AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Jeg er i jobbsøkeprosess grunnet en jobb jeg MÅ komme meg ut av. Etter endringer er lønnen blitt ekstremt lav, og det er et åpent kontorlandskap med konstant bråk som går på helsen løs. Jeg mistrives sterkt, og i høst satte jeg inn støtet med jobbsøknader. Til min glede ble jeg innkalt til en del intervjuer, og har vært på flere. For et par av stillingene fikk jeg også andregangsintervjuer. Alle disse intervjuene må naturligvis legges før og etter jobb så godt det gjøres, og iblant skvises inn i lunsjpausen. Jeg har en krevende jobb i utgangspunktet, er ufattelig sliten, og merker det på kroppen og hodet de siste to ukene. Selv om jeg sover nok, føler jeg meg permanent trøtt. En av stillingene jeg fikk andregangsintervju til, er drømmejobben. Jeg fikk veldig god tilbakemelding etter første intervjuet og følte også at nummer to gikk bra. I tillegg var dette mennesker jeg hadde veldig god kjemi med. Jeg skulle få tilbakemelding idag (mandag), og forsøkte å ringe uten å få svar. Jeg holder på å bli sprø av denne ventingen. Samtidig må jeg selvsagt holde koken oppe, dersom jeg ikke får denne stillingen. Jeg har et annet førstegangsintervju idag, og et annet imorgen. Men det føles så "tungt" å starte ved startprosessen igjen. Spesielt ved større firma (som jeg gjerne vil inn i, er i et mindre firma nå), så er prosessene veldig langtekkelige. Det tar lang tid til innkallelse, til innkallelse nummer to, til beslutning. Jeg er så sliten, og dette føles som en "matchingprosess" som er verre enn datingprosessen, om mulig. Forsøker å forberede meg mentalt på at jeg kanskje ikke får denne drømmejobben, men jeg vet det ikke går - jeg kommer til å gå i kjelleren. Jeg vil heller ikke mase, samtidig som jeg føler jeg burde få svar snart. Bare en liten utblåsning...hvordan holder dere i samme situasjon koken (og humøret)? Anonymkode: a92cf...f8c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Ikke annet å gjøre enn å vente, finn på noe nytt på fritiden som kobler tankene ut litt Masse lykke til 💜 Anonymkode: 99418...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå