Gå til innhold

Ingen steder å gi bort bøker i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sjekket bruktbutikker og fretex etc men de tar ikke i mot da de har for mange. Har også lagt ut på finn, men de fleste vil bare ha en bok og siden jeg er ganske travel har jeg ikke tid til å sitte og vente på at folk skal stikke innom x100 de neste ukene. Er heller ingen loppemarked i nærmeste fremtid.

Synes det er for galt å kaste bøker som er lest en gang, så lurer på om noen vet om noen som tar i mot bøker?

Anonymkode: acf7b...5a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med loppemarkeder.

De fleste tar i mot bøker. 

Skrevet
Just now, stan said:

Sjekk med loppemarkeder.

De fleste tar i mot bøker. 

Fant kun et som er i februar, og de tar ikke imot noe før uken før. Ser derfor etter noe annet hvor jeg kan kjøre bort alt, helst i går :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt med fengsel, sykehjem eller andre institusjoner? 

Hvis du ikke får napp, er det dessverre lite annet å gjøre enn å forsone seg med at noen bøker kanskje må kastes. Jeg har skikkelig problemer med å kaste bøker selv, og min nærmeste bruktbutikk har også inntaksstopp, så noen har gått i avfallet her. Jeg må bare innse at bøker ikke er så «hellige» som jeg synes de bør være, og at det er et spørsmål om tilbud og etterspørsel på bruktbokmarkedet, som alle andre steder. Nå har vi dessverre nådd det punktet at markedet flommer over av tilbud, mens etterspørselen er nedadgående. 

Skrevet

Har hørt med sykehjem/eldrehjem og nærmeste ungdomsskole her, men de var ikke interessert :( Så trist synes jeg, har ca 200 bøker jeg prøver å få ut så jeg får plass til nye, og de selger for 20-50 kr på finn stykket, men det tar opp mye tid å kommunisere med kjøpere, avtale tid, vente på at de skal komme etc så føler det er for mye bry.

Tenkte å høre med noen venner om de vil ha med seg en pose på jobb og legge ut i lunsjen så folk kan ta det de vil, er det greit? Eller bare tull? Er 1-3 år gamle krim + romaner det er snakk om, innbundet og i nær perfekt stand.

Skrevet

Hør med fengsel! Både tunga og leira. 

Anonymkode: 829ed...a6b

Skrevet

Tar ikke fretex i mot bøker? Jeg har en hel kasse her som jeg tenkte å ta med til Fretex Nardo denne uken, æsj!

Anonymkode: 30528...a5c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tar ikke fretex i mot bøker? Jeg har en hel kasse her som jeg tenkte å ta med til Fretex Nardo denne uken, æsj!

Anonymkode: 30528...a5c

Jeg har bare sjekket midtbyen, så det var en god ide! Visste ikke at det var fretex på nardo en gang :fnise: Skal sjekke med fengslene også, det var en god ide. Er jo mange mange skoler og sykehjem i byen, men litt mye å ringe rundt til alle - ble mye ekstra dette hehe, får bare håpe noen vil ha alle til slutt!

Skrevet

Sykehjem...
Har dere vært innom sykehjem i nyere tid og observert klientellet? Det er meget langt mellom bokelskerne der, de fleste er ytterst skrøpelige. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...