Hjelper ingenting Anonymkode: 643cc...b4b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 Husk at det er jævlig glatt ute om dagen da, du kan ikke løpe ut og regne med at de greier å stoppe. Greit at du har retten på din side, men det hjelper lite når du blir sittende i rullestol resten av livet. Og fotgjengere kan vise litt hensyn de også, når alle har forlenget bremselengde. Anonymkode: 6557a...fe9
Freesia97 Skrevet 22. januar 2018 #18 Skrevet 22. januar 2018 Helt enig, veldig mange bilister stopper ikke for fotgjengere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #19 Skrevet 22. januar 2018 Noter eller ta bilde av registreringsnummer. Vegvesenet har en tjeneste hvor man kan få navn på eier. Publiser på sosiale medier. Anonymkode: 9c455...19f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #20 Skrevet 22. januar 2018 TS her. Noen sier det er glatt. Jeg kan skjønne "hva som skjer med å ikke stoppe nå om dagen" dersom det er veldig glatt og de faktisk blir redde hvis de ikke har mulighet til å stoppe. Jeg skal være mer forsiktig selv. Det er uansett ulovlig å kjøre på rødt og "true" en fotgjenger ved å oppføre seg helt tosk. Jeg gikk på grønt lys og bilen kom i normalt tempo. Han var nok bare i dårlig humør. Han andre hadde kanskje problemer med glatt føre...Men å tute..Han må jo kunne stoppe for fotgjengere ved å kjøre sakte. Det er jo folk over alt i 16- 17-tiden. Skal være forsiktig. Håper folk ikke glemmer trafikkreglene. Er verst for den som ender i rullestol, men heller ikke gøy for den som forårsaket det. TS Anonymkode: 81361...75f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå