Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget tror dere nok er trolling, men utrolig nok så er det sant.

Jeg har ei ordentlig god venninne som jeg ble kjent med gjennom studier for 1,5 år siden.

Vi har begge samboere, og hun har to herlige barn sammen med sin :) 

Jeg ble invitert på middag i går, hjemme hos henne og familien hennes. Samboer er på fotballtur med sin far i England, så det var koselig å bli bedt når jeg satt ei helg alene. Jeg så for meg oss fem, meg, bestevenninna mi, samboeren og deres to barn. Men nei, her var nesten hele slekta! Jaja tenkte jeg, hyggelig å bli bedt da, så får jeg bli kjent med familien hennes også.

Jeg gikk inn i stua, og de andre var allerede kommet. Jeg håndhilset med ei dame som var min venninnes tante, og presenterte meg selv: «Grete, hyggelig!» 

Da kom det høyt fra min venninnes bror, en voksen mann på snart 40 år «Grete, har du drete?» han nesten sang det, som en slags opera.

og ALLE lo. Pekte på meg og lo, og en sa til og med at han syns synd i meg da navnet mitt rimte på å drite. Jeg prøvde å tvinge frem et smil og late som jeg lo litt.

Jeg var ganske taus under middagen, jeg var litt forbauset, var dette virkelig morsomt? Kanskje jeg er prippen,men ville dere syntes det var så hysterisk morsomt?

Anonymkode: 34607...843

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en lite høytidelig gjeng, som sikkert er vant til å tulle på den måten med hverandre. Når det er sagt, synes jeg det blir litt rart å spøke sånn med et fremmed menneske. 

• Liker 14
Skrevet
8 minutter siden, nordlending skrev:

Høres ut som en lite høytidelig gjeng, som sikkert er vant til å tulle på den måten med hverandre. Når det er sagt, synes jeg det blir litt rart å spøke sånn med et fremmed menneske. 

Du har nok rett, så jeg lagde ikke noe sak ut av det. Prøvde å smile litt, men håper jeg ikke ble sett på som veldig prippen. 

Syntes det bare var en sprø ting å si.

TS

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde jeg også reagert på. En ting er å spøke med gode venner og som man vet tåler det, men det burde unngås med en vilt fremmed som nylig spaserte inn i rommet. Spesielt med noe så personlig som navn. 

Kan legge til at jeg kjenner en som heter Grete, og aldri har hennes navn fått meg til å tenke på "drete".

Høres ut som lav sosial intelligens, spør du meg. 

Anonymkode: b86a4...5fc

• Liker 9
Skrevet

Virker som se inkluderte deg inn i varmen med en gang og din venninne har tydeligvis fortalt hvor gode venner dere er. Enig i at det var litt teit,men 

Anonymkode: 2dc15...d40

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du er prippen og tar deg selv alt for høytidelig, ja. Det var da en helt uskyldig spøk? Farfaren min hadde kunnet dra akkurat den samme, han er en sånn som alltid skal vitse med navnene til folk (christian christian, ta i han og rist i han.... kom deg avgårde, kåre. Mener du alvor, halvor?, osv). Jeg ser ikke helt at det var noe å bli snurt for. 

Anonymkode: 7055c...246

• Liker 1
Gjest Terence
Skrevet

Men, du Grete...

...har du drete?

Skrevet

Jeg kommer selv fra en lite selvhøytidelig familie, og fleipen sitter veldig ofte løst. Likevel synes jeg det er en rar ting å si til noen man ikke kjenner, og hadde selv reagert som ts. Kunne ha skjønt at noen ville løsne på stemningen en god stund etter man hadde hilst og gjesten "kommet litt inn" i gjengen, men igjen; fremdeles en rar ting å si når man akkurat har hilst på noen. Forøvrig en litt vel barnslig kommentar, hadde forventet å høre sånn fra en åtteåring, men ikke en voksen ;) 

Anonymkode: 53437...433

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn i stua, og de andre var allerede kommet. Jeg håndhilset med ei dame som var min venninnes tante, og presenterte meg selv: «Grete, hyggelig!» 

Da kom det høyt fra min venninnes bror, en voksen mann på snart 40 år «Grete, har du drete?» han nesten sang det, som en slags opera.

og ALLE lo. Pekte på meg og lo, og en sa til og med at han syns synd i meg da navnet mitt rimte på å drite. Jeg prøvde å tvinge frem et smil og late som jeg lo litt.

Jeg var ganske taus under middagen, jeg var litt forbauset, var dette virkelig morsomt? Kanskje jeg er prippen,men ville dere syntes det var så hysterisk morsomt?

Jeg heter Grethe, og får høre slikt hele tiden.
Første gangene klarte jeg å å snile og le sammen med de andre, men når du har hørt det 100 + ganger, er det ikke like morsomt lenger.
Sist gang plumpet jeg ut med "Ja, har ikke du?  Stakkars, det må være vondt å være så forstoppet!", og det satte stopper for den latteren.  Hele selskapet ble skikkelig brydd, men heldigvis løsnet det etterhvert.

Jeg har en drøss selvinroni, men liker ikke de som må gjøre seg morsomme på andres bekostning, spesielt ikke når jeg har hørt samme "vitsen" minst hundre ganger før.

Anonymkode: ac561...e39

• Liker 2
Gjest Rosemoren
Skrevet

"Anne" får samme kommentar:"hei Anne, har du fått drite nå?" (Jfr Anne på landet tissa i spannet. Spannet var for lite, Anne måtte drite".

Barnslig humor, og jeg har ikke hørt en eneste person som synes det er morsomt at navnet ble vitset med.  Mest sannsynlig fordi man har hørt det samme tusen ganger før.

Jegsynes det er greit å si i fra, eller i det minste vise at dette er en humor du ikke setter pris på.

Skrevet

Man skal liksom tåle alt, hvis ikke er man prippen og tar seg selv for høytidelig. Nei, noen ting spøker man ikke med. Nei, bæsj- og tiss-humor er ikke morsomt når man er voksen. Nei, man gjør ikke narr av navnet til noen, og spesielt ikke hvis man ikke kjenner dem. 

Dette er, eller burde være, barnelærdom.

• Liker 5
Gjest Rosemoren
Skrevet
1 minutt siden, Harlekin skrev:

Man skal liksom tåle alt, hvis ikke er man prippen og tar seg selv for høytidelig. Nei, noen ting spøker man ikke med. Nei, bæsj- og tiss-humor er ikke morsomt når man er voksen. Nei, man gjør ikke narr av navnet til noen, og spesielt ikke hvis man ikke kjenner dem. 

Dette er, eller burde være, barnelærdom.

Enig. 

Men det ironiske er at vitsemakeren aldri ler hvis vitsen blir snudd rundt, og rammer han/henne selv.

Skrevet
5 timer siden, Terence skrev:

Men, du Grete...

...har du drete?

Hehe! Ja det har nok skjedd noen ganger 😅

ts

Gjest Terence
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe! Ja det har nok skjedd noen ganger 😅

ts

Der har du det! Det var det du skulle svart i selskapet også, så hadde det bare vært god stemning :laugh:

Skrevet

Nå måtte jeg le :P Men nei, jeg synes ikke det er akseptabelt når man ikke kjenner hverandre. Jeg ville kanskje ikke reagert så kraftig da, han mente sikkert ikke noe vondt med det. :fnise: 

Anonymkode: 3f048...d6b

Skrevet

Hadde aldri akseptert at noen hadde gjort seg morsom på min bekostning. Han hadde gitt han et iskaldt blikk og sagt at jeg ikke visste ay barnehagebarn fikk lov til å være så sent oppe

Anonymkode: 639dd...03e

Skrevet
På 22.1.2018 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett, så jeg lagde ikke noe sak ut av det. Prøvde å smile litt, men håper jeg ikke ble sett på som veldig prippen. 

Syntes det bare var en sprø ting å si.

TS

De har to barn, humoren blir litt rar da..

Anonymkode: 24e6b...035

Skrevet
På 22.1.2018 den 0.51, AnonymBruker skrev:

:hoho: Skulle likt å se denne situasjonen. "Som en slags opera."

Skrevet

Det var iallfall veldig morsomt å lese det! Du skriver godt! 

Anonymkode: ac44d...de4

Gjest N-Nøff
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å snakke om bæsj i familieselskaper. 

Heller ikke med fullstendig fremmede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...