Gå til innhold

Dere damer på 35 + Hva slags hudpleie bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid likt å ha god hudpleie for huden min. Brukt litt forskjellige merker. Har hatt perioder med Obagi, kanebo, niume, exuviance, decelor osv.. Nå bruker jeg Elexir som jeg er fornøyd med 😊 Men det er utrolig dyrt å ha en serie med rens, peeling, serum og fukt.. Går noen tusen for å si det sånn. Jeg får faktisk dårlig samvittighet for alle pengene jeg bruker på meg selv og på en annen måte så føler jeg at jeg må investere i huden min om jeg vil beholde den fin. Redd for rynker og aldringstegn. Hva slags hudpleie bruker dere andre kk damer her inne? 😊

Anonymkode: 4e605...c6a

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Den beste investeringa du kan gjere for huda di er å sove nok, ikkje bli solbrend, godt kosthald og å halde deg i form. Det burde du ikkje ha dårleg samvit for. 

Når det er sagt så brukar eg Dermalogica for tida. Eg har ei venninne som arbeider i apotek, så eg får dei til halv pris. Men eg ser ikkje for meg at eg kjem til å halde fram med dette når ho sluttar i april. Eg har ganske tørr hud, og noko av det beste eg har brukt for å ikkje vakne om morgonen med stramt fjes er Argysan pattesalve. No kidding! Det oppdaga eg litt tilfeldig ein gong eg gjekk tom for hudkrem, men hadde med ein slik som eg brukar på leggane. Eg får ikkje finare hud av å bruke Dermalogica, eg merkar inga skilnad, anna enn at pattesalva held huda mjuk gjennom natta, som sagt... Men fordi eg er litt forfengeleg kjem eg sikkert til å byrje å bruke La Roche Posay eller noko slikt når Dermalogica-kjelda mi tørkar ut..

Skrevet

Blir snart 35.. Men begynt å bruke dermaceutic, og de er såpass drøye i bruk at jeg har de veldig lenge. Dyrt, men verdt det. Du må foreksempel ikke bruke rens i samme serie du bruker bare den inneholder det du trenger (salisylsyre El aha syrer? Aco og eucerin etc) . Det viktigste er dagkrem og serum. Og eventuelt kvise punktbehandling.  

Anonymkode: 5d939...e1e

Skrevet

Bruker Klairs. Har prøvd litt forskjellig opp gjennom årene, men nå har jeg endelig funnet noe jeg er fornøyd med.

Anonymkode: fe450...80e

Skrevet

Jeg bruker Pevonia og Medicalia, og har stort fokus på retinol og fukt. Og ikke minst beskyttelse, bruker en god solkrem (akkurat nå Medicalia) hver dag. Kunne ikke vært mer fornøyd. Veldig dyrt, men huden har aldri vært finere.

Anonymkode: 78c6f...2ad

Skrevet

Ts, det kommer til å bli en slitsom tid fremover hvis du er redd rynker 😅

Anonymkode: 68ba2...4fe

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 38 og bruker en uparfyrmert dagkrem fra apoteket med spf. Bruker ikke sminke og soler meg med høy faktor. Har ganske fin hud med noen få smikerynker.

Lyst å sette meg mer inn i hudpleie, og investere i gode produkter, men blir litt overveldet av utvalget og prisene.

Anonymkode: 9719d...b5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 40. Bruker rens, serum og skrubb fra Elizabeth Arden Pro og krem fra Dermalogica. Ikke akkurat budsjettvennlig, men produktene er så drøye og jeg er så fornøyd at jeg koster det på meg.

Anonymkode: f2434...364

Skrevet

Ingen. A-derma sporadisk ved tørr hud. 

Anonymkode: e4e07...53c

Skrevet

Vann. Drikker mye vann. Tidvis decubal og kortison på vintereksempartier. Og seff som nevnt lenger oppe solkrem. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er snart 34 (teller det?) og bruker en kombinasjon av japanske produkter, produkter fra The Ordinary og fra apoteket. Fukt, fukt, fukt er mitt motto. 

Skrevet

Som utgangspunkt bruker jeg en del Dermalogica, som sminkefjerner, rens, dagkrem, nattkrem, øyekrem, og toner, samt noen av maskene deres. En kombinasjon av produkter for normal hud, og age perfect, da siste fortsatt fort blir for fet for meg selv om jeg er 38. 

Jeg er også glad i kremene og peeling fra Aesop, rensemasken til Decleor, og maskene og primeren til Sisley.  Og nattserumet til Kiehls. 

Sentralt for meg er å rense all sminke hver ettermiddag, for dette bruker merket jeg stor forskjell da jeg begynte å bruke clarasonic. Vedrørende clarasonic erfarte jeg raskt at jeg ikke kunne bruke den om morgenen (slik bruksanvisningen sier), da den renset for mye av hudens naturlige fettlag. 

Videre er jeg opptatt av å aldri ha tørr hud. Men samtidig aldri smøre hvis huden ikke er tørr. Man kan gjøre huden avhengig av fukt, og da eldres den raskere. 

Også merker jeg stor forskjell på hva jeg spiser. Sunt fett gjør underverker for huden, særlig om vinteren. 

Dyprens med varmt bad, peeling, rensemaske og så fuktmaske hver Søndag gjør mye for huden. Og ansiktsbehandling hos hudpleier 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 01fae...320

Skrevet

Retinol!!!

Anonymkode: db679...61c

• Liker 1
Skrevet

A-vitaminsyre om kvelden ( Airol på resept). Bruker Shiseido Lx øyekrem og LX dagkrem. Bruker også et aktivt serum under, varierer litt hva jeg kjøper. Ellers så passer jeg på å bruke SPF 50 når jeg ute. Og har begynt med litt botox, har fått en fin linje i panna som er 1 cm lang og det er krise:fnise:

Anonymkode: 97467...2a8

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

A-vitaminsyre om kvelden ( Airol på resept). Bruker Shiseido Lx øyekrem og LX dagkrem. Bruker også et aktivt serum under, varierer litt hva jeg kjøper. Ellers så passer jeg på å bruke SPF 50 når jeg ute. Og har begynt med litt botox, har fått en fin linje i panna som er 1 cm lang og det er krise:fnise:

Anonymkode: 97467...2a8

Får en fortsatt Airol på resept? Synes jeg har lest her inne at den kremen har blitt tatt bort fra felleskatalogen?

Jeg har tidligere brukt tretinoin som jeg har kjøpt svindyrt hos dermalogisk sykepleier, flasser som fy men fikk jevnere hudtone av den.

Tar også Botox som virker gull mot sinterynken.. :)

Skrevet

Jeg bruker litt blanding. Har Decleor dagkrem, Matis rens og en peeling fra apoteket. 

Jeg har fet hud, så er ikke redd for rynker. Har ikke en smilerynke engang. Men jeg er nøye med å bruke solkrem og oppholder meg ikke i evigheter i sola heller. 

Anonymkode: b0f13...1ef

Skrevet

Selve rensen trenger ikke å være av dyrt merke. Bruker selv en mild skumrens fra apoteket som funker veldig bra.

Så bruker jeg serum og fuktighetskrem fra obagi. Syre peeling fra Elixir (pads).

Skrevet

Jeg er 36, bruker Filorga dag og natt krem.

Anonymkode: d00f7...324

Skrevet

Det varierer. Jeg bruker mest produkter fra REN og La Roche Posay, men også noen produkter for tørr hud fra sørkoreanske merker. Er 40 og har fått en del rynker de siste årene, men det handler nok mer om kosthold, stressnivå og ikke minst hydtype. Jeg har veldig tørr og sensitiv hud (den typen som ga meg tørre flekker i tenårene mens de andre slet med kviser) med tendenser til eksem og jeg får også veldig lett utslett. Har slitt med å finne riktig krem som gir god fukt og som jeg ikke reagerer på. Jeg opplever også at produkter som funker fjell ei stund plutselig gir meg utslett og/eller eksem.

Jeg tenker at det er bare å ta så godt vare på seg selv innvendig og utvendig som man klarer, og så må man tåle at man får rynker. De fleste over 30-35 har rynker i større eller mindre grad (noen bare fine linjer). Og før noen går i fistel og protesterer vilt så finnes det også noen heldige folk i den alderen som er tilnærmet rynkefri, men det finnes også folk under 30 som har rynker.

Anonymkode: 1c80b...3c6

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 35, og bruker hudpleie fra Emergin C. Bruker rens, serum, krem, øyeserum og øyekrem, samt peeling og maske en gang i blant. Syns produktene holder lenge, og at det da ikke blir så dyrt, selv om det koster en del i innkjøp. Har ikke spesielle problemer med tørr hud, snarere heller at huden blir litt blank utover dagen, samtidig som jeg vet av erfaring at jeg kan få urenheter hvis jeg ikke er flink med fuktighetskrem, antakelig fordi huden overkompenserer hvis den begynner å bli tørr. Bruker mineralsminke, og er nøye med solkrem om sommeren (ikke bare for å ta vare på huden, men også fordi jeg frykter flere pigmentflekker etter at jeg gikk en i tinningen for mange år siden, noe jeg syns var litt tidlig). Jeg er for øvrig ikke redd for rynker, og jeg kommer ikke til å begynne med Botox e.l, men lever generelt sunt for helsas skyld, og det syns muligens også på huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...