AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Er nå i pp 18. Det gikk ikke denne gangen heller, så kan vel skrive pp 19 forsåvidt. Etter 6 pp blei jeg gravid. Desvverre endte dette i hasteoperasjon og fjerning av en eggleder pga exu. Etter dette blir jeg ikke gravid.. kan det være exuen sin feil? Noen her som har blitt gravide etter exu og fjerning av eggleder? Anonymkode: 3a49d...6a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Det er vanskeligere å bli gravid med én eggstokk, enn to, men hvor mye vanskeligere avhenger av hvor mye den gjenværende eggstokken klarer kompensere og hvor bra den er. Ville tatt en tur til legen, du har prøvd oppi mot ett år uansett. De kan ta blodprøver for å sjekke om hormoner indikerer at du har eggløsning og du kan også ta UL litt før estimert eggløsning for å sjekke størrelse/modning på egg. Bruker du eggløsningstester? Evt. Slår de ut? Anonymkode: 25fe9...1a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Har brukt eltester nesten hele pp, men sluttet for ca to pp siden. Var redd de gjorde meg enda mer stresset.. de slo alltid ut positive CD 15 og 16, så i følge testene har jeg jo eggløsning 😬 TS Anonymkode: 3a49d...6a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Forresten : jeg fjernet eggleder, ikke eggstokk 😊 TS Anonymkode: 3a49d...6a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Om den andre egglederen er tett, så vil du jo ikke bli gravid på den naturlige måten. Og noen ganger så er den ene eggstokken mer dominerende enn den andre, og hvis det er den som du har fjernet egglederen til, så kan det også gi problemer. Gå til legen, du har prøvd lenge nok til det. Og du har jo faktisk en grunn i tillegg. Anonymkode: 29bce...b3b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har brukt eltester nesten hele pp, men sluttet for ca to pp siden. Var redd de gjorde meg enda mer stresset.. de slo alltid ut positive CD 15 og 16, så i følge testene har jeg jo eggløsning 😬 TS Anonymkode: 3a49d...6a7 Men det er jo bra da! Egglederen du har igjen skal i prinsippet kunne ta egg fra begge eggstokker sånn at det ikke har så mye å si. Men ville bedt om fertilitetsutredning nå. Du har prøvd et år og det kan jo være noe.. Anonymkode: 25fe9...1a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om den andre egglederen er tett, så vil du jo ikke bli gravid på den naturlige måten. Og noen ganger så er den ene eggstokken mer dominerende enn den andre, og hvis det er den som du har fjernet egglederen til, så kan det også gi problemer. Gå til legen, du har prøvd lenge nok til det. Og du har jo faktisk en grunn i tillegg. Anonymkode: 29bce...b3b Under operasjonen sjekket de den andre eggleder også. Den var i følge lege/epikrise helt normal og jeg skulle ikke ha problemer med å bli gravid igjen. Er derfor redd jeg ikke blir tatt seriøst nok .. men har alltids privat gynekolog og lege som kan hjelpe meg😊 TS Anonymkode: 3a49d...6a7
Rosmerta Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har brukt eltester nesten hele pp, men sluttet for ca to pp siden. Var redd de gjorde meg enda mer stresset.. de slo alltid ut positive CD 15 og 16, så i følge testene har jeg jo eggløsning 😬 TS Anonymkode: 3a49d...6a7 Ikke for å skremme deg eller noe, men jeg slo ut på EL-tester selv om jeg ikke hadde det. Så jeg ville tatt em tur til legen for å få tatt blodprøver av hormonverdiene dine og begynt utredning for barnløshet. Jo før, jo bedre, egentlig, ingen vits i å vente med det. Lykke til med videre prøving :-) 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, Rosmerta skrev: Ikke for å skremme deg eller noe, men jeg slo ut på EL-tester selv om jeg ikke hadde det. Så jeg ville tatt em tur til legen for å få tatt blodprøver av hormonverdiene dine og begynt utredning for barnløshet. Jo før, jo bedre, egentlig, ingen vits i å vente med det. Lykke til med videre prøving :-) Blir ikke skremt, bare glad for erfaringer og tips skla skaffe meg legetime nå. Men hvordan blir det med blodprøver for å sjekke hormonverrdier under mensen? Må jeg vente til mensen er over? Anonymkode: 3a49d...6a7
Rosmerta Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke skremt, bare glad for erfaringer og tips skla skaffe meg legetime nå. Men hvordan blir det med blodprøver for å sjekke hormonverrdier under mensen? Må jeg vente til mensen er over? Anonymkode: 3a49d...6a7 Hvis det blir full utredning, så tar du en blodprøve tidlig i syklusen og en blodprøve sent i syklus for å sjekke litt ulike hormoner. Da vil du få svar på om du har EL eller ikke. Masse lykke til 😊❤️
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Jeg hadde exu der eggleder sprakk å jeg mista over 1 liter blod. Hasteopperert, blodoverføring og fjærning av eggleder. Ble gravid i pp3 når vi etter noen år bestemte oss for å prøve igjen. Dette endte i MA i uke 13 MEN! Så ble jeg gravid måneden etter MA, rakk ikke å få mensen en gang før spiren satt. Nå har jeg en 1-åring som traver rundt på gulvet hær hjemme ❤️ Jeg fikk beskjed om at vi kom til å slite med å bli gravid siden den andre eggledern min ikke var 100%. Men som du ser så ble jeg gravid fort to ganger etter exu Dette går bra! Lettere sagt enn gjort: men prøv å slappe av så godt du kan, ta vare på deg selv, kast eggløsningstestene (du vet jo nå at du har eggløsning) å ha masse sex! Jeg har stoor tro på at det blir din tur nå snart! lykke til ❤️ Anonymkode: 444d6...12e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde exu der eggleder sprakk å jeg mista over 1 liter blod. Hasteopperert, blodoverføring og fjærning av eggleder. Ble gravid i pp3 når vi etter noen år bestemte oss for å prøve igjen. Dette endte i MA i uke 13 MEN! Så ble jeg gravid måneden etter MA, rakk ikke å få mensen en gang før spiren satt. Nå har jeg en 1-åring som traver rundt på gulvet hær hjemme ❤️ Jeg fikk beskjed om at vi kom til å slite med å bli gravid siden den andre eggledern min ikke var 100%. Men som du ser så ble jeg gravid fort to ganger etter exu Dette går bra! Lettere sagt enn gjort: men prøv å slappe av så godt du kan, ta vare på deg selv, kast eggløsningstestene (du vet jo nå at du har eggløsning) å ha masse sex! Jeg har stoor tro på at det blir din tur nå snart! lykke til ❤️ Anonymkode: 444d6...12e Historien din om exu er ganske lik min 😩 Takk for at du deler, og takk for gode ord❤️ Anonymkode: 3a49d...6a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå