AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Del Skrevet 22. januar 2018 Jeg har en veldig fin silkeskjole, men lurer på hvordan jeg kan vaske det? Har dere noen tips? Anonymkode: 72deb...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Del Skrevet 22. januar 2018 Se på vaskelappen. Hvis den kun tåler håndvask ville jeg vasket den på håndvaskprogrammet i en vaskepose. Vår maskin har et eget program for silke. Ellers kan du bruke ullprogram. Ville uansett brukt vaskepose og vrengt kjolen Anonymkode: 2fc4f...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Del Skrevet 22. januar 2018 Ullvask Anonymkode: 0abc5...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Del Skrevet 22. januar 2018 Kan den i det hele tatt vaskes? Hvis det er kryss over «vaskebaljen» på lappen må du levere den på renseri. Ellers ville jeg ha vasket for hånd med Milo (eller annet ull-vaskemiddel). Anonymkode: dce70...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Del Skrevet 23. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan den i det hele tatt vaskes? Hvis det er kryss over «vaskebaljen» på lappen må du levere den på renseri. Ellers ville jeg ha vasket for hånd med Milo (eller annet ull-vaskemiddel). Anonymkode: dce70...efa Enig! Anonymkode: 786f1...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. januar 2018 #6 Del Skrevet 23. januar 2018 Hvis det var meg, ville jeg vasket kjolen for hånd med Milo eller tilsvarende vaskemiddel. Selv om maskinen har håndvaskprogram, hadde jeg ikke tatt sjansen på å bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Del Skrevet 23. januar 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en veldig fin silkeskjole, men lurer på hvordan jeg kan vaske det? Har dere noen tips? Anonymkode: 72deb...63f Er det natursilke eller syntet? Anonymkode: 0d9ba...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Del Skrevet 23. januar 2018 Ensfarget eller mønstret? Anonymkode: 0d9ba...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Del Skrevet 23. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det natursilke eller syntet? Anonymkode: 0d9ba...d56 Det er natursilke Anonymkode: 72deb...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #10 Del Skrevet 23. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ensfarget eller mønstret? Anonymkode: 0d9ba...d56 Det er Ensfarget Anonymkode: 72deb...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Del Skrevet 23. januar 2018 Ensfarget natursilke kan håndvaskes ved lav temperatur (30 grader). Jeg ville nok valgt å håndvaske i mye vann, helst i badekar, men har ingen erfaring med å vaske silke i maskin - det er godt mulig at det kan gå bra med et ullprogram. Mønstret natursilke er ikke alltid fargeekte, noe som kan gjøre at fargen i mønsteret flyter ut i vask, så plagget ødelegges. Slikt tøy må renses. Anonymkode: 0d9ba...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. januar 2018 #12 Del Skrevet 23. januar 2018 Et alternativ kan jo være å få renset kjolen? Snakk med et renseri og hør hva de vil anbefale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 23. januar 2018 #13 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg vasker silke på ullprogrammet stadig vekk, det går så fint atte. På vranga, eller inni en vaskepose. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #14 Del Skrevet 23. januar 2018 Dersom du har en nyere vaskemaskin er skånevask/ullvask i maskin ofte mer skånsomt enn om du vasker selv for hånd Anonymkode: d3cfd...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #15 Del Skrevet 23. januar 2018 Dersom vaskelappen tillater handvask, og du har en moderne maskin, kjør den på kaldt vann i en vaskepose. Sier vaskelappen at den tåler 30 grader, bruk 30 grader. Bruk Milo. Skru av sentifugering. Har du silkeprogram skal maskinen fikse dette selv. Ved ullprogram vil den sentifugere. Tørk kjolen på kleshenger. Jeg bruker en del silke og andre stoffer som lett skrukker, og kan ikke anbefale varmt nok å gå til innkjøp av en klesdamper. De har blitt rimelige de siste årene, er skånsomme mot klærne, er gjort på 1/4 av tiden det tar å stryke og resultatet er mye bedre da plagget blir helt glatt. Anonymkode: d01dc...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #16 Del Skrevet 23. januar 2018 34 minutter siden, Viktualia said: Jeg vasker silke på ullprogrammet stadig vekk, det går så fint atte. På vranga, eller inni en vaskepose. Ok, da vet jeg det. Anonymkode: 0d9ba...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 23. januar 2018 #17 Del Skrevet 23. januar 2018 Er det glatt silke ville jeg ikke tatt noen sjanser. Finn frem bøtta og miloen! Evt. må du kjøre tom 90 graders før du tar finvask i maskin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #18 Del Skrevet 7. juni 2018 Sjekk vaskelappen. Tror ikke at alle silke kan vaskes i maskin. https://www.miao.no/blogs/news/hvordan-vaske-silke Anonymkode: f51bf...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #19 Del Skrevet 7. juni 2018 Er det sædflekker som skal vaskes vekk Anonymkode: 521e8...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå