Gå til innhold

Kjøre mellom Kroatia og Montenegro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Ser at man må beregne ferge + krysse grensen til Bosnia. Det jeg lurer på er om det vil gå smertefritt for seg å kjøre gjennom Bosnia, eller om man burde droppe den korte kjøreturen og fly i stedet? 

Noen erfaringer? Skal på tur gjennom 5-6 land på en kort periode.

Anonymkode: 91d1c...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lengste tid grensepassering Kroatia - Montenegro med leiebil var for min del ca. 20 min. Raskeste ca. 5 min.

Elles har jeg ikke peiling:nori:

Anonymkode: e9418...d0a

Skrevet

Jeg har krysset grensene mellom Bosnia, Kroatia, Montenegro og Albania mange ganger i fjor sommer. Helt topp. Nesten ikke kø og bare å gi fra seg pass og den greia til vognkortet til kontrolløren og så ferdig med det. Hvis du har leiebil må du si fra at du skal krysse grenser så du får med noe ekstra papirer som skal vises i passkontrollen. 

Skrevet

Bussen jeg tok hadde bestikkelser til alle grensevaktene. Vann eller øl tror jeg.

Skrevet

Gikk fint å kjøre gjennom Bosnia da vi var der. Bare gi pass og papirer du får når du leier bilen. 

Skrevet

Takk for alle svar! Da satser vi på at det går greit. Har dere noen tips ellers til steder vi bør stoppe på turen? Ting vi bør se? Eller andre ting som er verdt å huske på i disse traktene? 

Skrevet

Vi kjørte også Kroatia-Bosnia -Kroatia -Montenegro for snart tre år siden. Kjempefin tur! Det er ingen ferge når du kjører gjennom Bosnia, og alt i alt var det veldig smidig å krysse alle grensene. Hvis dere har mulighet til å besøke Slovenia bør dere det. Ljubljana er kjempesjarmerende. Ellers synes jeg Rovinj og Opatja i Kroatia var veldig vakre byer. 

Skrevet
16 minutter siden, Bamba skrev:

Vi kjørte også Kroatia-Bosnia -Kroatia -Montenegro for snart tre år siden. Kjempefin tur! Det er ingen ferge når du kjører gjennom Bosnia, og alt i alt var det veldig smidig å krysse alle grensene. Hvis dere har mulighet til å besøke Slovenia bør dere det. Ljubljana er kjempesjarmerende. Ellers synes jeg Rovinj og Opatja i Kroatia var veldig vakre byer. 

Takk for tips!! Det er notert :danse: når på året var dere? 

Skrevet

Vi var i slutten av juni og begynnelsen av juli. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...