Gå til innhold

Jeg klarer ikke følge "saueflokken". Vanlig at andre synes man skal straffes for det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke at jeg skal gå rundt og gjøre ting jeg vet provoserer, om å gjøre å gjøre det stikk motsatte. men jeg synes såkalte a4 og "folk flest" mennesker er utrolig kjedelige! Det virker som det er skikkelig tabu å ikke følge saueflokken, som jeg liker å kalle det...

Anonymkode: 30db9...2cf

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det spørs vel litt hvor du bor ? Er vel litt verre å skille seg ut på et småsted enn i en større by .

Likevel er det ikke lett å være veldig annerledes i Norge . Se bare på Sri Behn , Aune Sand osv . De har fått gjennomgå begge to fordi de er " spesielle " .

Ellers vil jeg si at noen ganger er det lurt å følge saueflokken når vi gjør noe bra . Ellers får folk skille seg ut så mye de vil for meg. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det er skikkelig tabu å ikke følge saueflokken, som jeg liker å kalle det...

"The person who follows the crowd will usually go no further than the crowd. The person who walks alone is likely to find himself in places no one has ever seen before"
    -
Einstein

Anonymkode: ea6c8...d1f

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med å følge? Det er jo millionvis av valg ulike mennesker tar. Alt fra hvor de vil bo, utdanne seg som, klær, hobbyer, kjæledyr, politiske meninger osv. Hva er det du blir straffet for som skiller seg ut?

Du høres for øvrig ikke noe smartere ut enn saueflokken når du ikke forstår de komplekse mekanismene bak menneskers valg og livsstil. 

Anonymkode: 57f50...856

• Liker 12
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

"The person who follows the crowd will usually go no further than the crowd. The person who walks alone is likely to find himself in places no one has ever seen before"
    -
Einstein

Anonymkode: ea6c8...d1f

Eller på enden av et rep

Eller på galehus

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med "straffes"?

Anonymkode: 416bd...9be

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg synes bruk av "A4-mennesket" er en veldig kjedelig måte å uttrykke seg på. Det er en flokkmentalitet å snakke om "A4-mennesket" og tro at temaet er dekket. For meg virker det som om man forsøker å gjøre seg selv interessant ved å stemple alle andre som "A4" (og indirekte si at en selv IKKE er A4). Så hvis du ønsker å lage en innholdsrik og interessant tråd om temaet, hadde jeg likt å se mer informasjon om hva som gjør et menneske spesielt eller hva det kan tenkes at unike mennesker gjør, snarere enn å vise til et konstruert skille mellom seg selv og alle andre ved å sette en fellesbetegnelse på alle andre.

Endret av Overrasket
Skrevet

Da prøver du ikke hardt nok.

Har du snakket med legen din om Ritalin?

Anonymkode: 40840...23c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "straffes"?

Anonymkode: 416bd...9be

Enten begynner folk å mobbe. Dette hører likevel litt fjortistiden til.....da er det ikke nødvednigvis hva du gjør, men at du er stillere enn andre kan være nok.
Ellers begynner folk gjerne å mase, hvs du ikke har fulgt normen. Få barn f.eks...mange får barn nå i min alder, mens jeg ikke vil ha. Jeg er sikker på at hvis jeg er 34 og ikke har barn, så begynner maset og hintingen. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å følge? Det er jo millionvis av valg ulike mennesker tar. Alt fra hvor de vil bo, utdanne seg som, klær, hobbyer, kjæledyr, politiske meninger osv. Hva er det du blir straffet for som skiller seg ut?

Du høres for øvrig ikke noe smartere ut enn saueflokken når du ikke forstår de komplekse mekanismene bak menneskers valg og livsstil. 

Litt typisk eksempel på hvordan en kan bli møtt om en sier en skiller seg ut : " du høres ikke smartere ut enn saueflokken " .

Janteloven , " du skal ikke tro at du er noe " .

Litt ironisk :-)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at jeg skal gå rundt og gjøre ting jeg vet provoserer, om å gjøre å gjøre det stikk motsatte. men jeg synes såkalte a4 og "folk flest" mennesker er utrolig kjedelige! Det virker som det er skikkelig tabu å ikke følge saueflokken, som jeg liker å kalle det...

Nordmenn er jo ekstremt sauflokk da. Vi bor jo i det mest konforme landet i verden.

Lev som du vil, ikke brukt tid på de som ikke vil det du vil :) Folk flest er som du sier: veldig kjedelig. Oppsøk steder der du kan finne noen som tenker på deg selv, ikke brukt tid på å bli kjent med en vanlig a4menneske.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da prøver du ikke hardt nok.

Har du snakket med legen din om Ritalin?

Anonymkode: 40840...23c

Prøver hardt nok på hva?

Gjest Axl Rose
Skrevet

Enig ts. Alt for kjedelig å leve et A4 liv. Gi faen i hva andre mener. Ikke følg saueflokken når du ikke vil. Vær deg selv og lev ditt liv. 

Skrevet
3 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg synes bruk av "A4-mennesket" er en veldig kjedelig måte å uttrykke seg på. Det er en flokkmentalitet å snakke om "A4-mennesket" og tro at temaet er dekket. For meg virker det som om man forsøker å gjøre seg selv interessant ved å stemple alle andre som "A4" (og indirekte si at en selv IKKE er A4). Så hvis du ønsker å lage en innholdsrik og interessant tråd om temaet, hadde jeg likt å se mer informasjon om hva som gjør et menneske spesielt eller hva det kan tenkes at unike mennesker gjør, snarere enn å vise til et konstruert skille mellom seg selv og alle andre ved å sette en fellesbetegnelse på alle andre.

Skulle si noe sånt som dette, jeg også. (Det regnes kanskje som å gå med flokken?) 

Skrevet

Du kommer til å finne ut at få mennesker er A4. De mest A4-menneskene jeg har møtt er det som har mest behov for å ikke være A4. De er ofte helt like.

• Liker 5
Gjest Overrasket
Skrevet
4 minutter siden, bortebra said:

Skulle si noe sånt som dette, jeg også. (Det regnes kanskje som å gå med flokken?) 

Ja, jeg tror nok ikke vi kan kalle oss unike mer hvis vi var to som hadde samme tanken. :raven:

Skrevet
3 minutter siden, Overrasket skrev:

a4-mennesker er de som gjør det bra på skolen, er så heldige å være født for nåtiden, får seg utdannelse og er i jobb med en gang skolen er over. Da har de stasjonsvogn og er i gang med barn. De lager aldri noen scene heller. Jeg mener ikke det er galt, men det høres helt skrekken ut for meg.
Jeg er oppvokst med "a4" beskrivelsen. Jeg gjorde det dårlig på ungdomsskolen, ble mobbet i tillegg. Konsentrasjonsvansker osv. Har også vært mer aktiv enn gjennomsnittsmennesket...enormt behov for å løpe. Jeg måtte gjerne ut og løpe, eller hadde all verdens stillinger på stolen på skolne, mens de andre fikk oppgavene gjort og satt stille. Da begynte mamma og bruke "a4" uttrykket. Hun irriterte seg over at alt var tilrettelagt for a4 folka og at det var litt for lettvindt å se ned på de som ikke var som dem selv..:) Jeg prøvde alltid å bli litt mer som dem. Men etter å ha begynt å resie litt rundt så har jeg truffet folk som er mer lik meg selv. Og har innsett at jeg altid syntes at a4 folka var for kjedelige for meg. dermed ble jeg utenfor.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, NotNaomi said:

Litt typisk eksempel på hvordan en kan bli møtt om en sier en skiller seg ut : " du høres ikke smartere ut enn saueflokken " .

Ja, man kan bli møtt med det selv om man er en del av saueflokken også. Bare fordi at man er utenfor saueflokken betyr ikke at man er smartere enn saueflokken. Breivik er for eks utenfor saueflokken, det betyr ikke at han er full av positive egenskaper. Ingenting ironisk over det, det er sunn fornuft. 

unique_-_just_because_you_are_unique_doe

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Enten begynner folk å mobbe. Dette hører likevel litt fjortistiden til.....da er det ikke nødvednigvis hva du gjør, men at du er stillere enn andre kan være nok.
Ellers begynner folk gjerne å mase, hvs du ikke har fulgt normen. Få barn f.eks...mange får barn nå i min alder, mens jeg ikke vil ha. Jeg er sikker på at hvis jeg er 34 og ikke har barn, så begynner maset og hintingen. 

Jeg tror det er på tide at du begynner å bli assertive og sette grenser. Mennesker maser ikke fordi du skiller deg ut, de maser fordi du ikke setter grenser og du lar deg overkjøre. Jeg skiller meg mer ut enn at jeg ikke har barn, men ingen maser på meg fordi de respekterer meg og vet at jeg ikke setter pris på masing. 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jepp. Dette er helt merkelig. "gjør så mye intressant/spennende du bare vil, SÅ LENGE du ikke tror at du gjør noe bedre enn meg". "Dette går ikke for de fleste. Kjenner så mange som har failet, inkludert meg selv, sats på noe annet/gå videre nå!"; har det ikke gått bra for deg, må ikke andre tro de klarer det heller. ;) det er så gøy å se folk prøve å holde andre nede. Nå er det ikke sikkert ab over er så ekstrem påå dette, men jeg har vært borti en del mennesker. men finnes heldigvis de s om mener man lever en gang og . 

Noen her inne mener janteloven ikke eksisterer. At den er en unnskyldning brukt av folk som ikke tåler motgang :vetikke:

Når du nevner det.. er janteloven en norsk ting? Er det ikke en del i USA og?

Skrevet

Det rare er at når man har vært unik og spesiell lenge nok så begynner en plass i saueflokken å fremstå som en drøm.

Anonymkode: 173ef...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...