Silfen Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Jeg har mørkt kort hår som er farget/grått. Kunne tenkt meg å prøve en lysere farge men må da bleke det først. Er det noen sjans for at det kan bli ok om jeg gjør det hjemme og følger "reglene"……? Farger det hjemme selv, syns slikt er for dyrt hos frisør. Tips, do's, don't s?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Nei, gå til frisøren. Anonymkode: 2c838...9e6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Ikke gjør dette hjemme, skal love deg at ingen frisør anbefaler det heller. Ta det profesjonellt. Anonymkode: f9d37...301
perplexed Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Problemet meg hjemmebleking er at den ofte er alt for sterk, fordi den skal fungere på alle hårtyper. En frisør vil bruke svakere midler dersom du har hår som ikke trenger det sterkeste for å bli lysere. Siden du i tillegg har annen farge i håret er det vanskelig å vite om det kan skje en kjemisk reaksjon som gjør at fargen utvikler seg feil, eller at den bare stader (spiser opp) håret. Når det er sagt så har jeg brukt hjemmefarge selv, og gjort det på flere venninner, og det har gått bra. Men du må ihvertfall vite hva du risikerer: at du kanskje må til frisøren og bruke mer penger på å rette opp i det. Jeg vet ikke hvor kort hår du har, men hvis du har mulighet kan du jo prøve å stripe noe av håret under først og se hvordan det går, og pass på tiden. Start klokka når du begynner å ta på blekingen.
Silfen Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2018 Har 3-4 cm på det lengste, 1 cm på det korteste. Worst case så er det bare å klippe alt av. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 1 hour ago, Silfen said: Har 3-4 cm på det lengste, 1 cm på det korteste. Worst case så er det bare å klippe alt av. Jeg ville tatt sjansen. Frisør er så sinnsykt dyrt. Jeg hadde relativt langt hår som var farget mørkebrunt. Jeg kjøpte inn både blekemiddel og en eske med askeblond farge fordi farget hår kan bli oransjeaktig når du bleker det. Jeg bleket håret en kveld, hadde proteinkur i det over natten og farget det med den askeblonde fargen neste morgen. Fargen ble akkurat som jeg håpet og håret verken så eller kjentes slitt ut selv om det sikkert var det Anonymkode: 1abd1...679 1
Professor Orm Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 Jeg tenker at når håret er så kort er det bare å kjøre på. Så lenge du holder en kort frisyre vil det aldri rekke å bli slitt engang. Merk at hvis du har farget det veldig mørkt er det mulig det må blekes flere ganger hvis du tenker å bli helt lys. 1
Silfen Skrevet 23. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2018 Det gikk strålende. Ble fint og oransje, klinte farge i og vips, i orden. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå