AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Du som er redd edderkopper, hvor reiser du helst til? Jeg tenker mye på at edderkoppene de fleste steder i verden er flere ganger større enn her, og selv om jeg har vært i Hellas og andre "badesteder" og ikke sett dem, tenker jeg fortsatt på dette om jeg skal reise. Holder de seg borte fra strender? Må man inn i jungelen for å møte på dem? Hvor reiser man og hvor reiser man ikke om man vil unngå dem? Anonymkode: 8a6e2...b90
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Holder meg i europa. Vakre strender i Tyskland og Polen også. Og små edderkopper. Anonymkode: 39478...ac4
reiseglad Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Etter å ha vært noen uker i Australia, så lærte jeg meg at det er svært sjelden du faktisk finner de giftige, farlige, svære edderkoppene. Ja jeg har sett dem, men måtte oppsøke dem for å få øye på dem. Men skoene, de ble alltid sjekket før jeg tok dem på
hocane Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 (endret) Ingen grunn til å frykte edderkopper i Norge. Ingen av artene er farlige for oss. Begynner å le hver gang dama blir hysterisk av en bitteliten edderkopp, alltid jeg som må bli kvitt dem her i huset. Endret 22. januar 2018 av hocane 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 24 minutter siden, hocane skrev: Ingen grunn til å frykte edderkopper i Norge. Ingen av artene er farlige for oss. Begynner å le hver gang dama blir hysterisk av en bitteliten edderkopp, alltid jeg som må bli kvitt dem her i huset. Her i huset er det mannen som ikke akkurat er hysterisk, men han liker de ikke! Jeg er ikke redd edderkopper, de er jo lykkedyr, visstnok. Så jeg dreper de ikke:) Anonymkode: 946d6...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 41 minutter siden, reiseglad said: Etter å ha vært noen uker i Australia, så lærte jeg meg at det er svært sjelden du faktisk finner de giftige, farlige, svære edderkoppene. Ja jeg har sett dem, men måtte oppsøke dem for å få øye på dem. Men skoene, de ble alltid sjekket før jeg tok dem på Det høres jo oppmuntrende ut! Men var du i by eller på landet? Har en venninne som stadig ser edderopper, både den større "hunter" som ikke er farlig, og de mindre, giftige, som hun har i kjelleren....hun bor rett ved et naturreservat. Det er ikke de store som er farlige, men de små sier hun. Jeg vet ikke hva som er verst Anonymkode: 8a6e2...b90 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 42 minutter siden, hocane said: Ingen grunn til å frykte edderkopper i Norge. Ingen av artene er farlige for oss. Begynner å le hver gang dama blir hysterisk av en bitteliten edderkopp, alltid jeg som må bli kvitt dem her i huset. Jeg er faktisk ikke redd så mange edderkopper i Norge, kun de store husedderkoppene, sørlandsedderkoppene og kjelleredderkoppene. Derfor bekymring med større edderkopper i utlandet. TS Anonymkode: 8a6e2...b90
Gjest Tom Bäcker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 Edderkopper spiser fluer og andre kryp. Derfor er jeg kompis med alle edderkopper.
hocane Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Tom Bäcker skrev: Edderkopper spiser fluer og andre kryp. Derfor er jeg kompis med alle edderkopper. Hadde en spiderbro på rommet mitt i 6 måneder når jeg studerte. Så aldri noe til insekter så lenge han opererte der. Ble oppriktig trist når spiderbro døde.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 Jeg er livredd edderkopper, men har reist mye til Marokko, og kun sett to små der. De var også lyse, og ikke så ekle som de norske. Kakerlakker kan man imidlertid treffe på der. De er jeg ikke redd, så helt ok. Anonymkode: 335e1...097
EvaLena Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Jeg blir vettskremt av edderkopper. Får jeg valget mellom å holde en tarantelle eller hoppe foran ert tog, så velger jeg det siste. En kolleg av meg har ofte vært i Australia og der er de større og farligere enn her hjemme. Han er ikke redd edderkopper her hjemme, men i Australia er han skikkelig på vakt. Der har han også opplevd å se slanger på fortau. De ligger i kroker og kriker og er ikke så godt synlig. Han er stort sett i Perth. Etter å ha hørt dette så frister ikke Australia meg så veldig lenger. Ellers har jeg vært mange steder i Europa, Afrika og Midtøsten, men ikke sett edderkopper der. Har bare opplevd 2 kakerlakker i Afrika.
reiseglad Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo oppmuntrende ut! Men var du i by eller på landet? Har en venninne som stadig ser edderopper, både den større "hunter" som ikke er farlig, og de mindre, giftige, som hun har i kjelleren....hun bor rett ved et naturreservat. Det er ikke de store som er farlige, men de små sier hun. Jeg vet ikke hva som er verst Anonymkode: 8a6e2...b90 Både i by og på landet. Har også hørt at de farligste gjemmer seg i kjellere. Traff en giftig kar på ei campinghytte vi bodde på, samt så noen ved en park i utkanten av en storby. Ingen grunn til panikk, ialle fall.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, reiseglad said: Både i by og på landet. Har også hørt at de farligste gjemmer seg i kjellere. Traff en giftig kar på ei campinghytte vi bodde på, samt så noen ved en park i utkanten av en storby. Ingen grunn til panikk, ialle fall. Har du edderkopp-skrekk da? Anonymkode: 8a6e2...b90
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 Jeg har angst for kakerkakker biller og annet krypdyr når vi er i varmere strøk. Så vi bor bare på ordentlig gode, nye, rene hoteller. Koster litt ekstra, men det er verdt det når jeg klarer å slappe av på rommet. Anonymkode: a50e4...388
Freesia97 Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 De fleste edderkopper i Europa er ikke farlige, så det er egentlig ikke noe grunn for å være redd.
reiseglad Skrevet 24. januar 2018 #16 Skrevet 24. januar 2018 På 22.1.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev: Har du edderkopp-skrekk da? Anonymkode: 8a6e2...b90 Ikke i Norge, der VET jeg at de er ufarlige. Men i Australia derimot? Litt annet forhold til dem der ja.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 Veldig mange i denne tråden som ikke skjønner seg på edderkopp-fobi. Man VET at de fleste edderkopper ikke er farlige, men en fobi er en irrasjonell frykt. Jeg har selv ekstrem edderkopp-fobi og kan reagere med angstanfall og oppkast ved nærkontakt med edderkopper. Har reist mye og har alltid med eller kjøper insektsmiddel og lignende. Holder meg unna bushen og underetasjer/førsteetasjer. Anonymkode: a797f...518 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #18 Skrevet 25. januar 2018 Nå er jeg ingen edderkoppekspert, men vet at i Australia er det noen seriøst DIGRE edderkopper. Veldig store. Type størrelse ala en voksen manns hånd. Jeg har reist mye i Sør-Europa, og sett noen litt store. Ikke kjempedigre, men litt større enn her hjemme. Men nedover i Europa er folk nøye med å bruke "myggnett" foran alle vinduer og dører når man lufter. Alltid. Ikke for å stenge ute edderkopper, men for å stenge ute innpåsliten mygg. Men "myggnettet" holder jo samtidig alle andre insekter og annet småkryp borte. Anonymkode: 3d42a...12b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå