Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Jeg bruker paralgin forte i en periode nå. kan dette forårsake overvekt? Noen som har erfaring eller bare vet? syns jeg har gått opp, enten er det vann er fett.
*Lene* Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Du legger garantert ikke på deg av Pillene.. Enten er det andre ting du legger på deg av, eller det er vann!
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Du legger garantert ikke på deg av Pillene.. Enten er det andre ting du legger på deg av, eller det er vann! men jeg får ekstremt hard mage av disse. da må det vel være vann da. kanskje pillene binder vann
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Man kan nok legge på seg av det ja. Man blir jo litt sløv av disse pillene og holder seg da mer i ro. I tillegg så går forbrenningen tregere.
Gjest Nin@ Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Hvis Paralgin Forte forårsaket overvekt, ville jo det i enda større grad gjelde sterkere opiat-preparater som morfin o.l. Har aldri hørt om noen sammenheng der. Det skal heller ikke være noen sammenheng mellom forstoppelse og det å legge på seg. Prøv å se om det kan være andre ting, f.eks. endringer i dagliglivet som spiller inn på mengden bevgelse o.l. Kanskje smertene som gjør at du trenger paralgin forte også fører til at du beveger deg mindre?
*Lene* Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 men jeg får ekstremt hard mage av disse. da må det vel være vann da. kanskje pillene binder vann Det kan godt være de gjør. Les på vedlegget som følger med pillene! Der står eventuelle kjente bivirkninger!
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Jeg tar opp mot 5 stk pr dag mot mine smerter. Merkelig at dette skal være så "sundt" da. Jeg beveger meg like mye som før og spiser det samme. Jeg går mye sjeldnere på do blandt annet.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #8 Skrevet 8. februar 2005 vel jeg leste dette i felleskatalogen: Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, forstoppelse. Øvrige: Tretthet. Mindre hyppige: Lever: Galleveisdyskinesi hos spesielt disponerte. Sjeldne (<1/1000): Blod: Trombocytopeni, leukopeni, hemolytisk anemi. Hud: Eksantem. Lever: Leverpåvirkning. Øvrige: Allergisk reaksjon. og siden jeg har en treg avføring regner jeg med at det er der problemet ligger. sørens møkka piller. dette er jo gift :evil:
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #9 Skrevet 8. februar 2005 Du legger jo ikke på deg av å ha treg mage, da.... Mot treg mage: spis mer fiber, drikk masse vann, siden fiber binder væske i tarmen, og vær fysisk aktiv, i den grad kroppen din takler det.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #10 Skrevet 8. februar 2005 Paralgin forte gjør en sløv...en beveger seg mindre, får forstoppelse, og ja jeg tror de kan gjøre deg fet...men de skal vel egentlig ikke gjøre det..Likevel tror jeg du blir fet og oppblåst av å bruke dem...bare føler det på meg....vet det ikke står som bibvirkninger, men jeg tror de forårsaker overvekt likevel...
ashera Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 Det er vel sånn at når du har så mye smerter at du må ta 5 paralgin daglig, vil vel smertene i seg selv gjøre deg mindre aktiv? Og lav aktivitet er jo noe som kan føre til vektoppgang?
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 Paralgin forte gjør en sløv...en beveger seg mindre' date=' får forstoppelse, og ja jeg tror de kan gjøre deg fet...men de skal vel egentlig ikke gjøre det..Likevel tror jeg du blir fet og oppblåst av å bruke dem...bare føler det på meg....vet det ikke står som bibvirkninger, men jeg tror de forårsaker overvekt likevel...[/quote']* enig med deg. man ser jo på folk som bruker mye beroliggende eller p.f. De er skikkelig oppblåste. 5 paralgin er veldig mye også. du burde snakke med legen din. kanskje han kan gjøre noe med vekt/oppblåstheten?
Gjest Daniella_ Skrevet 8. februar 2005 #13 Skrevet 8. februar 2005 Moren min bruker paralgin forte i perioder pga migrene. Da klager hun ofte på forstoppelse og vektøkning. Så det kan godt hende det du sier stemmer.
Gjest gjest nå Skrevet 8. februar 2005 #14 Skrevet 8. februar 2005 Ja, man får desidert hard og eller forstoppet mage av Paralgin Forte!
Gjest meya84 Skrevet 9. februar 2005 #15 Skrevet 9. februar 2005 hm... jeg har brukt en del pinex forte det siste året, men jeg har heller gått ned! Jeg får aldri følelsen av å være sulten når jeg bruker dem... Dessuten blir man jo litt småkvalm også.. Konklusjonen må være at jeg tviler på at du legger på deg av pillene i seg selv...
Gjest Daniella_ Skrevet 10. februar 2005 #16 Skrevet 10. februar 2005 hm... jeg har brukt en del pinex forte det siste året, men jeg har heller gått ned! Jeg får aldri følelsen av å være sulten når jeg bruker dem... Dessuten blir man jo litt småkvalm også.. Konklusjonen må være at jeg tviler på at du legger på deg av pillene i seg selv... Men når man får forstoppelse av dem så kan det jo samles en del vann. Sikkert ikke fett hun har lagt på seg, men vann.
Gjest hvemhvahvor Skrevet 11. februar 2005 #18 Skrevet 11. februar 2005 Har brukt en del pinex/paralgin forte siste to årene i perioder og har lagt merke til det du sier. Det er vann jeg har samlet, og det forsvinner ca 7 dager etter at jeg slutter på pillene. I tillegg blir jeg litt mer sulten på usunn mat, kan sikkert være fordi jeg ikke er i like stor aktivitet som vanlig. Men senest 14 dager etter avsluttet kur er vekten tilbake til normalen.
Gjest Lizbet i.i Skrevet 11. februar 2005 #19 Skrevet 11. februar 2005 Alle får forstoppelse av paralgin/pinex forte. Og det må som regel sterkere ting enn fiber mm til for å komme på do mens du spiser disse tablettene. Høres rart ut at man legger på seg av dem. Tviler på at det er tilfellet.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2005 #20 Skrevet 11. februar 2005 HØR på folk her som sitter å forsvarer sitt paralgin forbruk. Spiser man så mye som trådtstarter gjør så er det ikke rart hun legger på seg! Det binder vann!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå