AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Jeg tenker da bygd vs. by. Bor i en større by og tenker på å flytte for å enklere få en relevant jobb. Tenker det er litt tosidig. I større byer er det flere jobber som utlyses, men flere kompetente søkere. I bygder og på mindre tettsteder er det vel færre utlysninger, men det trenger vel ikke bety at det er færre søkere når det først lyses ut noe bra? Hva er din erfaring? Anonymkode: f5988...80d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Det kommer helt an på hvilken bransje du tenker på. Alle steder trenger lærere, leger, frisører, osv. Men langt fra alle steder trenger revisorer, it-utviklere, kjemikere, astrofysikere, osv. Søsteren min er veterinær, spesialisert innen stordyr. For henne er det helt klart bedre arbeidsmarked på "landet", hvor det faktisk er gårder, enn i en storby hvor det ikke er det. Jeg er fysiker, og for meg er arbeidsmarkedet helt klart bedre i byer. Anonymkode: 02e23...05b
Ginavn Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Det jeg tenker angående bygda er at mange jobber omtrent går i arv, og det blir vanskelig på den måten. Samtidig kommer det vel også an på hva du har utdannelse som, som AB over skriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå