Gå til innhold

Vurderer trekant, usikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i noen år, og vi er ganske seriøse. 

Han har ymtet frampå at han er litt tent ved tanken på trekant. Jeg sa vel noe sånt som at ihvertfall akkurat da var det nok med oss to (husker ikke helt hvordan jeg sa det, men det var ikke noen blank avvisning tror jeg). 

Ingen av oss har hatt trekant før. Han er mindre seksuelt erfaren enn meg, men vi har eksperimentert en del i forholdet. Jeg tenker iblant at jeg har lyst til å komme ham i møte, ved å kanskje gjøre det. Han har fortalt litt om sine fantasier rundt det, han sier at i begynnelsen var han overveldet av vårt forhold, så da tenkte han ikke på det, selv om jeg har "opplevd" mer enn ham og kanskje kunne vært åpen for det. Men at han, etter å ha eksperimentert mer med meg på andre ting, begynte å få lyst til å teste det ut. Jeg synes generelt det er sexy når det er noe han vil prøve. Men det er litt skrekkblandet fryd ved tanken på det. Jeg vet ikke helt om han tenkte seg oss og en annen dame, eller en annen mann, eller om han er åpen på kjønn. Jeg vet ikke om det skulle være kjente eller om han tenker at vi skulle sjekket opp noen på nett eller klubb. Jeg har tidligere kysset andre mens jeg var i forhold (altså fikk lov til det) foran en kjæreste, det var folk vi kjente og det var fint, men ble litt rart. Jeg vet at kjæresten er litt sjalu over at enkelte venner av ham er tiltrukket av meg, så jeg vet ikke om det er så lurt å velge venner. Men om det er fremmede, så er det jo folk vi ikke vet noe om. 

Jeg tenker at selv om han fantaserer om dette, så er det ikke sikkert at han vil like det så godt om det skjer. Eller kanskje han vil like det godt, og at det vil forandre ting. Kanskje blir det rart for meg å se ham med andre, eller han synes det er rart å se andre med meg. Kanskje han ikke vil respektere meg etterpå. Et lite sjansespill.

Jeg er litt tent ved tanken på ham med andre, eller at han skal se meg med andre. Og kanskje gjøre noe sex "sammen" med en annen person. Samtidig vet jeg ikke om jeg vil. Jeg pleide ikke ha one night stand som singel, selv om jeg kan bli tent på folk lett, jeg vet ikke om det blir annerledes om vi er et par. Jeg klarer nok å gjennomføre, for jeg er ikke særlig sjenert. Men om det funker greit, blir jo spørsmålet om vi skal prøve det igjen. Og i så fall, med samme eller en ny? Utnytter vi andre hvis vi dropper dem etter en gang, eller motsatt hvis vi har den samme og det kan oppstå følelser? Det blir mange nye ting å tenker gjennom.

Uansett tenker jeg at vi gjerne bør snakke litt mer sammen om ikke bare ting vi skal gjøre, men også litt sånn hva vi tenner på oppi hodet. Det vil jeg jo gjerne vite mer om, om han, uansett hva vi skal gjøre. Jeg er vant til å diskutere fantasier mye med kjærester, men det har vi ikke gjort så mye hittil, det har vært mer hint om ting vi kunne prøve. Jeg merker at jeg savner det å kunne snakke mer fritt om fantasier. Og han tok vel et slags initiativ til det, siden han nevnte det om trekant for noen måneder siden. Jeg burde kanskje bare være ærlig og si at tanken tenner meg, men at jeg ikke vet om jeg vil gjøre det.

Hvis du og kjæresten vurderte trekant sammen, hva gjorde dere? Noen tips? 

Anonymkode: e20a2...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hvorfor kan ikke dere som par bare holde dere til hverandre, hvorfor må dere absolutt blande inn andre i deres parforhold ?

Anonymkode: a9ad6...103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at kjæresten er litt sjalu over at enkelte venner av ham er tiltrukket av meg, så jeg vet ikke om det er så lurt å velge venner. Men om det er fremmede, så er det jo folk vi ikke vet noe om. 

Er han bare sjalu når det er venner av ham, eller generelt når du får oppmerksomhet fra menn? 

Jeg vil egentlig bare be deg om å roe ned tankene her nå, han har nevnt for deg én gang for noen måneder siden at han tenkte på det. Ta heller denne praten med han, hvordan dere tenker om alt sammen. Det er jo ikke sikkert han har tenkt så nøye på det som det du har her. Trekant når man er i forhold kan fort gå galt, derfor er det veldig viktig å prate godt og være helt åpne og ærlige om tanker og følelser rundt det (positive og negative). Det blir noe annet å ta et annet menneske inn i senga, enn det er å eksperimentere med leketøy for eksempel. 

Uansett vil jeg ikke anbefale deg å gjøre dette om du føler deg usikker på noen måte.

Anonymkode: aa2ed...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kommunikasjon nøkkelen. Dere må ville det begge to, og ikke at den ene gjør den andre en "tjeneste" fordi den ene har en fantasi. Om dere bestemmer dere for å gjøre dette, snakk om absolutt alt om kan og ikke kan hende. Hvilke grenser dere har.

Gjerne ha en "safe" ord også som betyr at nok er nok, at dere ikke vil mer.

Av egen erfaring så skulle jeg sagt at dere ikke burde blande inn noen dere kjenner fra før av, men det er som sagt min erfaring.

Jeg er i et åpent forhold, så er det noe mer du lurer på, så er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Min partner og jeg er på omtrent samme sted som dere, og gjør grovt sett de samme vurderingene. Begge tenner på det, og tar fantasiene med oss inn i sexen.

Samtidig er vi årvåkne på at å prøve it dette vil bevege forholdet vårt. Vi skynder oss derfor sakte uten å beslutte om dette skal skje, samtidig som vi nyter den seksuelle energien som fantasiene gir oss.

Vi er begge voksne og har et veldig forpliktende forhold, samtidig som vi er seksuelt aktive og utadvendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...