Gå til innhold

miljøvennlig treningstøy, finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett det er på tide å kjøpe litt nytt trenigstøy til innebruk.  Finnes det noe treningstøy som er miljøvennlig? Har til nå bare brukt vanlig svarte tights ( kjøpt på lindex) i bommull og bommull t-skjorter. Problemet med de tightsene er at de slites så fort mellom lårene, blir hull og jeg er ikke den ivrigste med stoppenåla. Finnes det noe teknisk tøy som er miljøvennlig? 

Ute nå på vinteren bruker jeg ull med vindtett trenigsbukse og jakke over.  Det fungerer veldig greit til mitt bruk og jeg kommer til å fortsette med det. 

Anonymkode: ccda8...730

• Liker 1
Skrevet

Det finnes nok lite av det. Men om du kjøper av god kvalitet, som varer lenger, så er de mer miljøvennlige enn de som ikke varer like lenge, og som slipper mer fibre i hver vask. 

Anonymkode: 43a1a...341

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har innsett det er på tide å kjøpe litt nytt trenigstøy til innebruk.  Finnes det noe treningstøy som er miljøvennlig? Har til nå bare brukt vanlig svarte tights ( kjøpt på lindex) i bommull og bommull t-skjorter. Problemet med de tightsene er at de slites så fort mellom lårene, blir hull og jeg er ikke den ivrigste med stoppenåla. Finnes det noe teknisk tøy som er miljøvennlig? 

Ute nå på vinteren bruker jeg ull med vindtett trenigsbukse og jakke over.  Det fungerer veldig greit til mitt bruk og jeg kommer til å fortsette med det. 

Anonymkode: ccda8...730

Teknisk tøy består av plaststoffer og kan aldri bli miljøvennlig. Hver gang man vasker det og under bruk slites det av mikroskopiske biter, og forskere estimerer at 80%  av mikroplasten i havet kommer fra klær. :(

Jeg kjøper økologisk bomull eller bambus, funker helt fint til trening. :)

Anonymkode: 61d0c...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...