Gå til innhold

Kaster opp i bil bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 23.1.2018 den 17.16, Nerine_ skrev:

Alle dere som mener at det er uholdbart å snu en toåring i bilen, har dere aldri vært bilsyke? Det er grusomt kjedelig og ubehagelig. Jeg er i utgangspunktet for å ha barn bakovervendt, men når det reduserer livskvaliteten sånn i det daglige må man kanskje veie opp for hva som er best i dette tilfelle. Jeg vet ikke hvor TS bor, men det er ikke alle steder i landet der kollektiv trafikk dekker behovet til folk i hverdagen. 

Jo, jeg var mye bilsyk som barn og som voksen. Skulle likevell glatt sittet bakovervendt da(selv om bakovervendt var lite utbredt på den tiden) og hadde voksne hatt mulighet så hadde jeg satt meg selv bakovervendt nå også. Det er så sinnsykt mye tryggere. 

Heller spy enn knekt nakke ;) 

Anonymkode: 829bb...eb5

• Liker 2
Skrevet
På 23.1.2018 den 19.01, AnonymBruker skrev:

Ts: Hvordan gikk det i dag? :)

Anonymkode: 80f07...d06

TS 

Nå har vi vært hjemme fra BHG sidem barnet har blitt syk så vet ikke om det har fungert. 

Dere som sier jeg skal kontakte lege. Dette er gjort. Fikk ikke av fastlege men av barnelege fikk jeg skriv. Det er ikke annet å gjøre enn å håpe at det blir borte med alderen... Eller når det er tid for å snu bilstol. Vi har snakket mye om snuing av bilstol og kommer ikke til å gjøre det. Ikke verdt å ta den sjangsen! 

Anonymkode: 92137...66d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Nå har vi vært hjemme fra BHG sidem barnet har blitt syk så vet ikke om det har fungert. 

Dere som sier jeg skal kontakte lege. Dette er gjort. Fikk ikke av fastlege men av barnelege fikk jeg skriv. Det er ikke annet å gjøre enn å håpe at det blir borte med alderen... Eller når det er tid for å snu bilstol. Vi har snakket mye om snuing av bilstol og kommer ikke til å gjøre det. Ikke verdt å ta den sjangsen! 

Enig i at dere ikke bør snu stolen. Jeg hadde aldri klart å tilgi meg selv dersom nakken på ungen min hadde knekt fordi jeg hadde snudd stolen for tidlig. 

Anonymkode: a6513...06c

• Liker 1
Gjest blåbærpike
Skrevet

Den yngste datteren min blir også reisesyk med oppkast. Vi har prøvd seaband, reisesyketabletter, plaster over navlen, å sitte fremovervendt i forsete (når hun var stor nok til det - med avslått airbag) osv. Nå går hun på barneskolen, og hun blir fremdeles like dårlig. Men, jeg ser at mange her anbefaler å gi barnet en isboks eller plastbolle til å kaste opp i, det praktiserte vi også i flere år. Dessverre skvulpet det ofte utenfor og de gangene oppkastet kom i full fart så sprutet det tilbake på barnet. For et par år siden ble vi tipset om sicsac oppkastposer. De er helt geniale, og vi har ikke brukt noe annet etterpå. De er enkle å spy i og det blir aldri noe søl. Det løser ikke problemet, men det letter i alle fall situasjonen litt. 

Skrevet
6 timer siden, blåbærpike skrev:

Den yngste datteren min blir også reisesyk med oppkast. Vi har prøvd seaband, reisesyketabletter, plaster over navlen, å sitte fremovervendt i forsete (når hun var stor nok til det - med avslått airbag) osv. Nå går hun på barneskolen, og hun blir fremdeles like dårlig. Men, jeg ser at mange her anbefaler å gi barnet en isboks eller plastbolle til å kaste opp i, det praktiserte vi også i flere år. Dessverre skvulpet det ofte utenfor og de gangene oppkastet kom i full fart så sprutet det tilbake på barnet. For et par år siden ble vi tipset om sicsac oppkastposer. De er helt geniale, og vi har ikke brukt noe annet etterpå. De er enkle å spy i og det blir aldri noe søl. Det løser ikke problemet, men det letter i alle fall situasjonen litt. 

Fremovervendt i forsetet skal de ikke være før de er store nok til å sitte der med airbag på! Det er livsfarlig, kun bakovervendt i forsetet!

Men kommentaren din er veldig bra, det er nemlig masse forskning på dette med bilsyke og hvilken retning man sitter i. All forskning viser at det ikke har noe å si. Det som derimot kan ha noe å si er utsyn. Derfor er forsetet med avslått airbag og bakovervendt stol noe som alle burde prøve! 

Anonymkode: 25edf...e2e

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Så bra TS :) ville virkelig forsøkt å skru av airbagen og plassere bilstolen i forsetet. Det er også lurt å klippe hull til seler i en håndklær og ha det i bilstolen. 

Her var det forsetet som hjalp og etterhvert vokste eldste det av seg :) 

Anonymkode: 25edf...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...