Krølle2 Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Hei Jeg har tre barn på 6, 8 og snart 11 år, og lekser er jo en naturlig del av hverdagen for alle tre. Vi har ikke fått innarbeidet noen gode rutiner på at de gjøre leksene på rommet sitt, og jeg tenker egentlig at det er greit. Når de sitter i stua er det lettere for meg å hjelpe alle tre, og foreløpig er de ikke i stand til å ha såpass struktur på rommene sine at det er hensiktsmessig å gjøre leksene der. Det byr jo selvfølgelig på visse utfordringer når de skal gjøre lekser på samme sted, og det er det jeg forhåpentligvis kunne fått noen tips til her. De bruker stort sett spisestuebordet til lekser, og det er stort nok for alle. Det som imidlertid er vanskelig, er at de blir sittende tett oppe i hverandre, noe som er en kilde til distraksjon. Jeg lurer derfor på om noen vet om det finnes enkle skillebrett man kan sette på bordet? Da ville ungene fått hver sin lille avdeling der. Det må jo da være brett med støtte, som man enkelt kan ta av og på etter bruk. Ikke slik man skrur fast.
Pikeliten Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Husker vi satte opp bøker i en slags v og lagde en vegg av det.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 På barneskolen der vi hadde dobbeltpulter satte vi opp permer mellom oss. Anonymkode: 30fed...825
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 5 timer siden, Krølle2 skrev: Hei Jeg har tre barn på 6, 8 og snart 11 år, og lekser er jo en naturlig del av hverdagen for alle tre. Vi har ikke fått innarbeidet noen gode rutiner på at de gjøre leksene på rommet sitt, og jeg tenker egentlig at det er greit. Når de sitter i stua er det lettere for meg å hjelpe alle tre, og foreløpig er de ikke i stand til å ha såpass struktur på rommene sine at det er hensiktsmessig å gjøre leksene der. Det byr jo selvfølgelig på visse utfordringer når de skal gjøre lekser på samme sted, og det er det jeg forhåpentligvis kunne fått noen tips til her. De bruker stort sett spisestuebordet til lekser, og det er stort nok for alle. Det som imidlertid er vanskelig, er at de blir sittende tett oppe i hverandre, noe som er en kilde til distraksjon. Jeg lurer derfor på om noen vet om det finnes enkle skillebrett man kan sette på bordet? Da ville ungene fått hver sin lille avdeling der. Det må jo da være brett med støtte, som man enkelt kan ta av og på etter bruk. Ikke slik man skrur fast. Hva med slike solavskjermere som er ment til bruk i vinduskarmer? Anonymkode: ddeea...b35
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Man får også kjøpt slike lyddempende skillevegger https://www.pinterest.se/pin/554013191645623295/ Anonymkode: ddeea...b35
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 https://www.haraldsson.no/mobler-pa-jobben/catalog/skillevegg/skillevegg/softline Anonymkode: ddeea...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå