Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk så forferdelig vondt av min bror da jeg så reunion bilde fra hans klasse, der han ikke var med. 
Vi har vokst opp sammen, og hele barndommen vår har vi blitt mobbet ekstremt mye.. Men å unnlate han å bli invitert til reunion med klassen sin som han tilbragte 10år sammen med. Det sårer meg noe syk! 

Jeg har ikke nevnt dette bilde for han, og jeg vet at han ikke har fått noe invitasjon. For da hadde han nevnt det til meg.. 

Anonymkode: f9a60...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nevn det for han. Det er ille nok å bli mobbet, men det er å strø salt i sårene å vite at mobberne fortsatt etter ti år ikke har innsett hva de har gjort.

Anonymkode: 2a407...e82

• Liker 8
Skrevet

Det der er så bånn i bøtta at jeg ikke kan få sagt det. Men det er nok greit å ikke si det til ham, ja, vil nok bare gjøre vondt verre. 

• Liker 8
Skrevet

Er du sikker på at det betyr så mye for ham, da? Jeg ble ikke invitert på vår reunion og syntes egentlig det var helt greit - det sparte meg jo bryet med å takke nei...

Anonymkode: 237a6...b01

• Liker 6
Skrevet

Fy faen. Og det er voksne mennesker som arrangerer det nå. Hvis det hadde vært min bror hadde jeg personlig dukket opp på festen oc holdt en liten tale forran alle og satt de til veggs og gått. 

• Liker 10
Skrevet

What? Skjer virkelig det? Hvis man først arrangerer ville jeg tro alle ble invitert! Dette var vondt å høre. 

Håper virkelig invtasjonen ikke kom fram eller noe.. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, LiljaMarie skrev:

What? Skjer virkelig det? Hvis man først arrangerer ville jeg tro alle ble invitert! Dette var vondt å høre. 

Håper virkelig invtasjonen ikke kom fram eller noe.. 

Om det virkelig skjer? Det skjer hele tida. Jeg har ikke blitt invitert til none av de sju reunionene de gamle klassene mine har arrangert, og jeg tror ikke jeg vet om et eneste mobbeoffer som ikke er blitt utelatt fra minst en reunion.

Anonymkode: d32c1...acb

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Hjertestein skrev:

Fy faen. Og det er voksne mennesker som arrangerer det nå. Hvis det hadde vært min bror hadde jeg personlig dukket opp på festen oc holdt en liten tale forran alle og satt de til veggs og gått. 

Det er ikke lenger så stor forskjell på å være fjortis og det å være såkalt voksen. Hadde selv ikke noen fine år på ungdomsskolen, men de fleste har forandret seg og blitt normale, hyggelige mennesker. Men 2 av de er helt like i dag. Samme ondskapsfulle blikket og den skjulte mobbinga.

Anonymkode: 13f5a...b52

Skrevet

Er det en så stor sak da? Jeg gikk ikke på vår gamle klasse sin reunion men angrer ikke på det akkurat. 

Anonymkode: 48e32...9e2

Skrevet

Fra din brors ståsted så tenker jeg vet at det er likegreit å ikke bli invitert, for det hadde jo vært veldig ubehagelig å møte igjen sine mobbere og føle seg utenfor på nytt igjen, og hvis han ikke hadde møtt så hadde det nok blitt en snakkis.
Nå når han ikke har fått noen invitasjon tenker jeg at det er ikke nødvendigvis bevisst sånn at alle har valgt å utelate han, men jeg husker når min klasse hadde reunion var det flere som ikke var invitert, og det var fordi ingen hadde kontakt med disse, og de gikk i glemmeboka rett og slett. Mye enklere å bare sende invitasjon til de fra klassen man har på facebook enn å drive å lete og spore opp alle som ingen aner hvor er lenger.

Anonymkode: a996f...f61

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra din brors ståsted så tenker jeg vet at det er likegreit å ikke bli invitert, for det hadde jo vært veldig ubehagelig å møte igjen sine mobbere og føle seg utenfor på nytt igjen, og hvis han ikke hadde møtt så hadde det nok blitt en snakkis.
Nå når han ikke har fått noen invitasjon tenker jeg at det er ikke nødvendigvis bevisst sånn at alle har valgt å utelate han, men jeg husker når min klasse hadde reunion var det flere som ikke var invitert, og det var fordi ingen hadde kontakt med disse, og de gikk i glemmeboka rett og slett. Mye enklere å bare sende invitasjon til de fra klassen man har på facebook enn å drive å lete og spore opp alle som ingen aner hvor er lenger.

Anonymkode: a996f...f61

Merkelig innstilling, da er det jo ikke en reunion lenger. Dersom man bare inviterer de man har kontakt med uansett er det litt meningsløst. Dessuten finner man de fleste i telefonkatalogen, vi klarte nå å spore opp alle sammen med litt samarbeid.

Anonymkode: 44c85...848

• Liker 5
Gjest N-Nøff
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Hvor gamle er disse personene? De har ikke glemt ham, da? Når jeg har tenkt på hvem jeg gikk i klasse med har jeg ofte glemt noen. Selv om vi gikk i samme klasse i mange år...

Skrevet

Er du sikker på at han ikke ble invitert? Kanskje han bare ikke syntes det var noen big deal?

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Hjertestein skrev:

Støtter dette, vil gjerne være med som heiegjeng!!!!

I tilegg så står vi med plakater: "mobbing er ikke greit"!:nordvesta:

Anonymkode: 9d3c8...732

Gjest chisandra
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en så stor sak da? Jeg gikk ikke på vår gamle klasse sin reunion men angrer ikke på det akkurat. 

Anonymkode: 48e32...9e2

Men ble du invitert? Det er jo det denne tråden handler om - ikke hvorvidt man går dit eller ikke.

Gjest Sugemerke
Skrevet

Jeg ble heller ikke invitert, men det er helt greit å snakke om det. Man gjør det jo bare verre og mer skambelastet at man ikke skal kunne snakke om at man ble mobbet engang. Snakk om det, adresser skylden dit den hører hjemme og finn på noe gøy sammen!

Skrevet

Ikke fortell ham, som mange andre her sier! 

Han har det mye bedre uansett nå som han er kvitt de giftige menneskene i livet sitt. 

Jeg flyttet til Norge i 6. Klasse, og siden jeg ikke kunne norsk, ble det veldig lett å mobbe meg fra 6.-10. Klasse. Lærerne mine unnskyldte det med «erting og vennskapelig moro». Jeg er blitt lektor nå og nåde de som mobber mine elever eller tillater det. 

Min mobber inviterte meg på date en del år senere da han hadde oppdaget på fb «hvor pen du er blitt» som han sa. Jeg avslo fordi han levde ikke opp til mine standard, sa jeg. Dro heller ikke på reunion senere. Hvorfor skal jeg tilbringe en kveld med en gjeng falske mennesker som egentlig inviterte meg for å se om jeg fremdeles var svak. 

Anonymkode: e3855...81d

• Liker 1
Skrevet
På 22.1.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Fikk så forferdelig vondt av min bror da jeg så reunion bilde fra hans klasse, der han ikke var med. 
Vi har vokst opp sammen, og hele barndommen vår har vi blitt mobbet ekstremt mye.. Men å unnlate han å bli invitert til reunion med klassen sin som han tilbragte 10år sammen med. Det sårer meg noe syk! 

Jeg har ikke nevnt dette bilde for han, og jeg vet at han ikke har fått noe invitasjon. For da hadde han nevnt det til meg.. 

Jeg ble invitert men gadd ikke gå. De var en gjeng med drittunger som jeg ikke har noe til overs for.

Jeg har dannet meg et nytt nettverk etter høgskolen har ingen interesse av å møte folk jeg i utgangspunktet ikke liker.

• Liker 1
Skrevet

Hei ts her, beklager for at jeg ikke har skrevet noe her enda. Har lest igjennom alle svarene. 

Jeg kommer ikke til å nevne for han om denne reunionen, og ja jeg vet at han ikke har fått invitasjon. For som mange av dere sier ville han ikke gått, og han ville snakket med meg om at han ikke orket disse personene (vi bor sammen) 
Men det er tanken som teller tenker jeg, jeg ble også selv mobbet fra 1 til 10, men om min klasse skulle hatt reunion skulle jeg heller ønske jeg ble husket enn glemt, selv om jeg ikke ville dratt. 

Dette er voksne folk på 25år. Eller jeg trodde kanskje de var voksne. 

Anonymkode: f9a60...6cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...