Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #1 Skrevet 9. august 2002 Legen sa at det kan være grunnen til at vekta har gått opp, kan det stemme? Eller prøver han bare å gjøre meg glad?
Pusen Skrevet 9. august 2002 #2 Skrevet 9. august 2002 Jeg må spørre, selv om jeg har en viss aning etter andre innlegg fra deg her; hvor høy er du og hvor mye veier du?
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #3 Skrevet 9. august 2002 Hvordan det? har det noe med saken å gjøre?
Gjest 10na Skrevet 9. august 2002 #4 Skrevet 9. august 2002 Pusen Jeg har også spurt Ice_White om hvor høy hun er - uten å få svar. Ta en titt på innleggene hennes i trådene "Hva spiser dere om dagen" og "Må bare få ut noen tanker" - så vil du finne at jenta veier 39,5kg og er iflg. seg selv "ikke så tynn lenger". Dersom ei jente veier ovennevnte kg, og innehar en normalvekt, så skal hun iflg. mine beregninger være ca 150 cm høy - hvilket er lite sannsynlig. 10na :D
Mathias Skrevet 9. august 2002 #5 Skrevet 9. august 2002 I.W er da smertelig klar over at hun er for tynn.... Deter defor hun skriver om behandling, leger etc .... De som har fulgt henne en tid veit hun er på vei opp/bort fra kanten av stupet.... Er ikke helt betimelig å hive seg over henne med masse kjipe kommentarer synes jeg.... Hva skal det være godt for???? Man sparker ikke en som ligger nede, og er klar over det...
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #6 Skrevet 9. august 2002 Takk, Lasse! TUSEN takk! Men Tina skremmer meg ikke.. Jeg tar meg nær av det, men jeg klamrer meg alltid opp. Jeg slipper aldri taket på livet. Livet er for fint til det. Og til Tina: Jeg vet jeg er tynn, tynnere enn alle jeg kjenner, men jeg er ikke så tynn som jeg var før. Før kunne jeg ikke støvsuge eller rydde fordi det forbrente for mange kalorier. Nå har jeg fått tillatelse til å trene, og jeg ser lyst fremover. Grunnen til at det har vært så tungt i sommer, er fordi psykologen har ferie og fordi jeg får nye psykologer hele tiden, så jeg ikke kan stole på dem. Så, etter denne sommerferien har de lovt at jeg skal få hjelp, skal bli frisk og få en god selvfølelse. Jeg gleder meg til resultatet, for det SKAL komme en dag. Jeg SKAL bli frisk, og jeg SKAL lære meg evnen til å si stopp når jeg ikke vil ha mer mat og ja takk hvis jeg er sulten. Og best av alt; nyte maten! Men.. Så var det spørsmålet jeg aldri får svar på. Er det vann eller er det fordi jeg har spist mer?
Mathias Skrevet 9. august 2002 #7 Skrevet 9. august 2002 Det KAN være vann det KAN være reell vekt... Umulig å si uten å ha deg "på bordet" det.. :D
Gjest 10na ikke innlogget Skrevet 9. august 2002 #8 Skrevet 9. august 2002 Helt greit det at du har problemer med dette, og det misunner jeg deg ikke - overhodet. MEN, ifølge innlegget ditt under tråden "hva spiser dere", så spiser du jo ingenting, kun vann og tyggis.......... så jeg bare lurer litt jeg..... 10na :D
Gjest care Skrevet 9. august 2002 #9 Skrevet 9. august 2002 Hvis ikke IW har lyst på kommenterer, både av positiv eller negativ art, må hun rett og slett kutte ut å skrive om vekt og kropp. Starter man en tråd om dette tema, må man jo regne med å få kommentarer.....særlig her på kg. Lykke til IW :blunke:
Mathias Skrevet 9. august 2002 #10 Skrevet 9. august 2002 Poenget er at høflighet og respekt også gjelder her... Selv om det ikke virker slik mange ganger: At folk kan lire avs eg og rulle over alle uten snev av samvittighet... Deter jo på nettet, og inegn kjenner meg... Når en kjenne rlitt til I.W svarer en på innlegene med det i mente, akkurat som en ville i det virkleige liv... Det er ingen vits i å te seg som småunger heller.... Og man burde da slippe å innrømme og svare for sin sykdom hele tiden, når den er kjent.... selv om I.W skriver om kropp care, er det ikke dermed legitimt å gå på hennes person og sykdom, er det? Og skriver hun noe en kan reagere på (detter eksempel) går det jo an å huske hvem som skrev det... Dette gikk jo på personangrep generelt egentlig, ikke bare I.W...,men når en igjen ser eksempel på unødvendige kommentarer .... Spiseforsstyrrelse er en SYKDOM.... Man skal da slippe å forsvare seg hele tiden da... Eller hele tiden "innrømme" sin "svakhet" ? hehe Nå legger jeg ned sverdet.... :D
Gjest 10na - ikke innlogget Skrevet 9. august 2002 #11 Skrevet 9. august 2002 Lasse, etter min mening har da man vel lov til å kommentere/diskutere det være seg positivt eller negativt, uansett hva saken gjelder. Eller er temaet spiseforstyrrelser et ikke debatterbart emne? 10na :D
Pusen Skrevet 9. august 2002 #12 Skrevet 9. august 2002 Mitt spørsmål om hennes vekt og høyde var ikke en negativ bemerkning i det hele tatt. Kun nysgjerrighet fordi jeg synes å mimre at det er noen problemer her. Jeg fatter ikke at det går an å veie så lite. Det er for mitt vedkommende totalt ufattelig. Misunner deg ikke i det hele tatt for den situasjonen du er i, det kan jeg love deg! Hvem vet om det er vann eller etterlengtede kilo som kommer på deg. Bare et spørsmål til; har du angst for å legge på deg slik at du kan bli frisk og rask og slippe å slite med vektproblemer. Jeg kan tenke meg at det ikke er så enkelt og at du sannsynligvis aldri blir kvitt dette. Men det må da være ting du ikke kan gjøre i hverdagen. Kroppen tillater det ikke? Du sier jo du er så glad i å trene, sikkert ikke gøy at kroppen stopper helt opp og nekter å adlyde dine ordre. Jeg kan desverre ikke forestille meg dine problemer, derfor skal jeg diskutere litt med meg selv i mitt indre. Lykke til
Gjest care Skrevet 9. august 2002 #13 Skrevet 9. august 2002 SELVFØLGELIG er det ikke legitimt å svare henne slik, Lasse. Men saken er slik, at brukere på KG har en TENDENS (det var det jeg prøvde å få frem i forrige innlegg) til å slenge med leppa. Det er bare slik og sånn vil det alltid være på nett. Nå må det jo også sies at bruker av KG har en gjnnomsnittsalder på ca:23,5 år (for de som har lyst til å generaliserer ut fra dette??) Se på alle andre innlegg, Lasse (spesilelt der man utvelerer seg privat). Der kommer man med alle slags typer respons, både av neg og pos. art. Jeg kan tenke meg at IW m.f reagerer kraftig når hun får litt pes og det er nok fordi dette er et svært ømtfindlig tema... :blunke:
Gjest 10na - ikke innlogget Skrevet 9. august 2002 #14 Skrevet 9. august 2002 Skal IW ha særbehandling og tas på med silkehansker fordi hun sliter med spiseforstyrrelse?????? Dersom hun ikke takler svarene hun får - som vi andre må - ja så mener jeg at da bør hun holde seg vekke, og ihvertfall ikke poengtere HVA hun spiser og HVA hun veier......... det er mange unge jenter (og gutter) her inne som av slike "tips" kan havne i samme uføre som henne selv når de leser slikt. 10na :D - NEI TIL SILKEHANSKER
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #15 Skrevet 9. august 2002 Tina, har vel aldri forlangt at du burde trå varsomt når det gjelder det å diskutere meg og min spiseforstyrrelse. Jeg svarer gjerne, men liker ikke svar hvor jeg føler jeg blir tråkket på bare fordi jeg har et problem. Det er kanskje min feil at dette var min måte å takle et problem på, men min barndom er slettes ikke MIN feil. Og til Pusen: Ja, det er irriterende når jeg f.eks ikke klarer å trene mer (eller får lov). Det er fælt at det gjør VONDT å ligge i badekaret fordi knoklene treffer den harde kanten. Jeg vet jeg ikke er noe spesielt tilfelle, og at de fleste som lider av f.eks tvangsspising har det MYE verre, og hvis noen vil slenge litt kritikk, bring it on! Jeg kan kanskje knekkes, men ikke så lett.
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2002 #16 Skrevet 9. august 2002 Care... Nettopp! Deter vel det jeg har fått litt nok av i det siste... Og mye av grunnen til at jeg ikke gidder være her så mye lengre... 10na: Ja, du har jo rett til å fare fram som en bulldoser og ikke ta hensyn til noe annet enn deg selv... Når folk har en sykdom som de ikke kan styre må det da gå an å vise litt fornuft... dvs bruke litt medfølelse, hensyn og respekt....? Folkeskikk kaller noen det. Så lenge vi lever i et samfumm der andre også er, må en da vel kunne forvente enn viss grad av sosial adferd... Det er det ikke når den "svake" skal holde seg unna fordi den "sterke" skal få lov til å si og gjøre hva h*n vil....
Gjest Lasse... Skrevet 9. august 2002 #17 Skrevet 9. august 2002 Det var meg som ble gjest der... Lasse
Gjest 10na - ikke innlogget Skrevet 9. august 2002 #18 Skrevet 9. august 2002 Ok, jeg forstår...... spiseforstyrrelser skal ikke debatteres, mens incest derimot - DA kan man slenge dritt da....... IW - hvem i all verden har påstått at du skal "knekkes" da??? Og, hva er poenget med å skrive innlegg her som vedgår IW's sykdom hvis man ikke har lov til å svare og ikke heller stille spørsmålstegn ved ting hun skriver..... Greit nok det - lover på tro og ære at jeg aldri skal kommentere innlegg fra IW mer. 10na
Gjest En tidligere anorektiker Skrevet 9. august 2002 #19 Skrevet 9. august 2002 Hei IW. Jeg skal prøve å svare deg så godt jeg kan. Jeg tror vannansamlinger i kroppen kan være det første tegnet på at kroppen din er i ferd med å fungere bedre. Dersom du er så sterkt rammet som jeg var, er kroppen din ganske uttørket. Det kan føles veldig ubehagelig den første tiden, fordi du føler deg så tykk, du har sikkert millimetermål og milligram i øynene dine også. Du ser nok hvert et gram du "legger" på deg, og jeg vet hvor grusomt og ubehagelig det er. Dette kan du kanskje aldri bli helt kvitt, men etterhvert som kroppen din legger på seg, blir det meste mye enklere. Du får mye mere overskudd, klarer å konsentrere deg uten å liksom måtte "ta i", du slipper å være så trøtt (regner med at du er det, d var iallefall jeg), og livet blir mindre ork etterhvert. Det som overrasket meg etterhvert som jeg ble friskere og friskere var at vekta stoppet på et tall jeg var veldig fornøyd med. Jeg kunne etterhvert spise meg nesten mett (jeg kan aldri bli stappmett, det byr på store problemer) flere ganger om dagen, og magen var like flat og kroppen enda penere. Bare behold dietten din helt til du føler at du er trygg. Jeg vet hvilket helvete du går igjennom, men ikke gi opp. Prøv å se på gamle bilder fra før du ble syk - klarer du å se hvor pen du var? Gi deg selv lov til å spise en god ting, og gjør det gjerne mens du holder på med noe morsomt. Da glemmer du å ha dårlig samvittighet og en ekkel følelse. Kjemp mot de negative tankene, og den ubehgelige følelsen du har av at kroppen er ekkel og feit. Til de som klager på deg, har jeg bare en ting å si: Dere skal være glade for at dere slipper å gå igjennom det helvetet som denne jenta gjør.
Mathias Skrevet 9. august 2002 #20 Skrevet 9. august 2002 Trodde det kom fram hva jeg mente jeg.. Men da kan jeg skrive det da :D : DET ER LOV Å BRUKE HODET..... Når man skriver og svarer på innlegg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå