Gå til innhold

Det er mor som er vanskelig her, ja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarna(et) skulle til sin mor i går, og når vi avtalte hentetid, så foreslo vi at hun hentet en time senere.. Vi hadde familiebesøk og i tillegg så skulle eldste kjøres på bussen klokken fem (han pendler til hybel).. Så vi foreslo at hun hentet halv fem i stedet for halv fire slik at begge barna fikk være med i selskap og så slapp vi å kjøre eldste på bussen siden hun uansett skulle samme vei..

Dette var ett problem.. Hun skulle hente halv fire, dermed basta.. Ingen begrunnelse om hvorfor.. Vi kunne kjøre gutten på bussen, fikk vi fortalt.. 

Er ikke dette litt sykt mtp. at det er hennes sønn det er snakk om.. som bor hos oss når han ikke er på hybelen og som hun sjeldent ser??? vi ble litt paffe begge to..  og de gjorde ikke noe annet enn å dra hjem etterpå..

Anonymkode: 2fc33...220

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er et engangstilfelle så skjønner jeg ikke hvorfor du henger deg så opp i det. Slapp av. 

Anonymkode: 21887...fd1

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er et engangstilfelle så skjønner jeg ikke hvorfor du henger deg så opp i det. Slapp av. 

Anonymkode: 21887...fd1

Det er ikke ett engangstilfelle.. hun er ofte vanskelig når det gjelder å samarbeide og å gjøre praktiske løsninger...

Skrevet

Det er lov og spørre, men en må respektere når svaret blir nei. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er mor som er vanskelig, og det er mor som ender opp som taperen.. Tydeligvis har jo allerede eldste skjønt hvordan mor er, og redusert kontakten, så er jo ikke så mye dere kan gjøre med det, annet enn å være der for barna. 

Anonymkode: 14d5d...52c

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stebarna(et) skulle til sin mor i går, og når vi avtalte hentetid, så foreslo vi at hun hentet en time senere.. Vi hadde familiebesøk og i tillegg så skulle eldste kjøres på bussen klokken fem (han pendler til hybel).. Så vi foreslo at hun hentet halv fem i stedet for halv fire slik at begge barna fikk være med i selskap og så slapp vi å kjøre eldste på bussen siden hun uansett skulle samme vei..

Dette var ett problem.. Hun skulle hente halv fire, dermed basta.. Ingen begrunnelse om hvorfor.. Vi kunne kjøre gutten på bussen, fikk vi fortalt.. 

Er ikke dette litt sykt mtp. at det er hennes sønn det er snakk om.. som bor hos oss når han ikke er på hybelen og som hun sjeldent ser??? vi ble litt paffe begge to..  og de gjorde ikke noe annet enn å dra hjem etterpå..

Skjønner at dere ble paffe! Her kan det se ut som mor ville velte litt av deres planer, men at hun ikke forstår at den eneste hun virkelig "straffer" her, er sitt eldste barn! 

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, SesameStreet skrev:

Det er lov og spørre, men en må respektere når svaret blir nei. 

Det er også lov å ikke være vanskelig mor, bare for å være vanskelig mot eksen.... Og å la det gå utover egne barn? Synes mor til barna fremstår som barnslig og egoistisk.

Anonymkode: fbbb5...3ff

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi mor ikke kunne tilpasse seg deres planer så er hun vanskelig?  

Anonymkode: 346b8...3f4

• Liker 4
Skrevet

Altså, det kan godt hende hun hadde en grunn, selv om hun ikke informerte om den.... 

Må jo være enig i at jeg synes det er litt rart at hun ikke benytter sjansen til å se eldstesønnen, men vi har alle vårt...

Jeg er stemor til tre som jeg ikke ser like ofte som før, nettopp fordi de er store, bor andre steder osv, og JEG tar gjerne en ekstra biltur for å se stebarnet mitt ;) Til og med om det hjelper mor ;) Men vi er alle forskjellige, tror ikke jeg hadde gidder å bruke mye energi på å tenke på saken... Er det lange avstander det er snakk om?

• Liker 1
Gjest Terence
Skrevet (endret)

Ble dere paffe fordi det var en uventet reaksjon, eller ble dere paffe fordi det er sånn hun pleier å være? Dersom det første, kanskje hun hadde en god grunn hun ikke ville fortelle dere om. Dersom det siste, så ja.

Endret av Terence
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnas planer

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnas planer

Nei, de voksnes planer. 

Anonymkode: a7f25...c07

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de voksnes planer. 

Anonymkode: a7f25...c07

nei.. barnas planer.. Det var jo barnas ønske å delta i familieselskapet.. det var jo derfor vi foreslo at hun kom senere, og samtidig tok med seg gutten på turen..

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her virker det som om hun ikke ville. I så fall, var hun vanskelig ja.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også lov å ikke være vanskelig mor, bare for å være vanskelig mot eksen.... Og å la det gå utover egne barn? Synes mor til barna fremstår som barnslig og egoistisk.

Ja, man kan sitte og være bitter, sur og frustrert hver gang livet ikke går som man ønsker seg. Det er for all del et ønskelig resultat. Du kan ikke endre mennesker, men du kan endre på hva du gjør for å skjerme barna fra en konflikt for voksne. Så her, istedenfor at stemor skal gå rundt som en furten tre-åring som ikke fikk viljen sin, så handler det om å sette barna først og ivareta barna sine behov så langt det er mulig. Hun kommer halv fire, ikke halv fem. De kjører den eldste til bussen. Barna tar ikke skade av at de drar litt tidligere fra et familieselskap en gang i hele sitt liv og den eldste tar heller ikke skade av å bli kjørt til bussen av faren og/eller stemoren. 

Hvis hun faktisk mener at moren er så vanskelig fra før av, så skjønner jeg ikke hvorfor de trodde at hun skulle være fleksibel denne ene gangen. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, SesameStreet skrev:

Ja, man kan sitte og være bitter, sur og frustrert hver gang livet ikke går som man ønsker seg. Det er for all del et ønskelig resultat. Du kan ikke endre mennesker, men du kan endre på hva du gjør for å skjerme barna fra en konflikt for voksne. Så her, istedenfor at stemor skal gå rundt som en furten tre-åring som ikke fikk viljen sin, så handler det om å sette barna først og ivareta barna sine behov så langt det er mulig. Hun kommer halv fire, ikke halv fem. De kjører den eldste til bussen. Barna tar ikke skade av at de drar litt tidligere fra et familieselskap en gang i hele sitt liv og den eldste tar heller ikke skade av å bli kjørt til bussen av faren og/eller stemoren. 

Hvis hun faktisk mener at moren er så vanskelig fra før av, så skjønner jeg ikke hvorfor de trodde at hun skulle være fleksibel denne ene gangen. 

Jojo, men man blir da frustrert av andre som ikke vil barnas beste.. det var snakk om en time... jeg og min eks samarbeider alltid slik.. har aldri noen problemer med å flytte litt på mine planer dersom barna har lyst til å være lengre hos far.. det er da ikke deres feil at vi gikk fra hverandre.. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jojo, men man blir da frustrert av andre som ikke vil barnas beste.. det var snakk om en time... jeg og min eks samarbeider alltid slik.. har aldri noen problemer med å flytte litt på mine planer dersom barna har lyst til å være lengre hos far.. det er da ikke deres feil at vi gikk fra hverandre.. 

Alle mennesker er ikke like. Et nei er et nei og det må du respektere. Barn tar ikke skade av å miste en time av et barneselskap en gang. 

Og du sier at hun ikke begrunnet til om hvorfor hun sa nei, så du vet jo egentlig ikke hvorfor hun sa nei, men du bare antar at hun velger å være vanskelig. Samtidig så syns jeg det er sært at du forventer en begrunnelse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...