Nalia Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Hei alle. Jeg og kjæresten vurderer å ta en 6 dagers biltur til Toscana. Dette tenker vi å gjøre i mars. Er det noen av dere som har erfaring med området rundt denne tiden? Vi kunne også ha reiset i påsken i slutten av mars, er området veldig folksomt med turister da? Setter pris på alle meninger og ideer!
Gjest Overrasket Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Mars er flott. Jeg liker Italia i mars. OK, det er litt innholdsløst fordi jeg liker Italia i hver måned året rundt, MEN det som er bra med mars er at man kan ha dager der man kan kaste jakken og vandre rundt i lette vårklær, spise is og nyte solen. Om det er folksomt kommer an på hvor du drar. F.eks er Firenze som regel skikkelig travel i påsken, men f.eks. fjellandsbyene er nærmest tomme for turister. Mars er som regel rett før turistsesongen starter på landsbygden i Toskana, så man kan finne masse ro og hvile. Husk også at dere ikke MÅ ha bil, hvis dere virkelig ønsker det så sett i gang, men hvis dere reiser på alle andre dager enn søndag (og helligdager når det gjelder påske) kan dere komme dere rundt greit nok med buss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå