Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter utrolig mye med et problem, nemlig dårlig selvtillit. Dette går ut over mange aspekter av mitt liv, men kanskje verst er jobbsøking. Det har alltid vært slik, og er noe som fører til angst på ca. alle områder der jeg skal bedømmes (skole, jobb, sport, osv.). 

Ser ofte fine stillinger som jeg (kanskje) er kvalifisert for, men skjemmes over karakterene fra skolen, og faktum at jeg studerte over tiden. Dette har ført til at jeg heller har søkt på deltidsjobber jeg vet jeg er kvalifisert for (100%), selv om mye av responsen er "du er overkvalifisert". 

Utrolig nok har jeg jobbet med salg tidligere, slik at jeg vet hvordan å selge meg på papir, men får helt angst av å sende inn karakterutskrifter samt jobberfaring (strøjobb etter strøjobb etter strøjobb). 

Jeg syns det er utrolig mye lettere å ringe til potensielle arbeidsgivere, og pitche meg der. Men så fort de sier "flott, send CV og karakterutskrifter til oss" så fryser jeg helt. 

Frykter mest at jeg aldri blir å få startet på noen karriere, om det fortsetter slik. 

Anonymkode: 25f66...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du bare utfordre deg selv. Du har to valg, enten leve av strøjobber og sose bort den kunnskapen og potensialet du har, eller ta deg sammen og sende inn søknader. Jeg tror ikke jeg kjenner _noen_ som syns det er gøy å gå på intervju. Alle er litt nervøse for å starte i ny jobb. Jeg skjønner at dette er litt mer vanskelig for deg enn for andre, men gjør du det én gang er det lettere neste gang. Og det er mange flere enn deg som har dårlige karakterer. Utfordre deg selv! Du kommer til å være _så_ glad du gjorde det, og veldig fornøyd med deg selv. Det er ikke så dumt det? Uansett er det ikke så farlig om noen ser karakterene dine. Det er fort glemt.

Anonymkode: ee8f5...0d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...