Gå til innhold

Stavmikser til baking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er student og veldig glad i å bake. Da jeg har flyttet har jeg ikke min kjøkkenmaskin med meg, men lurer på å investere i en stavmikser i stedet. Lurer på om noen har erfaring med dette og da spesielt å bruke stavmikser i deig? 

Anonymkode: 5f14d...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en sånn stavmikser som har alt i en. Jeg har en slik og det er alt jeg trenger. Brukes til matlaging, baking, etc...

Anonymkode: 6317b...3b2

Skrevet

Nei nei og atter nei.  Kjøp en brukt kjøkken maskin på Finn. 

Eventuelt kjøp en billig på tilbud, har selv en med kun 500w å den kan jeg baker så det suser,  kostet 700kr

Anonymkode: 5001f...ecc

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er student og veldig glad i å bake. Da jeg har flyttet har jeg ikke min kjøkkenmaskin med meg, men lurer på å investere i en stavmikser i stedet. Lurer på om noen har erfaring med dette og da spesielt å bruke stavmikser i deig? 

Anonymkode: 5f14d...283

Stavmixer kan ikke brukes til baking. Den skjærer det den kommer i kontakt med den mixer det ikke. 

En mixmaster med kraftig motor kan brukes til lette deiger men ikke til brød eller boller. Det enkelste du gjør er nok å ta med deg kjøkkenmaskinen eller få tak i en ny. Stavmixer med alt i ett vil være for svak motor på til at vispen kan brukes uten straks å bli ødelagt til baking. 

Anonymkode: bd59a...d74

Skrevet

Deig må du kna for hånd. En stavmikser med flere deler (visp, food processor) osv fungerer til lette oppgaver som å knuse kjeks, røre bær, eggedosis, supper osv men ikke til bolle- eller brøddeig. Jeg har en med ekstra kraftig motor men smørkrem ble likevel for tungt... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...