Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Jeg har sporet en pakke som jeg ser har ankommet postkontoret her jeg bor, men jeg har ikke mottatt hentelapp. Kan man hente en pakke uten hentelapp, eller må man vente til den kommer? (ikke postoppkrav)
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Jeg vet folk har hentet pakke uten pakkelappen, det skal holde med sporingsnummeret, men om vedkommende bak skranken har en dårlig dag, det er et stort postkontor med masse pakker, eller en post-i-butikk der folka ikke aner hvordan de skal gjøre noe som helst utenom rutinene sine, så er det mulig du ikke får den..
Polly Ester Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Du kan hente pakken uten hentelapp - bare ha med pakkenr så de finner den. De skriver ut duplikatmelding på den pakken som du skriver under på der nede og så får du pakken din :-)
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Ok. Så bra, da skal den pakken hentes snart! Takk for svar!
Gjest Alette Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Som regel holder det om du husker de to siste sifrene i pakkenr, og så er det greit å si at du ikke har fått pakkelappen.
Polly Ester Skrevet 10. februar 2005 #6 Skrevet 10. februar 2005 Som regel holder det om du husker de to siste sifrene i pakkenr, og så er det greit å si at du ikke har fått pakkelappen. Det kommer helt an på hva slags system som brukes til å finne pakken. På postkontoret hos oss hadde det ikke hjulpet mye med de to siste sifrene, for vi scanner inn hele nr. Men, mindre postkontor/post i butikk bruker nok den metoden med de to siste sifrene i pakkenr.
Gjest Alette Skrevet 10. februar 2005 #7 Skrevet 10. februar 2005 Poenget er ikke hva som scannes inn her, på de postkontorene hvor jeg har vært skrives de to siste sifrene i pakkenr på pakken før den legges i hylla og derfor finner en den hvis en har de to siste nr. Selvfølgelig er det hele pakkenr som ligger inne på dataen, men det står jo forsåvidt også på pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå