Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt ved et sted i 6 år. Da jeg kom tilbake fra mamma permisjon skjedde det tydeligvis noe som har gjort at sjefen min har lagt meg for hat. Uvisst hva! Men denne sjefen er en person som ingen på kontoret liker. Hun er ansatt Pga kameraderi og vi har klagd henne inn før fordi hun ikke kan sin jobb eller vår. Ikke mye til resultat. Hun har lagt to andre ansatte for hat og motarbeidet slik at de begge sluttet. Nå er det visst min tur. Hun er ufin mot meg. Svarer stygt. Går imot meg på alt og nekter fri osv. Stikker kjepper i hjulene mine. Overser meg. Har en tone som andre legger merke til wr ufin. Hun verdsetter ikke min jobb og man får aldri tilbakemeldinger. I fjor var jeg en god del sykemeldt Pga depresjon men også en sykehistorie. Denne har hun brukt mot meg. Ikke vist noen forståelse. Og hevner seg på meg for. Jeg har alt på mitt tørre. Alltid oppdatert på jobb. Stiller alltid opp. Gjør det lille ekstra. Hun har fratatt meg alt ansvar nå men når det måtte passe henne pålegger hun meg ekstra jobb. Ved barnehage tilvenning nektet hub meg fri. Til tross for at man har krav. Ved sykdom av barn ber hun meg finne barnevakt. Jeg er alenemamma. Vi har flwksitid så jeg kommwr alltid en time før på jobb / fordi jeg må gå 40 minutter før. Dette har hun nå begynt å nekte. Det betyr at jeg ikke eller barnehagen og får bøter der. Alt gjør hun i mot meg. Men hun er ikke en person man klager inn. For ingenting vil skje! Andre har prøvd. Jeg har prøvd å prate mwd henne men det går ikke. Hun vil ikke høre på meg! 

Hva gjør man? Jeg liker jobben min men ikke henne. Hun gjør hverdagen min sur. Påvirker mwg utenfor jobb også. Jeg har dager jeg ikke vil gå på jobb fordi jeg føler meg mobbet. Jeg gikk til foreningen min men de prioriterte ikke saken. Etter tre mnd hadde de fortsatt ikke gjort noe. En leder er vanskelig å flytte sa dem og hun vil gjøre det verre for deg om du klager henne inn. Det var svaret jeg fikk! 

Hva gjør jeg? Kan jo ikke sykemelde mwg av den grunn? Vil ha ny jobb men sånt tar jo tid ..... 

Anonymkode: 7c1e0...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan dessverre ikke regne med hjelp fra fagforeninger i disse dager, mange der er feiginger som stikker hodet i sanden. Om du har disse tingene skriftlig, så kan du vurdere å gå til sak, evt. gå til verneombud. Og ta gjerne opp samtaler med henne, slik at du kan bevise for de på jobben hvordan hun oppfører seg mot deg.

Utover det, så ville jeg vurdert å finne en ny jobb. 

Anonymkode: 1705e...bbf

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan dessverre ikke regne med hjelp fra fagforeninger i disse dager, mange der er feiginger som stikker hodet i sanden. Om du har disse tingene skriftlig, så kan du vurdere å gå til sak, evt. gå til verneombud. Og ta gjerne opp samtaler med henne, slik at du kan bevise for de på jobben hvordan hun oppfører seg mot deg.

Enig. Er så viktig med sosial trivsel i jobben du skal jobbe med i resten av ditt liv. Kan ikke få sagt det nok.

Skrevet

Det er nettopp slik det er - folk stikker hodet i sanden. Enten vil de ikke forstå, hjelpe eller være en del av det .... og dermed trekker de seg unna eller slutter. Planen min er sp absolutt å finne en annen jobb. Men det innebærer et tidsperspektiv langt frem i tid - må jo søke også faktisk få jobben for så å ha en oppsigelsestid på normalt 3 mnd. Men denne tiden i mellom hæler jeg ikke .... jeg gruer meg daglig for å gå på jobb og akkurat så ille som det er nå så komemr det til å gå med en del egenmeldinger ...., dessverre :( 

Anonymkode: 7c1e0...a95

Skrevet

Søk på alle jobber du er i nærheten av å være kvalifisert til. Flytt om du må. Slike sjefer forandrer seg aldri. Du kan ta ferie i oppsigelsestiden, få sykemelding eller avspasere.

Anonymkode: 2514a...965

• Liker 1
Skrevet

Om det er så alvorlig som du beskriver må du si opp jobben, kontakt fastlege og NAV. Når det gjelder psykososiale problemer i jobb som gjør at man må slutte kan du få slippe karantenetiden fra NAV.

• Liker 1
Skrevet

Bruk henne som et eksperiment. Forsøk å være litt småfrekk når ingen andre hører bare for å se hvordan hun reagerer. Kommenter negativt på utseende "oi, den genseren var du ikke helt heldig med". Se på det som forskning i hvordan andre reagerer når du behandler dem stygt. 

Anonymkode: d538b...bdf

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Nyttig said:

Om det er så alvorlig som du beskriver må du si opp jobben, kontakt fastlege og NAV. Når det gjelder psykososiale problemer i jobb som gjør at man må slutte kan du få slippe karantenetiden fra NAV.

Bedre å bli sykemeldt enn å ende på dagpenger. 

Anonymkode: ac344...f69

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er også en mulighet, uansett bør hun gjøre noe med dette snarest.

Det er mange dårlige ledere der ute som ikke kan behandle mennesker.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk henne som et eksperiment. Forsøk å være litt småfrekk når ingen andre hører bare for å se hvordan hun reagerer. Kommenter negativt på utseende "oi, den genseren var du ikke helt heldig med". Se på det som forskning i hvordan andre reagerer når du behandler dem stygt. 

Har du prøvd den metoden selv? Overfor en overordnet? 

Det høres ikke ut som noen spesielt glup idé.

Anonymkode: fb108...f00

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva skal hun gjøre? Hun kan ikke bevise noe. Om man blir konfrontert, si at dersom hun oppfattet det som en frekkhet må hun ha misforstått. Skal mye til å sparke noen i Norge, så hun kan saksøke sjefen etterpå om hun blir sparket. 

Skrevet

Har du vurdert å gå sammen med andre om å melde sjefen? Er dere flere står dere sterkere. Har dama noen sjef over seg? Er det meldt dit? Ta vare på alt skriftlig hun gjør/har gjort. Neste gang hun inndrar "goder" sier du at du skal ha det skriftlig. Da har du beviser til en evt sak. Kanskje hun skjerper seg når hund skjønner at du er "on to her".

Anonymkode: ef102...d71

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2018 den 16.21):

Enig. Man får bare enda mer dritt 

Anonymkode: 4b0ee...de5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2018 den 16.22):

Hva skal hun gjøre? Hun kan ikke bevise noe. Om man blir konfrontert, si at dersom hun oppfattet det som en frekkhet må hun ha misforstått. Skal mye til å sparke noen i Norge, så hun kan saksøke sjefen etterpå om hun blir sparket. 

Ikke hvis hun har vikariat 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2018 den 13.59):

Anonymkode: 1705e...bbf

Men «alle» skriver at man MÅ organisere seg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2018 den 16.18):

Enig! Ikke bare si opp! Da ødelegges muligheten for hjelp! 

Anonymkode: 231ef...9c0

Skrevet

Du kan kontakte ditt lokale AMS-kontor og få hjelp der. Det gjorde jeg, og de som kom inn hos oss var veldig dyktige.

Anonymkode: 63993...425

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan kontakte ditt lokale AMS-kontor og få hjelp der. Det gjorde jeg, og de som kom inn hos oss var veldig dyktige.

Anonymkode: 63993...425

Vi får håpe TS har fått løst problemene sine nå, tre år etter ...

Anonymkode: b348e...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...