AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Lest en del om hekt. Men er det alltid mannen som er skyld i at en kvinne dår dette? Da er kvinner veldig svake, hvis det er slik at andre skal ta skylden for at de sliter? Anonymkode: 79ff2...86a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Nei, en "hekt" eller det vi kan kalle en crush eller forelskelse, er ikke noe som noen er "skyld" i. Anonymkode: c3e26...73b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Nei, det er ikke alltid mannen sin skyld at kvinner blir hekta på dem. I noen tilfeller holder menn kvinner lenge på kroken, og da kan det være vanskelig å bryte løs. Men som regel er den hekten noe kvinner helt fint selv klarer å holde liv i og bygge opp i hodet. Anonymkode: 88bf0...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, en "hekt" eller det vi kan kalle en crush eller forelskelse, er ikke noe som noen er "skyld" i. Anonymkode: c3e26...73b En hekt er IKKE det vi kaller en crush eller forelskelse , langt ifra. En hekt er boe veldig usunt som oppstår når en person plutselig ikke ser seg selv uten den andre personen. I den sissel gran boka så handla det om menn som uviste kald/varm personlighet. Anonymkode: 79bf0...dde 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Nei, det er langt ifra bare mannen sin skyld. Jeg har selv vært såkalt hekta på en mann og jeg tok ikke til meg HELT det han faktisk sa. Kombinert med at han også gav meg oppmerksomhet.. litt av og på. Jeg liker han fortsatt.. men har kommet frem til at jeg tross alt skal være GLAD det ikke blir oss på bakgrunn av ting han har sagt. Anonymkode: 26c7b...c7e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 Ikke alltid. Men noen menn driver push and pull eller hot and cold i lang tid for kanskje kun å få oppmerksomhet eller et ligg. De unngår å kommunisere når de mister interessen. De gjør seg nesten litt "dumme" og typisk ghoster. Har lært at om en mann forfører meg veldig og er veldig på det fysiske fra dag 1 i kombinasjon med saftige komplimenter og masse love bombing, må jeg være klar for en kald dusj senere og kanskje hekt Anonymkode: 3d17c...175
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 Jeg har opplevd at noen prøver å hekte meg. Jeg spiller med jeg :D Anonymkode: e3b63...887
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En hekt er IKKE det vi kaller en crush eller forelskelse , langt ifra. En hekt er boe veldig usunt som oppstår når en person plutselig ikke ser seg selv uten den andre personen. I den sissel gran boka så handla det om menn som uviste kald/varm personlighet. Anonymkode: 79bf0...dde Akkurat. Anonymkode: d389c...7d9
Gjest supernova_87 Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 så vidt jeg vet var det psykologen Sissel Gran som først skrev seriøst om hektet her i Norge i følge hennes bok "Hekta på et håp om kjærlighet" er det ingenting der som påstår at hektet er mannens feil. hvorfor skulle det være det. mannen er ikke helt interessert, han er hot and cold og periodisk belønning er kjent at gjør mennesker avhengig. det er prøvd med hunder gjennom forsøk, og det er det det hele handler om. noen kvinner/menn er spesielt utsatt for å bli hekta, kanskje spesielt hvis de "craver" kjærligheten. men altså periodisk belønning er et effektivt middel. men i et hekt blir ikke det benyttet bevisst for å "lure" den andre, men det handler vel mer om en mann eller kvinne som ikke er særlig engasjert i relasjonen, eller selv ikke vet hva de vil
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Det har mye med oppførselen til mannen å gjøre som gir så sterke signaler på at det kan bli noe, uten at han egentlig mener akuratt det, eller som gir kvinnen en så stor omsorgs og trygghetsfølelse at hun rett og slett blir hektet. Dopamin og oxytocin som skilles ut når man er forelsket er like sterkt som kokain. Men i noen tilfeller det er også for eksempel oppveksten til den som blir hektet som har noe å si , og videre personlighetstypen. Har man for eksempel en barndom med lite klemmer, lite kjærlighet, er det naturlig å skjerme seg for nærhet i fremtiden mens når man først åpner seg blir man veldig avhengig, som et barn som er redd for å bli forlatt. Dette gjelder like mye menn som kvinner. Anonymkode: 9b115...f16
Gjest Mass Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 (endret) Tror dette lett kan skje i relasjoner med for mange signaler og lite kommunikasjon. Gir litt, men ikke alt - type. Ser jo også mange tråder her inne som handler om at de ønsker hjelp til å analysere hele personen, situasjonen og om han/hun liker vedkommende eller ikke. Så for å unngå at slikt utvikler seg til hekt og stagnasjon, så hadde det jo kanskje hjulpet om folk var flinkere til å ta et sluttoppgjør etter forhold, og avslutte datingen med direkte kommunikasjon. Det er nok viktig at folk får føle at det er endelig og så forholde seg til sorgprosessen sin uten avbrudd. Endret 22. januar 2018 av Mass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå