AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Er i 9. prøveperiode nå og har enda ikke lyktes. Denne helgen hadde jeg EL ifølge appen jeg bruker. Vi hadde sex både dagen før EL, på selve dagen, og dagen etter. Det burde jo gi ganske gode sjanser, eller...? (ellers har vi ikke pleid å ha det på alle de dagene, til opplysning). Men. På EL-dagen var det feiring av en god venninne, og da drakk jeg en flaske med Cava. Jeg drikker ellers sjelden (og lite alkohol), og vet det ikke er ideelt når man prøver.. Men: det å feste en sjelden gang, mens man prøver å bli gravid.. Kan det ødelegge sjansene for å lykkes? Er det farlig? Håper veldig at vi lykkes denne gangen;) er 36 år og har ikke all verdens tid på meg.. Vurderer å søke utredning snart, det kan man jo gjøre før det har gått et helt år, om man er over 35.. Tips? Anonymkode: 949ba...583
lille_myyy Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er i 9. prøveperiode nå og har enda ikke lyktes. Denne helgen hadde jeg EL ifølge appen jeg bruker. Vi hadde sex både dagen før EL, på selve dagen, og dagen etter. Det burde jo gi ganske gode sjanser, eller...? (ellers har vi ikke pleid å ha det på alle de dagene, til opplysning). Men. På EL-dagen var det feiring av en god venninne, og da drakk jeg en flaske med Cava. Jeg drikker ellers sjelden (og lite alkohol), og vet det ikke er ideelt når man prøver.. Men: det å feste en sjelden gang, mens man prøver å bli gravid.. Kan det ødelegge sjansene for å lykkes? Er det farlig? Håper veldig at vi lykkes denne gangen;) er 36 år og har ikke all verdens tid på meg.. Vurderer å søke utredning snart, det kan man jo gjøre før det har gått et helt år, om man er over 35.. Tips? Anonymkode: 949ba...583 Hei, Så spennende! Håper dere lykkes nå 😊 Tror det er gode sjanser, størst er vel sjansene hvis dere har sex før eggløsning tror jeg. Når det gjelder utredning, så bør man ikke vente mer enn 6 mnd hvis man er over 34. Så da trenger dere ikke å vente 1 år før man søker hjelp. Alkohol i prøvetiden tror jeg at det er store forskjeller hva folk mener. Jeg mener at man ikke skal sette hele livet sitt på vent, og heller prøve å stresse ned når det kommer til sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 20 minutter siden, lille_myyy skrev: Hei, Så spennende! Håper dere lykkes nå 😊 Tror det er gode sjanser, størst er vel sjansene hvis dere har sex før eggløsning tror jeg. Når det gjelder utredning, så bør man ikke vente mer enn 6 mnd hvis man er over 34. Så da trenger dere ikke å vente 1 år før man søker hjelp. Alkohol i prøvetiden tror jeg at det er store forskjeller hva folk mener. Jeg mener at man ikke skal sette hele livet sitt på vent, og heller prøve å stresse ned når det kommer til sånn. Tusen takk for hyggelig svar! Ja, jeg tenkte at de 3 dagene burde gi god sjanse? Før har vi ofte prøvd 2 og 3 dager før EL, og til nå har vi jo ikke lyktes. Så jeg tenkte, at kanskje går det bedre om vi satser på dagene rett rundt EL? (er jo ikke sikkert det har med dette å gjøre, men jeg tenkte slik i alle fall). Ja, skal kontakte gynekolog for utredning. I alle fall dersom det ikke går denne måneden heller (kan jo se an det først, evt.) Enig med deg, jeg tenkte også at, å leve som normalt er greit. Men er det noen som vet - det å ta seg en fest midt i prøveperioden, minsker det sjansene for å lykkes? Kanskje man blir fertil av å ha alkohol i kroppen, hva tror dere? Prøver å finne info om dette på nett, men finner ikke noe særlig. Anonymkode: 949ba...583
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 obs. kanskje man blir mindre fertil av å ha alkohol i kroppen, skulle det stå.... Anonymkode: 949ba...583
Fugleskremsel Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hyggelig svar! Ja, jeg tenkte at de 3 dagene burde gi god sjanse? Før har vi ofte prøvd 2 og 3 dager før EL, og til nå har vi jo ikke lyktes. Så jeg tenkte, at kanskje går det bedre om vi satser på dagene rett rundt EL? (er jo ikke sikkert det har med dette å gjøre, men jeg tenkte slik i alle fall). Ja, skal kontakte gynekolog for utredning. I alle fall dersom det ikke går denne måneden heller (kan jo se an det først, evt.) Enig med deg, jeg tenkte også at, å leve som normalt er greit. Men er det noen som vet - det å ta seg en fest midt i prøveperioden, minsker det sjansene for å lykkes? Kanskje man blir fertil av å ha alkohol i kroppen, hva tror dere? Prøver å finne info om dette på nett, men finner ikke noe særlig. Anonymkode: 949ba...583 Kan være at appen viser feil eggløsningsdag og
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, Fugleskremsel skrev: Kan være at appen viser feil eggløsningsdag og Ja, det er sant. Takk for viktig påminnelse Før har jeg brukt EL-tester også, og da stemmet appen ganske godt ifbm denne, så har testet den ut litt. Syklusen min virker ganske regelmessig. (Er det et godt tegn på fruktbarhet?? Håper det, siden jeg er 36..) Hadde ingen EL-tester igjen denne måneden. Men sikkert lurt å kjøpe inn nye, slike tester er vel bedre å bruke enn appen, kanskje? Anonymkode: 949ba...583
lille_myyy Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 Det står at det røyk og alkohol i prøveperioden kan påvirke fertiliteten. Men det kan også stress også 😊 Står en del nyttig her, og der står det at alkohol kan påvirke, spesielt i dagene etter en evt befrukting. Altså etter eggløsning. https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/20-tips-som-gjor-det-lettere-a-bli-gravid/
våren14 Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 22 timer siden, Fugleskremsel skrev: Kan være at appen viser feil eggløsningsdag og Ja dette er nok ikke uvanlig. Ikke alle følger "boka" når det gjelder syklus, og da tar appen rett og slett feil. Mine hadde aldri klart å estimere mine eggløsninger ut ifra min syklus for å si det sånn. Alt for kort lutealfase til at det hadde funket. Heldigvis tempet jeg tidlig i prøvingen og fant ut av dette på noen få sykluser. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 pp8 her. Jeg drikker med god samvittighet mellom IKM og EL, men ikke mellom EL og IKM hvis det var forståelig Er ikke sånn at jeg heller ned på hver dag liksom, men tar meg et glass eller to (eller tre) hvis vi blir invitert på noe spesielt Anonymkode: c9381...188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå