AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Hei!! Noen av dere som tok eksamen i anatomi og fysiologi 18.desember 2017? som går sykepleien? Sensurfristen ble utsatt til i dag kl.12, men det har enda ikke kommet ut noen resultater på studentweb!!!!!!! Vet dere noe om det? Anonymkode: d8855...1c2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Da må du spørre i underforumet som heter Karriere og Utdanning Anonymkode: e75f0...a9b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Hvordan gikk det med dere? Jeg fikk c og er sykt skuffa nå, har lest myye og kan «alt», trodde jeg skulle få a eller b. Anonymkode: de70e...3bc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Jeg strøyk, men var det jeg tenkte, har lest i hele jula og satser på b på konten :D Anonymkode: 5ee21...f31
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk B Anonymkode: 241c7...47c Misunner deg Anonymkode: de70e...3bc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk C. Anonymkode: 0fa1f...066 Er du fornøyd da? Anonymkode: de70e...3bc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Fikk E. Utrolig glad for at jeg i det hele tatt besto. Er sikker på at det ble "såvidt bestått" i stedet for "såvidt ikke bestått". Hylte av glede når jeg så den E'en. Kommer garantert til å ta opp faget på nytt senere i livet men for nå får den E'en holde Anonymkode: 8b8cb...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 Jeg fikk C, og er kjempefornøyd!! Når man skal videreutdanne seg har jeg hørt man må ha snitt på minst C. Anonymkode: d8855...1c2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Skrevet 23. januar 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk C, og er kjempefornøyd!! Når man skal videreutdanne seg har jeg hørt man må ha snitt på minst C. Anonymkode: d8855...1c2 Erfaringsvis krever de aller fleste videreutdannelser og mastere at man har C i snitt, så ligger man under i mange emner er det bare å konte. Anonymkode: 7bb5a...c8e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #12 Skrevet 23. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du fornøyd da? Anonymkode: de70e...3bc Ja, forsåvidt, men kjipt at jegikke klarte bedre. Jeg kunne så mye mer, men det kom ikke på eksamen 😩 Anonymkode: 0fa1f...066
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #13 Skrevet 23. januar 2018 Fins det noe sted på nett der det ligger eksempler på gamle eksamensbesvarelser fra første semester av sykepleiestudiet? Jeg tenker ikke på besvarelser på eksamen før jul, men fra tidligere år. Eventuelt om noen kan anbefale en bok eller nettsted der det er noen tips til disposisjon av oppgavebesvarelser? Er kjempetakknemlig for svar. Anonymkode: 3549f...f0b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #14 Skrevet 23. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fins det noe sted på nett der det ligger eksempler på gamle eksamensbesvarelser fra første semester av sykepleiestudiet? Jeg tenker ikke på besvarelser på eksamen før jul, men fra tidligere år. Eventuelt om noen kan anbefale en bok eller nettsted der det er noen tips til disposisjon av oppgavebesvarelser? Er kjempetakknemlig for svar. Anonymkode: 3549f...f0b I dette emnet her så finner du vel de fleste eksamenene på sykepleiepluss sitt blogg/itslearning https://blogg.sykepleiepluss.no/nasjonal-deleksamen/ Jeg brukte på sykepleiepluss selv og han forklarer underveis veldig godt hva sensor forventer. Hva mener du med : tips til disposisjon av oppgavebesvarelser? Anonymkode: 241c7...47c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #15 Skrevet 23. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, forsåvidt, men kjipt at jegikke klarte bedre. Jeg kunne så mye mer, men det kom ikke på eksamen 😩 Anonymkode: 0fa1f...066 Akkurat det jeg tenker! Og så stort sprang fra c-b, kanskje var man 1 poeng unna b, men pga litt stress mistet man det poenget. Så føler jeg b er meget bra, men c blir sett på som middelmådig. Anonymkode: de70e...3bc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #16 Skrevet 23. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I dette emnet her så finner du vel de fleste eksamenene på sykepleiepluss sitt blogg/itslearning https://blogg.sykepleiepluss.no/nasjonal-deleksamen/ Jeg brukte på sykepleiepluss selv og han forklarer underveis veldig godt hva sensor forventer. Hva mener du med : tips til disposisjon av oppgavebesvarelser? Anonymkode: 241c7...47c Takk for svar. Med tips til disposisjon mener jeg egentlig hvordan man strukturerer oppgavesvaret (det er jo mange studier som har en grunnstruktur for oppgaver) Jeg uttrykker meg sikkert litt klønete. Jeg er ikke sykepleierstudent, men skal forsøke å hjelpe en som sliter skikkelig med å få ut det hun egentlig kan. Jeg skal sjekke lenken din og høre litt på sykepleiepluss, som hun har tilgang til. Anonymkode: 3549f...f0b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 På 1/23/2018 den 23.24, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Med tips til disposisjon mener jeg egentlig hvordan man strukturerer oppgavesvaret (det er jo mange studier som har en grunnstruktur for oppgaver) Jeg uttrykker meg sikkert litt klønete. Jeg er ikke sykepleierstudent, men skal forsøke å hjelpe en som sliter skikkelig med å få ut det hun egentlig kan. Jeg skal sjekke lenken din og høre litt på sykepleiepluss, som hun har tilgang til. Anonymkode: 3549f...f0b Her er mine tips (fikk B): Svar på oppgaven. Legger du til mer enn det de spurte om så MÅ det være relevant og heller ikke for langt. Eksempel i en oppgave om å beskrive hva myelin er, sårt svaret at det øker ledningshastigheten langs aksonet, men jeg la jeg også til noen små fakta om hvor mye raskere lednkngshastigheten er og navnet på innsnøringene. Dette er et eksempel på hvordan man kan legge til info som er relevant. Skriv oversiktelig. Unngå å krysse ut ting hvis mulig, ha avstand mellom hver oppgaver osv. Jo lettere opplevelse det blir for sensor, jo mer fornøyd blir vedkommende med besvarelsen. Supplementer med noen bilder hvis mulig Anonymkode: 241c7...47c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #18 Skrevet 25. januar 2018 På 23.1.2018 den 13.52, AnonymBruker skrev: Jeg fikk C, og er kjempefornøyd!! Når man skal videreutdanne seg har jeg hørt man må ha snitt på minst C. Anonymkode: d8855...1c2 Det stemmer ikke helt, det avhenger av hvilken videreutdanning du ønsker å ta, hvor mange som søker, og i tillegg spiller andre faktorer som arbeidserfaring, annen høyere utdanning og alder inn. Anonymkode: dbab5...b62
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #19 Skrevet 25. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke helt, det avhenger av hvilken videreutdanning du ønsker å ta, hvor mange som søker, og i tillegg spiller andre faktorer som arbeidserfaring, annen høyere utdanning og alder inn. Anonymkode: dbab5...b62 Men mange mastergrader har (bunn)krav om C i snitt. Som vil si at det er minstekravet, og hvis det er flere søkere enn plasser så konkurrerer man. Anonymkode: 28aed...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå