Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og så har du valgt å bosette seg der med han si  nabo? Utrolig uansvarlig av deg nå når du venter barn.

Anonymkode: 781ea...e03

Jeg bodde her først. Jeg eier og han leier.

Anonymkode: 64766...a4a

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannehater fordi jeg synes menn som truer (gravide) kvinner er små og patetiske?! Føler du deg truffet?

Anonymkode: b3acd...77c

nei det var ironi, fordi kvinner kaller alt mulig her inne for kvinnehater, til å med å si at kvinner er fysisk underlegen menn biologisk så er man en kvinnehater. det var ironi bitch, take it ezy

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så har du valgt å bosette seg der med han si  nabo? Utrolig uansvarlig av deg nå når du venter barn.

Mener du da at nå mens jeg går gravid, etter masse oppussing, så må jeg selge huset mitt og flytte fordi han flyttet inn som leieboer i nabohuset for et par måneder siden? Pga hendelser i barndommen? 

Man vil jo gjerne tro at folk har bedret seg og forandret seg. Jeg så i dag at han har like ustabilt sinne ennå. 

Men kan ikke jeg bo i huset mitt da og er uansvarlig som bor her nå? Det hørtes ut som en merkelig tankegang du.

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Han fortalte at han har en adhd diagnose og at han var under utredning for schizofreni, den sidte diagnosen gikk de tilbake fra. Han har i lange perioder hørt stemmer og hatt psykoser, men denne kunne også forklares med langtidsbruk av amfetamin, kokain og speed. Så røyker/røyka han hasj lenge. Han har ofte mye angst og depresjoner.

Jeg har kjent han hele livet og har blitt banket opp av han både som barn og tenåring. Ved en anledning var det så ille at det ble dokumentert blåmerker ved halsen til et annet barn som måtte på sykehuset etter han hadde vært på ferde.

Hva i helv...? Vet du hva, ikke snakk med  han, og si at du ringer politiet om han nærmer seg deg, dette går jo ikke an! Hvaslags hund har du?

Anonymkode: f3672...18b

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i helv...? Vet du hva, ikke snakk med  han, og si at du ringer politiet om han nærmer seg deg, dette går jo ikke an! Hvaslags hund har du?

Anonymkode: f3672...18b

En selskapshund som elsker folk. Ikke veldig skummel med andre ord. 

Hvis han kommer på døren min i morgen av en eller annen grunn (eller andre dager) så holder jeg døren lukket bare. Og eventuelt ringer politiet.

Jeg og hunden får holde oss i hundegården i morgen så får samboer ta en lengre tur da han kommer hjem fra jobb. Vi skal ikke gå noe særlig tur i morgen kjenner jeg. Nesten redd for å være i min egen hage kjenner jeg.

En ting er at han var mye sint som barn og ikke greide å styre seg. Men som stor og voksen mann så blir jeg kjempe redd.

Skrevet

Trusler er jo en anmeldelse grunn, og med tanke på at han er kjent i fra politiet fra før av, kommer de til å høre og tro på deg om du velger å anmelde fyren. Tidligere hendelser forsterker bevisets stilling. Du skal iallefall ikke gå å føle deg redd i ditt eget nabolag.

Anonymkode: e5c56...f1f

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trusler er jo en anmeldelse grunn, og med tanke på at han er kjent i fra politiet fra før av, kommer de til å høre og tro på deg om du velger å anmelde fyren. Tidligere hendelser forsterker bevisets stilling. Du skal iallefall ikke gå å føle deg redd i ditt eget nabolag.

Anonymkode: e5c56...f1f

Null søvn i natt pga redsel. Aldri hatt det slik før! Har sjekket åpningstider hos politiet så jeg ringer nok så fort de åpner for det i morgen. Så kan jeg i hvert fall spørre hva man gjør. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Null søvn i natt pga redsel. Aldri hatt det slik før! Har sjekket åpningstider hos politiet så jeg ringer nok så fort de åpner for det i morgen. Så kan jeg i hvert fall spørre hva man gjør. 

Hvis haan bare leier så tar du en telefon til utleieren og får han ut. Er lov å være litt løsningsorientert.

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, pewdiepie skrev:

nei det er ikke noe å gjøre med da han fysisk ikke har gjort deg en dritt. men han virker usatbil , bruker han narkotika ? eller har psykiske problemer ? isåfall hadde jeg holdt meg langt unna. folk påvirket under narkotika kan gjøre veldig mye alvorlig

Hva med å lese hele teksten til ts før du kommenterer? Hun har skrevet at han har psykiske problemer og tidligere rusmisbruker.

Anonymkode: 969be...edf

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis haan bare leier så tar du en telefon til utleieren og får han ut. Er lov å være litt løsningsorientert.

Har prøvd, fikk ikke tak i huseieren hans i går. Sendte melding og ba huseier om å ringe. Har ikke hørt noe ennå.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lese hele teksten til ts før du kommenterer? Hun har skrevet at han har psykiske problemer og tidligere rusmisbruker.

Anonymkode: 969be...edf

Ja, men gikk nærmere inn på hva dette gikk ut på likevel senere i innlegg for den som lurer.

Skrevet

Kjenner du noen som ikke er på jobb på dagtid og som kan komme og holde deg litt med selskap når du lufter hunden de neste dagene?

• Liker 1
Skrevet

Hadde en nobo som bl a var schizofren. På grunn av sykdommen var han veldig utagerende. Brølte, ropte og innimellom truet naboene mm. Mange var redd for han, men han er egentlig ikke farlig. Han gjorde aldri meg noe, men så snakket jeg alltid hyggelig til han. Visste jo at det var sykdommen hans som gjør han sånn som han er. Siden psykiatrien i kommunen er inne i bildet, så måtte vi kontakte kommunen for å få han flyttet. Det var kommunen som hadde gitt han bolig blandt friske folk, fordi han lenge hadde vært ganske frisk og ville se om han klarte å bo for seg selv. Det gikk ikke så bra, så han ble flyttet til en bolig med tilsyn.
Så rette instans her er vel kommunen du må ta kontakt med. Mannen er jo syk.

Anonymkode: e7ad5...f29

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Anoia skrev:

Kjenner du noen som ikke er på jobb på dagtid og som kan komme og holde deg litt med selskap når du lufter hunden de neste dagene?

Muligens en som kommer innom 11.30 i dag i lunsjen sin så jeg får luftet. Også reiser samboer sent på jobb og kommer tidlig hjem akkurat i dag hvert fall.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en nobo som bl a var schizofren. På grunn av sykdommen var han veldig utagerende. Brølte, ropte og innimellom truet naboene mm. Mange var redd for han, men han er egentlig ikke farlig. Han gjorde aldri meg noe, men så snakket jeg alltid hyggelig til han. Visste jo at det var sykdommen hans som gjør han sånn som han er. Siden psykiatrien i kommunen er inne i bildet, så måtte vi kontakte kommunen for å få han flyttet. Det var kommunen som hadde gitt han bolig blandt friske folk, fordi han lenge hadde vært ganske frisk og ville se om han klarte å bo for seg selv. Det gikk ikke så bra, så han ble flyttet til en bolig med tilsyn.
Så rette instans her er vel kommunen du må ta kontakt med. Mannen er jo syk.

Anonymkode: e7ad5...f29

Mannen er sterkt beskyttet av familien sin. Det er alle andre det er noe galt med, alle andre prater til han slik at han blir sint. 

Skrevet

Fikk du noe respons fra politiet? 

Det er jo bare grusomt at man skal være redd for å gå ut i sitt eget nabolag. 

Anonymkode: 7d531...2cf

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er omtrent umulig for utleiere å bli kvitt leietakere, så det har ingen hensikt. Politiet er nok eneste mulighet.

Anonymkode: 70417...1ce

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var verbalt alt sammen og jeg løp inn så han fikk ikke gjort meg noe. Er det noe å anmelde når det ikke har vært mer fysisk? 

Da jeg møtte han gang nummer to prøvde jeg å gå lengst mulig unna og kikke vekk. Svarte ok på en av beskyldningene hans og løp inn. Gjorde det jeg kunne for å unngå konflikt.

Du kan si du følte deg truet.. Men det blir litt ord mot ord. Hva sa han til deg? Lar du hunden din bæsje i hagen hans? 

Skrevet
4 minutter siden, Neinøff skrev:

Du kan si du følte deg truet.. Men det blir litt ord mot ord. Hva sa han til deg? Lar du hunden din bæsje i hagen hans? 

Nei, vi går aldri inn i hagen til noen, hunden går aldri fritt. Vi går langs veien et par hundre meter før vi svinger inn på en tursti. 

Han sa at jeg har sladra om han til alle i gaten, at han alltid har vært snill og hjulpet meg, at jeg er psykisk syk, at jeg bør være forsiktig med å gå ut fremover og ikke føle meg for trygg. Her løp jeg inn. Andre møte så var jeg en stygg dramakjerring som måtte se til å vokse opp. At jeg alltid fikk det som jeg ville, at jeg var jævelig. Her tok jeg hunden under armen og løp inn. Fikk høre i dag at tre vitner fikk med seg siste opptrinnet. Ene personen, voksen mann har jeg fortalt hele greia til så noen i området vet om det.

Det er mer til saken her som jeg ikke kan ta opp i redsel for å bli for gjenkjent.

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi går aldri inn i hagen til noen, hunden går aldri fritt. Vi går langs veien et par hundre meter før vi svinger inn på en tursti. 

Han sa at jeg har sladra om han til alle i gaten, at han alltid har vært snill og hjulpet meg, at jeg er psykisk syk, at jeg bør være forsiktig med å gå ut fremover og ikke føle meg for trygg. Her løp jeg inn. Andre møte så var jeg en stygg dramakjerring som måtte se til å vokse opp. At jeg alltid fikk det som jeg ville, at jeg var jævelig. Her tok jeg hunden under armen og løp inn. Fikk høre i dag at tre vitner fikk med seg siste opptrinnet. Ene personen, voksen mann har jeg fortalt hele greia til så noen i området vet om det.

Det er mer til saken her som jeg ikke kan ta opp i redsel for å bli for gjenkjent.

Men har du sladret, eller var det bare vissvass fra hans side? 

Det at du ikke bør føle deg for trygg kan ansees som en drapstrussel og du bør ringe politiet. Nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...