Gå til innhold

Dater litt en albaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg dater en albaner jeg har kjent i noen år, men er redd kulturen deres for jeg vet ikke så mye om den. Han er ikke muslim, det har han sagt.

Hva er normalt for albanere ellers utenom kulturen? Han sa til meg at i kulturen deres så sier man ikke nei når de tilbyr ting. Han spanderte masse på meg og jeg ville ikke si ja, det var uhøffelig å så nei i deres kultur sa han. Han er oppvokst i Norge, flyttet hit som 3 åring pga krig. 

 

Anonymkode: 9bf0b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har litt øst-europeisk familie (inngift), de kommer fra et av nabolandene til Albania. Generelt synes jeg de er varme mennesker. Og veldig spandable og gjestfrie. Og som du sier: du kan ikke si nei takk til mat/andre ting ;) Alle i huset skal få mengder, til de er mette. Litt mer konservativt kvinnesyn har mange dog dessverre fortsatt. Så jeg vet ikke om din date deler det synet? Familie er viktig, alle er alltid inkluderte. (Det gjelder 5-meninger, så vel som fettere og kusiner).

Det er også selvfølgelig forskjeller fra land til land.

Anonymkode: 89335...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange albanske venner, også datet et par albanere. En ting til felles er; alle mine albanske venner sier jeg aldri må få meg albansk kjæreste. Det er kultur for dem å være utro. 

De albanske jeg har datet har aldri villet hatt noe mer seriøst da de uansett skal gifte seg med albanere i fremtiden.

 

Anonymkode: 2213e...dde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flaut å gå rundt med en fyr med krøllete hockeysveis og skinnjakke/joggebukse?

Anonymkode: f3fe1...d3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de er født i Norge, eller flyttet hit som barn, så "vinner" kulturen når det kommer til kvinnesyn og ekteskap. Norske jenter/ damer er i deres øyne horer og duger ikke til annet enn å ha sex med. 

Anonymkode: 305a2...d00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å gå rundt med en fyr med krøllete hockeysveis og skinnjakke/joggebukse?

Anonymkode: f3fe1...d3a

Det jeg tenker på når jeg hører albaner haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en fra Albania en gang i tiden. Veldig koselig og hyggelig type, kan helt fint slå av en prat om vi ses. Bare gode erfaringer for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som eksen min :fnise: Han kom også til Norge da han var 3. For så vidt en hyggelig fyr, merket ikke så mye til kulturforskjeller, han hadde jo litt andre verdier enn typisk norske verdier, men det har jeg også, så slik passet vi godt sammen. Det som ikke funket for meg var måten han taklet uenigheter på, ble veldig umodent og jeg klarte ikke å ha respekt for han. En venninne av meg som også datet en albaner har samme erfaring, men det kan like så godt ha vært dem som personer og ikke noe å gjøre med hvor de var fra. :) 

Anonymkode: 294cd...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albanere borti veien her. Dama banker ungen og mannen denger begge.  Ligg unna den svinekulturen.

Anonymkode: a6b15...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nær venn med en del albanere, og hvis de ikke «måtte» så ville de ikke hatt albansk kjæreste. Mannfolka behandler kvinner dårlig, er utro i 80% av tilfellene og dater vesteuropeiske jenter kun til de finner en albaner som er jomfru. 

Dette kan jeg selvsagt ikke si at er tilfelle for alle albanske menn, men det er hva de har fortalt meg. Jeg syns utroskapsprosenten var vill første gang jeg hørte det, men slik de har snakket om albanske menn senere så forstår jeg det mer. 

 

Lykke til! 😊

Anonymkode: e0a63...b1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om de er født i Norge, eller flyttet hit som barn, så "vinner" kulturen når det kommer til kvinnesyn og ekteskap. Norske jenter/ damer er i deres øyne horer og duger ikke til annet enn å ha sex med. 

Anonymkode: 305a2...d00

Kjenner ikke igjen at albanere tenker sånn? Kanskje du forveksler med afghanere? Kjenner flere albanske menn, og de er like greie som norske. 

Anonymkode: 25673...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke igjen at albanere tenker sånn? Kanskje du forveksler med afghanere? Kjenner flere albanske menn, og de er like greie som norske. 

Anonymkode: 25673...ab5

Kjenner flere albanere og ja de er like greie og ugreie som norske men de har dog et ganske gammeldags kvinnesyn. Så tror ikke det er forveksling ute å går. 

Anonymkode: 5a923...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Albanere borti veien her. Dama banker ungen og mannen denger begge.  Ligg unna den svinekulturen.

Anonymkode: a6b15...803

Det er det spansker sier om nordmenn- de er bare fyllikere og bråkmakere- ligg unna

Anonymkode: 50286...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2018 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å gå rundt med en fyr med krøllete hockeysveis og skinnjakke/joggebukse?

Anonymkode: f3fe1...d3a

Han har ikke krøllete hår? Han er sykt kjekk. Han ser ut som en skikkelig albaner med bart og skjedd. Han ligner litt på en blanding av Ronaldo og en som kaller seg tracka på instagram. Han er velstelt. 

Anonymkode: 9bf0b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjegg* 

problemet er bare at jeg vet ikke hvordan han tenker om kvinner

Anonymkode: 9bf0b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har han vært i Norge siden han var tre år, så er han i praksis norsk.

Tror folk er veldig forskjellige, finnes da hauger av rare nordmenn også, ikke bare albanere.

Du kan jo prøve å lirke litt ut han, nevn for eksempel me too kampanjen som er ute og går nå. Da får du pensla samtalen naturlig inn på kvinnesyn. Ikke forvent at alle menn er utelukkende positive til kampanjen dog, jeg kjenner ingen som ikke syns det har gått for langt (og jeg kjenner ingen menn som støtter voldtekt heller.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Vannkoker skrev:

Har han vært i Norge siden han var tre år, så er han i praksis norsk.

Tror folk er veldig forskjellige, finnes da hauger av rare nordmenn også, ikke bare albanere.

Du kan jo prøve å lirke litt ut han, nevn for eksempel me too kampanjen som er ute og går nå. Da får du pensla samtalen naturlig inn på kvinnesyn. Ikke forvent at alle menn er utelukkende positive til kampanjen dog, jeg kjenner ingen som ikke syns det har gått for langt (og jeg kjenner ingen menn som støtter voldtekt heller.)

Det skal jeg gjøre :) han virker veldig beskyttende.

Anonymkode: 9bf0b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 22.1.2018 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å gå rundt med en fyr med krøllete hockeysveis og skinnjakke/joggebukse?

Anonymkode: f3fe1...d3a

Hqhahaha

Anonymkode: 9677c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...