AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Passet mitt har blitt stjålet, og nå er jeg livredd. Skal sperre personnummeret mitt for kredittvurdering, og har noen spørsmål vedrørende dette. Kan jeg kontakte kredittvurderingsselskapene på mail? Det står jeg skal legge inn kopi av legitimasjon, kan jeg ta bilde av legitimasjonen? Skjønner ikke hvordan jeg skal lage en kopi av det når jeg ikke har scanner på hybelen. Setter så utrolig pris på svar. Anonymkode: e8973...994
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Ser at det visst ikke går med e-post. Før jeg har sendt dette som post vil det kunne være opprettet kreditt på mitt personnummer. Åhh. Anonymkode: e8973...994
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/overordnet-om-rettigheter-og-plikter/kreditt-finans-forsikring/hvordan-sperre-for-kredittvurdering/ Les lenket innhold og kontakt datatilsynet om du er usikker. Er du sikker på at passet er stjålet og ikke bare forlagt? Er andre ting også stjålet? Da må du melde fra både i bank og andre steder. Anonymkode: 5ef60...bc9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Kan du ikke lage deg bruker på minexperian.no, logge inn og legge kredittsperre på deg selv? da skal det ikke være mulig for noen å ta opp kreditt. Anonymkode: 874ca...5d1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke lage deg bruker på minexperian.no, logge inn og legge kredittsperre på deg selv? da skal det ikke være mulig for noen å ta opp kreditt. Anonymkode: 874ca...5d1 Har gjort det, men det gjelder kun for det konkrete selskapet. Er flere selskap som kan kredittvurdere. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/overordnet-om-rettigheter-og-plikter/kreditt-finans-forsikring/hvordan-sperre-for-kredittvurdering/ Les lenket innhold og kontakt datatilsynet om du er usikker. Er du sikker på at passet er stjålet og ikke bare forlagt? Er andre ting også stjålet? Da må du melde fra både i bank og andre steder. Anonymkode: 5ef60...bc9 Jeg er sikker på at passet er stjålet. Har meldt ifra til politi og bank. Anonymkode: e8973...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå